پنجشنبه، 11 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

پسر 25 ساله مجرد هستم و تا حالا هم ازدواج نكردم. من سر كارم كه البته يه كار مذهبي هم هست به گونه اي هست كه با زنها بيشتر سر و كار دارم. از قضا يه دختر خانمي هم اونجا كار مي كنند. خيلي دختر خوب و با ايماني هستند و كوچكتر از من هستند. من تحقيق كردم هم خانواده خوب و مذهبي دارند و هم خودشون خوب هستند. الان حدود يك و سال و نيم هست كه اونجام هم ايشون اظهار علاقه كردند و هم من خوششم اومده ازشون. البته ايشون يه سري قبلا ازدواج كردند ولي شب عروسي يه مشكلي بين خانوادها پيش اومد و خلاصه دو نفر طلاق گرفتند. بعد از مشورت كردن يه روز پيشنهاد ازدواج را بهشون دادم اما بر خلاف انتظار ايشون جواب منفي دادند ... البته شايد چون اولشه اين جواب رو دادند ... از شانس بد ما همون روزي كه ما پيشنهاد ازدواج به ايشون داديم ايشون درگير دادگاه و از اين دست مسايل بودند ... تو اون و ضعيت البته جواب منفي به نظر مي ياد منطقي باشه ... باز با علما مشورت كردم كه چي كار كنم ... گفتند با يكي از همكاران مطرح كن ... ما با يكي از همكاران مطرح كرديم كه يه چيز جديد فهميديم ... ايشون گفتند اين خانم حدود يك سال عقد بوده و شب عروسي بهم خورده و اين موضوع باعث شده كه بچشون هم بيفته. حاج آقا ما يكم كمرو هستيم و نتونستيم بپرسيم اين جمله يعني چي( و اين موضوع باعث شده كه بچشون هم بيفته)! ببخشيد فقط اين سوال من رو جواب بديد ممنون مي شم چون جاي ديگه اي روم نميشه بپرسم سوال: مگه تو دوران عقد انسان مي تونه با زنش نزديكي كنه اون هم به قصد بچه دار شدن؟ الان من از اين جمله( و اين موضوع باعث شده كه بچشون هم بيفته) اين طوري برداشت مي كنم كه اينا دوران عقد با هم نزديكي كردند و دختر خانم حامله شده و بعد كه طلاق گرفتند لابد رفتند سقط كردند! اگه راهنماييم كنيد ممنون مي شم ... كه اين جمله يعني چي؟ اينكه چطوري در رابطه با اين موضوع تحقيق كنم .


پاسخ :
از اين كه اين مجموعه را پاسخگوي خود قرار داديد صميمانه سپاسگزاريم.
همانطور که می دانید مسأله ازدواج يكي از مهمترين تصميماتي است كه هر جواني بايد در زندگيش بگيرد و اگر در اين انتخاب و تصميم بسيار مهم درست و منطقي عمل كند آينده روشني را براي خود رقم زده است و الا تا آخر عمرش خودش را سرزنش مي كند كه چرا...؟ لذا با توجه به اهميت اين امر لازم است كه فرد تمام تلاش خودش را بكند تا انتخاب مناسبي داشته باشد.
پرسشگر گرامی اينكه شما سوال كرده اييد كه آيا مي شود در دوران عقد رابطه زناشويي ونزديكي اتفاق بيافتد؟، بايد بگوييم كه اين امكان وجود داشته ودختر وپسر با جاری شدن صيغه عقد با يكديگر محرم شده وطبيعتا ايجاد روابط زناشويي وجنسي براي هر دو ممكن وقابل اجرا خواهد بود.در اين ميان برخي از زوجين با استفاده از وسايل ضد بارداري فقط به انجام عمل زناشويي مي پردازند وعده اي هم به قصد فرزند آوري مبادرت به مقاربت ونزديكي مي نمايند وبرخي از زوجين به صورت ناخودآگاه وغير منتظره بچه دار مي شوند.
و در مورد سقط يا به قول شما افتادن بچه بايد بگوييم عوامل متعددي در سقط جنين موثر است يكي از ان ها انجام عمل مخصوصي(كورتاژ) است كه توسط متخصصين زنان وزايمان صورت مي پذيرد وگاهي سقط جنین معلول عوامل محيطي مانند استرس ها وفشارهاي شديد رواني ودر برخي موارد هم به خاطر برخي مشكلات ونارسايي های جسمي اين مساله اتفاق مي افتد.
گفتنی است تحقیقات درباره صحت وسقم این موضوع می تواند با کمک گرفتن از راه های زیر صورت پذیرد:
1- در صورتی که فرد مورد نظر شما انسانی صادق وراستگو باشد در این صورت از ازدواج ونوع رابطه ایشان سوال کنید البته باید بگوییم این مورد یکی از راه هایی است که شاید احتمال خطا به خاطر کتمان کردن برخی مسائل از جانب ایشان در آن وجود داشته باشد.ولی در هر صورت با سوال کردن از ایشان برخی از ابعاد مخفی این مساله روشن خواهد شد.
2- اگر مساله سقط ایشان در ماه های چهارم و پنجم بارداری اتفاق افتاده باشد در این صورت تغییرات ظاهری می تواند در صحت وسقم این مساله به شما کمک نماید البته به خاطر داشته باشید که اولا تشخیص این علایم از عهده شما خارج بوده وبه ناچار باید از خواهر ویا مادر کمک بگیرید وثانیا احتمال دارد که مطرح کردن این مورد باعث ممانعت فرد مورد نظرتان بشود.
3- راه دیگری که وجود دارد این است که از طریق پزشک متخصص زنان وزایمان مبنی بر تایید باکره بودن ویا نبودن ودیگر مسائل اقدام شود که البته فراهم کردن رضایت ایشان، قدری مشکل خواهد بود.
در پایان باید بگوییم که انچه در ازدواج مهم است این است که سعی نمایید قبل از هر گونه علاقه به شخصی ، ابتدا در مورد ملاک های همسر مناسب تحقیق وجستجو نمایید وبعد از ان به صورت رسمی وبا رضایت واطلاع خانواده ها به خواستگاری رفته وفراموش نکنید که هر نوع تماس وگفتگوی خارج از محدوده ازدواج وبه دور از اطلاع خانواده ها موجب بروز مشکلاتی در روند ازدواجتان خواهد شد
ونکته مهم دیگر این است آنچه در خواستگاری مورد قبول جامعه ما می باشد این است که این سنت اجتماعی به صورت کاملا رسمی واز طریق خانواده صورت پذیرد چرا که خواستگاری های بیرون از محیط خانواده وبه صورت فردی از دختر مورد نظر ممکن است باعث به وجود امدن سوء تفاهمات وبه نوعی تحقیر شدن ایشان خواهد شد.
porseman.org


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.