پنجشنبه، 23 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

محدودیت حرکت بعد از شکستگی استخوان اوله کرانون

پرسش :

من دو ماه پیش عمل شدم شکستگیم اوله کرانون (اولکرانون) در ناحیه آرنج بود ولی هنوز که هنوزه بعضی حرکت ها رو نمی تونم انجام بدم یعنی وقتی دستمو کامل صاف می کنم نمی تونم کامل بچرخونم می خواستم راهنماییم کنید که چه حرکت هایی رو انجام بدم تا دستم خشک نشه اگه دارویی هست که کارمو راحت تر می کنه بگویید.


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر مهرداد منصوری، متخصص ارتوپدی:
پیچ و پلاک هایی که در اندام فوقانی گذاشته میشوند معمولاً خارج نمیشوند و نیازی به خروج هم ندارند مگر موجب مشکلی شوند. اگر این وسایل فلزی موجب درد در ناحیه آرنج شده و یا به پوست آرنج فشار بیاورند ممکن است پزشک معالج اقدام به خروج آنها بکند.

اگر آرنج میتواند کاملاً خم و راست شود و فقط مشکل چرخش دارد حرکت زیر را انجام دهید:

بازوی اندام مبتلا را در کنار تنه نگه دارید. آرنج را ۹۰ درجه خم کنید تا ساعد شما در حالت افقی قرار گیرد. با دست سالم مچ دست بیمار را گرفته و آنرا  به خارج بچرخانید. در همین حال سعی کنید قدرت عضلانی همان اندام هم به این حرکت کمک کند و مچ دست را به خارج بچرخاند. تا جایی که احساس درد بکنید مچ را بچرخانید. سپس مچ را در همان وضعیت برای ده ثانیه نگه دارید. همین حرکات را در جهت مخالف یعنی با چرخش داخلی انجام دهید.

این حرکات را روزی سه مرتبه و هر بار ۲۰ دفعه انجام دهید. در شروع انجام حرکات میتوان آنها را با شدت و دفعات کمتر انجام داده و بتدریج و در عرض چند رورز آنها را بیشتر کرد.

قبل از شروع به انجام نرمش ها باید با مراجعه به پزشک معالجتان مطمئن شوید شکستگی شما جوش خورده است.

داروی خاصی به بهبود دامنه حرکتی مفصل شما کمک نمیکند.
​​​​​​​
منبع: ایران ارتوپد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.