چگونه بدن خود را به طور طبیعی پاکسازی کنیم ؟(بخش اول)

پاکسازی طبیعی، شامل سم زدایی بدن از سموم و ضایعات ساخته شده در آن می باشد، و باعث می شود تا احساس تندرسی و شادابی داشته باشید. روش های طبیعی بسیاری وجود دارد که شما می توانید آن ها را به کار بگیرید تا بدن خود را پاکسازی کنید، از روش های پاکسازی ویژه گرفته تا گرفتن رژیم های غذایی ساده و انتخاب شیوه های صحیح زندگی.
سه‌شنبه، 22 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه بدن خود را به طور طبیعی پاکسازی کنیم ؟(بخش اول)
با پرهیز از نوشیدن الکل، کافئین و مصرف دخانیات، خودتان را از قرار دادن در معرض سموم رها کنید.
 
چکیده : پاکسازی طبیعی، شامل سم زدایی بدن از سموم و ضایعات ساخته شده در آن می باشد، و باعث می شود تا احساس تندرسی و شادابی داشته باشید. روش های طبیعی بسیاری وجود دارد که شما می توانید آن ها را به کار بگیرید تا بدن خود را پاکسازی کنید، از روش های پاکسازی ویژه گرفته تا گرفتن رژیم های غذایی ساده و انتخاب شیوه های صحیح زندگی.

تعداد کلمات 1063 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

 چگونه بدن خود را به طور طبیعی پاکسازی کنیم ؟

آیا عجله دارید و نمی توانید تمام مقاله را مطالعه کنید ؟

برای پاکسازی طبیعی بدن خود، روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا سموم را از سیستم بدن خود دفع کنید. شما همچنین می بایست غذاهای حاوی فیبر را بیشتر مصرف کنید، -غذاهایی نظیر غلات کامل و برنج- تا به عملکرد بهتر سیستم گوارش تان کمک کند. از خوردن غذاهای فرآوری شده و کربوهیدرات های ساده پرهیز کنید و در عوض، سوپر خوراکی هایی مانند کلم، چغندر، لیمو و سیر را مصرف کنید. با پرهیز از نوشیدن الکل، کافئین و مصرف دخانیات، خودتان را از قرار دادن در معرض سموم رها کنید. برای یادگیری روش های پاکسازی ویژه، مثل پاکسازی با اسموتی سبز، به مطالعه ی این مقاله ادامه دهید.
 

قسمت اول : پاکسازی های ویژه

 1. پاکسازی با لیموناد را امتحان کنید. پاکسازی با لیموناد، که با اسم "پاکسازی سرآمد" نیز شناخته می شود، یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین روش های پاکسازی است. پاکساز لیموناد، یک نوشیدنی شامل آب، آب لیمو، شیره ی افرا و فلفل کاین می باشد که شما برای مدت 3 تا 10 روز، به طور انحصاری مصرف می کنید. این پاکساز لیموناد به شما کمک می کند تا سموم را از سیستم بدن خود دفع کنید، در عین حال به طور موثری به کاهش وزن شما نیز کمک خواهد کرد.
برای تهیه ی یک لیوان لیموناد، 4 قاشق غذا خوری از آب لیموی تازه را با نصف قاشق چای خوری فلفل کاین و نصف قاشق چای خوری شیره ی افرای ارگانیک را درون 10 اونس آب بریزید و مخلوط کنید. چهار تا پنج بار این مخلوط را درست کنید و یک روز کامل از آن مصرف کنید.
توجه داشته باشید که بیشتر متخصصین پزشکی این نوع پاکسازی را توصیه نمی کنند، زیرا کالری زیادی ایجاد می کند و بدن با کمبود مواد مغذی مواجه می شود که این امر می تواند آثار منفی بر سلامتی داشته باشد. همچنین از لحاظ علمی ثابت نشده است که این ترکیب، سموم بدن را به طور موثری دفع کند.

