چهارشنبه، 25 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

ابنجانب داراي 81 ماه اسارت با درصد جانبازي 25 ميباشم که پس از بازگشت در بانک مسکن استخدام شدم با توجه به قانون بازنشستگي از مزاياي جانبازي با آخرين حقوق ميباشد لذا بنده با توجه به عدم آگاهي از اين موضوع به طور عادي و با توجه به احتساب 2 برابر مدت اسارت با 30 سال خدمتبازنشسته شدم ولي در محاسبه حقوق بازنشستگي متوسط 2 سال آخر خدمت منظور شد و حقوقم کاهش پيدا کرد. لذا خواهشمند است راهنمايي بفرماييد طبق قانون امکان افزايش وجود دارد يا خير و از چه طريقي و لازم به ذکر است با دفتر رييس جمهور محترم مکاتبه شد و بانک باسخ منفي داد .


پاسخ :
1-برابر قانون نحوه بازنشستگي جانبازان انقلاب اسلامي ايران و جنگ تحميلي و معلولين عادي و شاغلين مشاغل سخت و زيان آور مصوب 1/9/1367 .....، در تعيين حقوق بازنشستگي جانبازان ، آخرين حقوق قبل از بازنشستگي مبناي محاسبه قرار مي گيرد .
2-برابر تصريح ماده (1) قانون مذكور ، بانكها و كليه مستخدمين تابع قانون تامين اجتماعي ، نيروهاي مسلح و ... نيز مشمول ضوابط مورد اشاره مي شوند .
3- جنابعالي بايد به مراجع اداري ، مالي و كارگزيني محل خدمت خود مراجعه نموده و درخواست اصلاح محاسبه حقوق بازنشستگي خود را اعلام فرماييد .
4- مبادي مربوط بايد بر اساس قانون فوق ضمن مكاتبه با سازمان بيمه و بازنشستگي مربوط ، خواستار اصلاح محاسبه قانون بازنشستگي شما شوند .
5- سازمان بيمه و بازنشستگي نيز لازم است ضن محاسبه مجدد حقوق بازنشستگي شما بر اساس 1)‌آخرين حقوق قبل از بازنشستگي 2) با احتساب به سال سنوات خدمت ؛ حقوق شما را پرداخت و نسبت به معوقات گذشته نيز اقدام نمايد .
6- در هر صورت چنانچه سازمانهاي اداري – مالي و يا بازنشستگي شما نسبت به اجراي قانون اقدامي ننموده اند ، پيگيري حقوق قانوني از راههاي زير توصيه مي شود .:
1- مراجعه به مسئولين و تصميم گيران بانك مربوط و درخواست معاضدت ( مرحله اول )
2- اقامه دعوي ( شكايت ) در ديوان عدالت اداري و اقدام از طريق قانوني ( مرحله دوم )
www.hvm.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.