دوشنبه، 15 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

دوره وخیم بیماری کرونا

پرسش :

دوره وخیم بیماری کرونا را توضیح دهید.


پاسخ :
تخمین زده می‌شود که ۶ درصد از موارد به سمت وخامت می‌روند.  در این مرحله بدن شروع به شکست خوردن می‌کند و احتمال جدی مرگ وجود دارد. مشکل این است که سیستم ایمنی اکنون از کنترل خارج شده و باعث آسیب به بدن می‌شود.  وقتی فشار خون به سطح خطرناکی پایین بیاید می‌تواند منجر به شوک سپتیک شود. اندام ها به درستی کار نمی‌کنند تا جایی که به طور کامل از کار می‌افتند.

سندرم دیسترس تنفسی حاد ناشی از التهاب گسترده در ریه هاست که باعث توقف اکسیژن گیری مورد نیاز برای بقای بدن می‌شود. همچنین احتمال اختلال کلیه ها و در نتیجه تصفیه نشدن خون و آسیب روده ها نیز وجود دارد.  دکتر بهارات پانخانیا اظهار داشت: این ویروس التهاب گسترده ای را ایجاد می‌کند؛ بدن تسلیم می‌شود و به نارسایی چند عضو منجر می‌شود. اگر سیستم ایمنی نتواند جلوی ویروس مقاومت کند در هر گوشه بدن گسترش می‌یابد که باز صدمات بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

درمان در این مرحله بسیار تهاجمی‌خواهد بود و کار به اکسیژناسیون غشایی برون پیکری می رسد.  این در اصل یک ریه مصنوعی است که خون را از طریق لوله های ضخیم از بدن خارج، سپس آن را اکسیژن دار و دوباره به داخل بدن پمپ می‌کند.  اما سرانجام آسیب می‌تواند به میزان کشندگی برسد و ارگان‌ها دیگر قادر به زنده نگه داشتن بدن نباشند.

منبع: darmankade.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.