2. پاکسازی از طریق سیب و زنجبیل را امتحان کنید. این پاکساز، شدت کمتری نسبت به نسخه ی لیموناد دارد، چرا که فقط کافی است یک بار در هفته انجام بگیرد و ممکن است با مقداری از تنقلات سبک و سالم نیز همراه شود. علاوه بر سیب و زنجبیل، این دستورالعمل همچنین شامل اسپرزه نیز می باشد (اسپرزه، یک نوع فیبر غذایی است که گفته ی شود به طور موثری مواد زاید و سموم بدن را با هم ترکیب می کند، و باعث می شود راحت تر از بدن دفع شوند).
برای ساخت این محلول پاکسازی، مقدار 8 اونس آب سیب تازه و فشرده شده ی ارگانیک را با یک قاشق چای خوری زنجبیل زمینی و یک قاشق چای خوری اسپرزه مخلوط کنید. با یک قاشق خوب هم بزنید، یا که به وسیله ی همزن، با سرعت کم مخلوط شان کنید.
بعد از نوشیدن این مخلوط، می بایست در طول روز، مقادیر زیادی آب بنوشید، زیرا این امر به حفظ روند سیستم گوارش تان کمک خواهد کرد.
یک بار دیگر تاکید می کنیم، از لحاظ علمی ثابت نشده است که این محلول پاکساز، سموم بدن را به طور موثری دفع می کند.

3. محلول آب نمک را امتحان کنید. محلول آب نمک، یکی دیگر از راه های محبوب به منظور پاکسازی بدن است، اگرچه ممکن است ناخوشایند باشد، اما باعث پاکسازی بدن از سموم و زباله های ساخته شده می شود. نمک، یک ماده ی ضد عفونی کننده ی طبیعی است که به طور موثری تمام روده ی انسان را شست و شو می دهد. در حقیقت، این فرآیند به حدی موثر است که گاهی به عنوان جایگزینی مقرون به صرفه، برای روش های گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرد. این محلول پاکساز که شامل یک لیوان آب نمک می باشد را باید با شکم خالی بنوشید، سپس یک تا دو ساعت صبر کنید تا روده های شما را شست و شو دهد.
برای ساخت این محلول پاکساز، 2 قاشق چای خوری از نمک دریایی تصفیه نشده، رقیق نشده و بدون یود را درون یک چهارم لیوان آب ولرم و خالص بریزید. این محلول را به عنوان اولین چیز، صبح ناشتا میل کنید (تا آنجا که می شود سریع و یک نفس باشد، و اگر اذیت می شوید، از نی استفاده کنید).
سپس می بایست به مدت نیم ساعت، بر پهلوی راست خود دراز بکشید. این امر باعث می شود که محلول از روده ی کوچک به خوبی عبور کند. در این  مرحله، شما ممکن است دچار حالت تهوع شوید، پس مطمئن شوید که به دستشویی نزدیک هستید.
توجه داشته باشید که بعد از نوشیدن این محلول، مبتلا شدن به اسهال شدید و گاهی اوقات حالت تهوع، اتفاق غیر معمولی نیست. این علائم طبیعی هستند و باید در عرض یک یا دو ساعت کاهش پیدا کند.
محلول آب نمک برای افرادی که به مشکلات گوارشی و یا کلیوی دچار هستند، توصیه نمی شود. اگر از انجام این کار، نگران هستید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

4. پاکساز اسموتی سبز را امتحان کنید. نوشیدن این اسموتی، یکی از بهترین راه های طبیعی و سالم است که موجب پاکسازی بدن شما می شود، بدون اینکه خودتان را از مواد مغذی ضروری و مورد نیاز تان محروم کنید یا خود را گرسنه نگه دارید. همه ی کاری که باید انجام دهید این است که این نوشیدنی مقوی و انرژی زا را جایگزین یکی از وعده های غذایی تان در روز کنید، تا بتوانید از تمام مزایای آن برای سیستم گوارش تان بهره مند شوید.
به سادگی یک فنجان کلم پیچ (بدون ریشه و ساقه) را با یک سیب سبز درشت و خرد شده، یک موز رسیده و یک فنجان جعفری تازه را درون مخلوط کن بریزید.
تا آنجایی هم بزنید که یکدست شود، اگر لازم شد یک مقدار آب اضافه کنید تا از غلظت آن کم کنید.
 
ادامه دارد...
 
  مترجم: داوود سرافراز

بیشتر بخوانید : 
چگونه بدن خود را به طور طبیعی پاکسازی کنیم ؟(بخش دوم)
چگونه بدن خود را به طور طبیعی پاکسازی کنیم ؟(بخش سوم)
سم زدایی طبیعی در خانه
علایم سموم در بدن
راه‌های طبیعی دفع سموم از بدن
رژیم سم زدای لیمو



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.