يکشنبه، 16 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

جوانی هستم که سه سال است در کشوری اروپایی زندگی می‌کنم. چندوقتی است که احساس می‌کنم مسیرم را در دین و دین‌داری گم کرده‌ام. نمی‌دانم چه کنم؟ من همیشه نماز و قرآن می‌خواندم؛ ولی‌ از یک سال پیش فقط بعضی از وقت‌ها نماز می‌خوانم. چه‌کنم که دوباره قلب من برای به‌جا‌آوردن نماز قوّت بگیرد؟


پاسخ :
شما به این فکر کنید که در آن کشور غریب، نیاز به رفیق دارید و بهترین رفیق برای شما پروردگار مهربان است. خود او در قرآن می‌فرماید که من از رگ گردن به بندگان نزدیک‌ترم. بنابراین شما باید برای حفظ دین و دنیای خود و مهم‌تر از آن، برای حسن‌عاقب خود، با خدا رفاقت کنید و راه رفاقت با خداوند متعال، برقراری ارتباط عمیق و همیشگی با او، به‌ خصوص از طریق نماز است.

اگر شما به واجبات مخصوصاً نماز اهمیت بدهید و از گناه اجتناب کنید، خداوند رفیق شما می‌شود و دست شما را می‌گیرد و در بن‌بست‌ها شما را یاری می‌کند و نمی‌گذارد تنها باشید؛ چنان‌که در قرآن می‌فرماید: «مؤمنین به ما حق دارند که آن‌ها را یاری کنیم.»[الروم :47]

همچنین به این فکر کنید که انسان بی‌نماز یا کسی که در خواندن نماز سستی می‌کند، در آخرت حتماً مؤاخذه می‌‌شود و چون کافر عملی از دنیا می‌‌رود، عذاب خواهد شد و عاقبت سختی در انتظار او است.

منبع: almazaheri.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.