سه‌شنبه، 23 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

من داروی ام اس مصرف می کردم و الان یکسال است که دارو را قطع کرده ام و افسردگی گرفته ام . آیا این افسردگی بخاطر دارو است ؟


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر صحرائیان، متخصص مغز و اعصاب:
من این طور پاسخ می دهم که چه چیزهایی باعث میشود که بیماری عود کند یا بیمار حمله ی دیگری داشته باشد . یکی از چیزهایی که در حملات بیماری نقش دارد حالات روحی بیمار است . بیمارانی که دچار ام اس می شوند و بیمارانی که دچار هیجانات روحی می شوند و افسردگی دارند ، این بیماران می توانند شانس بیشتری برای حمله داشته باشند . خود بیماران میگویند که الان به ما یک استرسی وارد می شود و دست و پای مان شروع میکند به خواب رفتن و چشم مان هم تار می شود و وقتی استرس برطرف می شود آن علائم هم برطرف می شود . هیجانات روحی در بالا و پایین آمدن بیماری نقش دارند . ما تشخیص میدهیم که این افسردگی بخاطر داروی ایشان نیست چون یکسال است که داروی شان قطع شده است . این افسردگی ناشی از خود بیماری است و ترجیح می دهیم که این افسردگی درمان بشود با پزشک شان راجع به افسردگی صحبت کنند و اگر دارو با دز خوب به ایشان داده شود بیماری پاسخ می دهد . درمان افسردگی یک قسمت آن پزشک و دارو است و یک قسمت آن مربوط به خود بیمار است . برنامه ریزی کنید ، ورزش منظم انجام بدهید و تفریحات سالم داشته باشید .
www.ch3.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.