خانم ها بخوانند،رازهای یک زندگی عاشقانه(بخش سوم)

پس تصمیم بگیرید از امروز برای همسرتان یک زن آراسته و خوش‌لباس باشید. شما می‌توانید برای او یک زن متفاوت از بقیه زن‌ها باشید. هر مردی نیازمند هیجان و تحول زیاد در خانه خود است.
سه‌شنبه، 10 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
خانم ها بخوانند،رازهای یک زندگی عاشقانه(بخش سوم)
زنان موفق، زنانی هستند که می‌توانند در خانه مثل یک هنرپیشه باشند.
 
پس تصمیم بگیرید از امروز برای همسرتان یک زن آراسته و خوش‌لباس باشید. شما می‌توانید برای او یک زن متفاوت از بقیه زن‌ها باشید. هر مردی نیازمند هیجان و تحول زیاد در خانه خود است.
 
تعداد کلمات 1475 / تخمین زمان مطالعه 7 دقیقه 

قلب

انتخاب زیباترین پوشش برای شوهر

یکی دیگر از باورهای اشتباهی که از کودکی به ما یاد داده‌اند این است که بهترین لباس‌ها مخصوص مهمانی است و نباید آن‌ها را در خانه پوشید تا خراب نشوند. اما کسی این را به ما نگفت که ما قبل از همه وظیفه داریم در
برابر همسرمان خوش‌پوش باشیم، نه فامیل و دوستان. همین‌طور هم کسی که بیشتر از همه به زیبایی و آراستگی ما توجه می‌کند و برایش ارزشمند است، همسرمان است نه بقیه! در روایات دینی ما هم به این نکته اشاره شده است. چنانکه امام باقر (ع) فرموده‌اند: «بر زن لازم است خودش را خوشبو کند، بهترین لباس‌هایش را بپوشد، به بهترین وجه زینت کند و با چنین وضعی صبح و شب، شوهرش او را ببیند.»
پس تصمیم بگیرید از امروز برای همسرتان یک زن آراسته و خوش‌لباس باشید. شما می‌توانید برای او یک زن متفاوت از بقیه زن‌ها باشید. هر مردی نیازمند هیجان و تحول زیاد در خانه خود است. هرگز اجازه ندهید شوهرتان حدس بزند که وقتی به خانه برمی‌گردد چگونه زنی منتظر اوست. این عمل در درازمدت باعث می‌شود او احساس خاصی نسبت به لحظه ورود به منزل پیدا کند. درست مثل همان احساسی که انسان موقع باز کردن بسته‌بندی یک هدیه دارد. هر روز برای او به یک نحو جلوه‌گر شوید به نحوی که تمام نیاز او به تنوع، با وجود شما برطرف شود. زنان موفق، زنانی هستند که می‌توانند در خانه مثل یک هنرپیشه باشند و همیشه برای همسرشان جذاب و متنوع ظاهر می‌شوند. اما فراموش نکنید: این درست است که ظاهر یک زن می‌تواند تأثیر زیادی بر روابط او با همسرش بگذارد اما همه این‌ها در صورتی است که لباس و زیبایی او با اخلاق خوبش هماهنگ باشد!
 

تمرین کنیم:

