پنجشنبه، 23 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

زمان راه رفتن بعد از شکستگی استخوان قوزک داخلی پا

پرسش :

همسر من از ناحیه قوزک داخلی پای چپ دچار شکستگی باز شده است و در همان ناحیه عمل گرافت پوست را انجام داده است ضمنا شایان ذکر است که در ناحیه قوزک پین به کار برده اند دکتر معالچ وی متذکر گردیده است در صورتی که استخوان سازی انجام نگردد می بایستی پودر استخوان بریزند حال با توجه به این که ۲ ماه از این حادثه گذشته است چه مدت زمان می برد تا وی بتوان راه برود و چه اقداماتی باید انجام داد؟


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر مهرداد منصوری، متخصص ارتوپدی:

شکستگی های باز قوزک در ناحیه مچ پا معمولا نیاز به عمل جراحی دارند. در این جراحی بافت های مرده و اجسام خارجی از محل زخم خارج شده و زخم شسته میشود. سپس محل شکستگی به توسط پیچ یا پین فیکس و بی‌حرکت می‌شود. احتمال دیرجوش خوردن و عفونت در شکستگی های باز بیش از شکستگی‌های بسته است. شکستگی‌های مچ پا هم از این قانون مستثنی نیستند با این حال این شکستگی‌ها معمولا جوش خورده و نیازی به اعمال جراحی دیگر پیدا نمی‌کنند.

در صورت جوش نخوردن شکستگی ممکن است نیاز به پیوند استخوان وجود داشته باشند.

بیمار بلافاصله بعد از جراحی می‌تواند راه برود البته با کمک عصا و بدون اینکه پا را بر روی زمین فشار دهد. تنها زمانی می‌توان بدون کمک عصا پا را کاملا بر زمین گذاشته و فشار وزن را بر آن وارد کرد که شکستگی به طور کامل جوش خورده باشد. جوش خوردن شکستگی معمولا ۸-۶ هفته طول می‌کشد و به توسط رادیوگرافی از مچ پا تشخیص داده می‌شود. بعد از این‌که پزشک تشخیص داد که شکستگی جوش خورده است به بیمار اجاره می‌دهد تا بدون عصا راه برود.

منبع: ایران ارتوپد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.