1 ـ برنامه کارهای منزل را طوری بچینید که امشب فرصت داشته باشید قبل از آمدن همسرتان این کارها را بکنید: دوش بگیرید، استراحت کوتاهی داشته باشید، مسواک بزنید، یک آدامس یا آب‌نبات خوشبو بجوید، موهایتان را شانه زده و با گل سر زیبایی تزئین کنید، لباس مرتبی بپوشید و عطر مورد علاقه همسرتان را بزنید.
حالا شما آماده‌اید که هنگام ورود همسرتان به او سلام کنید!
2 ـ حتماً از شوهرتان سؤال کنید که درباره آرایش چه نظری دارد. با آن موافق است یا قیافه طبیعی‌تان برایش جذاب‌تر است؟ آرایش ملایم را بیشتر دوست دارد یا غلیظ. چه نوع مدل مویی را برای شما می‌پسندد. آیا خوشش می‌آید که موهایتان را رنگ کنید؟ سعی کنید در این موارد به خواسته‌هایش توجه کنید.
3 ـ در لباس‌هایی که در خانه می‌پوشید تجدیدنظر کنید. می‌توانید از همسرتان هم کمک بگیرید. اینکه چه رنگی را دوست دارد یا کدام لباس شما به نظرش زیباتر است. تا به حال از او پرسیده‌اید از کدام لباس‌تان اصلاً خوشش نمی‌آید؟ با فراغت بال لباس‌های قدیمی‌تان را به خیریه بدهید. لازم نیست حتماً نخ‌نما شده باشند تا کنارشان بگذارید. اگر نیاز دارید چند لباس راحت و شیک برای خودتان بخرید. نگران نباشید. این هزینه‌ایست که برای زندگی‌تان صرف می‌کنید!
4 ـ گه‌گاهی لباس‌های پرهزینه‌ای را که برای مجالس و عروسی‌ها می‌دوزید در خانه هم به تن کنید. این کار بهتر از این است که در کمد خاک بخورند باور کنید به خاطر چند ساعت خراب نمی‌شوند. چه ایرادی دارد که یک همسر شایسته یک روز کت و شلوار خوش‌دوخت یا لباس شب زیبایی در خانه به تن داشته باشد؟ حتی می‌توانید به مناسبت عید یا جشن، یک شب لباس عروسی‌تان را بپوشید.

تنوع

در روزهای عقد و اوایل ازدواج همه فکر و ذکر شما همسرتان بود. در آن روزها تا می‌توانستید سعی می‌کردید که شوهرتان را خرسند کنید. اما با گذشت زمان آنقدر به زندگی زناشویی عادت کردید که از تلاش برای خوشحال کردن هم دست کشیدید. این روزها هر یک از شما آنقدر سرگرم انجام مسئولیت‌ها و وظایف زندگی شده‌اید که دیگر جایی برای روابط عاشقانه باقی نگذاشتید. ممکن است دلتان برای آن روزها و آن احساسات تنگ شده باشد و احساست کنید همسرتان هم بدش نمی‌آید حال و هوای آن دوران دوباره در روابط‌تان جاری شود. با رعایت رهنمودهای کوتاه و آسان زیر می‌توانید یک زندگی شاد و پر از تازگی و طراوت داشته باشید، هر از چند گاهی سری به این لیست بزنید و آن را مرور کنید. خودتان هم می‌توانید ایده‌های بسیار دیگری به آن اضافه کنید:
 
قلب
 

رهنمودهای یک زندگی شاد

1 ـ در طول روز به دفعات، از همسرتان تعریف کنید.
2 ـ هر از چند گاهی خاطرات گذشته را با هم مرور کنید. ماجراهای دوران خواستگاری و عقد را دوباره برای هم تعریف کنید.
3 ـ خجالت را کنار بگذارید و احساساتی را که واقعاً در قلب‌تان می‌گذرد برای همسرتان بگویید، اینکه چقدر مشتاق بودید با او ازدواج کنید، چقدر از بودن در کنار او خوشحالید و به او افتخار می‌کنید و...
4 ـ هنگام گفتگو یا در زمان‌های متفاوتی در طول روز به نوازش ملایم همسرتان بپردازید. صورت، گردن یا بازوهایش را به نرمی نوازش کنید.
5 ـ در طول روز به بهانه‌های مختلف، سعی کنید محبتتان را به او نشان دهید، خرید گل، گذاشتن یادداشت‌های عاشقانه میان وسایلش، انجام کارهایی که او دوست دارد ولی شما اغلب تمایلی به آن ندارید یا پیشنهاد برای دعوت از خانواده‌اش.
6 ـ ماساژ، یکی از محبوب‌ترین تفریحات مردهاست. اگر می‌خواهید همسرتان را خوشحال کنید روزانه دقایقی را به ماساژ دادن عضلات او بپردازید. مخصوصاً شانه‌ها و پشت گردن، همچنین زمان‌هایی که خسته از سر کار آمده یا برای خرید، با شما مسافت زیادی را پیاده طی کرده است، پس از بازگشت به خانه پاهایش را ماساژ دهید، ماساژ پا تا مچ بسیار آرامش‌بخش است. می‌توانید جعبه کادو شده‌ای را به او بدهید که در آن، کنار روغن مخصوص ماساژ روی یک کارت چنین نوشته باشید: ماساژور مخصوص در خدمت شماست. برای تعیین وقت قبلی با این شماره تماس بگیرید!
7 ـ لطیفه‌های بامزه را از مجلات سرگرمی یا اینترنت پیدا کنید و در زمان‌های مختلف مثل وقت چای عصرانه، برای همسرتان تعریف کرده و با هم بخندید.
8 ـ با بهانه و بی‌بهانه برنامه‌های غافلگیرکننده‌ای که حدس می‌زنید برای همسرتان جالب باشد طراحی کنید.
9 ـ برای موفقیت‌هایتان جشن‌های کوچک دو دونفره بگیرید.
10 ـ مراقب باشید، روزهای ویژه، ویژگی خود را حفظ کنند. همیشه یک کار معنوی که همسرتان را خوشحال می‌کند هم ضمیمه کادوهای مادی بکنید. این کار می‌تواند حتی مرتب کردن کشو یا پوشه‌هایی باشد که ماه‌هاست برنامه دارد به آن‌ها نظم بدهد، یا یک نامه قدردانی با متنی که خودتان نوشته‌اید یا انجام یک تایپ طولانی و طاقت‌فرسا برای پروژه‌های او.
11 ـ علاوه بر هدیه‌هایی که در مناسبت‌های خاص به همسرتان می‌دهید، گاهی اوقات بدون بهانه هم به او هدیه‌های غیر منتظره بدهید. این هدیه‌ها می‌تواند وسایل مورد نیازش باشد. مثل جوراب، لباس زیر، کمربند، بند کفش یا... هر یک را جداگانه کادو کنید و در جای خاصی پنهان کنید. تا چند روز می‌تواند با برنامه پیدا کردن هدیه‌ها سرگرم باشد.
12 ـ همیشه او را با نامی صدا بزنید که دوست دارد. اگر مایل است به ابتدا یا انتهای اسمش (آقا) اضافه کنید این کار را بکنید. اگر بیشتر دوست دارد او را عزیزم یا با پسوند (جان) صدا بکنید همین کار را انجام دهید. در این مورد می‌توانید از او نظرخواهی کنید.
13 ـ حتماً هنگام ورود و خروج به پیشواز و بدرقه همسرتان بروید. حتی اگر سر کاری هستید آن را رها کنید. ممکن است او اصرار کند که نیازی نیست ولی شما توجه نکنید. اگر می‌توانید هر روز او را از زیر قرآن رد کنید و با جملاتی مثل «مراقب خودت باش»، «روز خوبی داشته باشی»، «منتظرت هستم»، «زود برگرد» و... با او خداحافظی کنید. بدرقه و پیشواز همسر آنقدر مهم است که پیامبر (ص) آن را از وظایف زن دانسته و فرموده‌اند: «وظیفه زن این است که در خانه به پیشواز شوهرش برود و به وی خوش‌آمد بگوید.»
14 ـ می‌توانید برای اوقات بیکاری یا فراغت‌تان در خانه بازی‌های دو نفره طراحی کنید. برای این کار، می‌توانید از وسایل بازی فکری و عملی مختلفی استفاده کنید، می‌توانید با هم جدول حل کنید، یک کتاب یا مطلب طنز بخوانید، وب‌گردی کنید، کتاب شعر یا داستان‌های کوتاه بخوانید.
15 ـ پیامک (اس‌ام‌اس) را فراموش نکنید. پیامک زیبای شما که می‌تواند لطیفه، شعر قشنگ یا جمله‌ای عاشقانه باشد، برای همسرتان مثل یک آب خنک وسط دل‌مشغولی‌ها و خستگی‌های روزانه‌اش، دلچسب است. حتی یک (دوستت دارم) ساده، (دلم تنگ شده) یا (موفق باشی عزیزم).
16 ـ در جمع‌های خانوادگی یا اوقاتی که به خاطر مهمانی یا مسافرت‌های دسته جمعی مدتی از هم دور هستید می‌توانید از یک زبان رمزی استفاده کنید. کلماتی که برای بقیه معمولی و روزمره است ولی برای شما دو نفر، یادآور خاطره یا کنایه‌های شیرین و شیطنت‌آمیز است
 
ادامه دارد...

برگرفته از کتاب زنی که باید باشم2

 

بیشتر بخوانید :
نکته های کلیدی که هر خانم خانه داری باید بداند
ده توصیه به خانم ها که باید در روابط با شوهر خود آنها را رعایت کنند
رازهایی درباره مردان که هر زنی باید آنها را بداند....



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.