مراقبت فرزند از خواهر و برادر کوچکش

یکی از کارهایی که با آن می توان مسئولیت پذیری را به فرزندان آموخت، مراقبت کردن از خواهر و برادر کوچکترشان است. با خواندن مطلب زیر و رعایت نکات گفته شده حتما شما هم می توانید در این مورد موفق شوید.
يکشنبه، 21 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
مراقبت فرزند از خواهر و برادر کوچکش
مراقبت کردن از خواهر و برادر کوچکتر برای فرزندان کار بسیار لذت بخش و شیرینی است.
 
چکیده: یکی از کارهایی که با آن می توان مسئولیت پذیری را به فرزندان آموخت، مراقبت کردن از خواهر و برادر کوچکترشان است. با خواندن مطلب زیر و رعایت نکات گفته شده حتما شما هم می توانید در این مورد موفق شوید.

تعداد کلمات 448 / تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه

مراقبت فرزند از خواهر و برادر کوچکش

آیا فرزند نوجوانم می تواند مراقب خواهر یا برادر کوچکترش باشد؟

مراقبت از خواهر و برادر کوچکتر می تواند کار بسیار جالبی برای نوجوانان باشد. آنها می توانند با مراقبت کردن از خواهر و برادر کوچکترشان مسئولیت پذیری را یاد بگیرند و به خاطر کاری که انجام میدهند از والدینشان پاداش بگیرند. نوجوانان می توانند این مسئولیت را به عهده بگیرند. اگر قرار است فرزند نوجوانتان از خواهر یا برادر کوچکترش مراقبت کند، بهتر است قبل از این که او بخواهد این کار را انجام دهد مدتی کنار او و خواهر و یا برادرش باشید و به او آموزش بدهید که باید چه کارهایی را انجام دهد تا او بداند باید چگونه از کودک مراقبت کند.
دختر شما می تواند با دوستش این کار را انجام دهد ولی باید مراقب باشد که وقتی او با دوستش است نیز مسئولیت پذیر باشد و فرزندتان را به حال خودش رها نکند. قبل از این که از فرزندتان بخواهید این کار را برای شما انجام دهد، درباره ی رفتار بچه ها با او حرف بزنید. او باید بداند که بچه های کوچک دوست ندارند بخوانید، دوست دارند جلب توجه کنند و کارهای خطرناک انجام دهند، بنابراین نباید آنها را به حال خودشان  تنها گذاشت.
 

آموزش نکات ایمنی به فرزندان برای مراقبت از بچه های کوچکتر

به او استراتژی هایی را یاد بدهید تا راحت تر بتواند با بچه های کوچک کنار بیاید. مثلا او می تواند برای آرام کردن یک کودک به او خوراکی یا اسباب بازی بدهد، یا برایش قصه بخواند و به پشتش بزند تا خوابش ببرد. با او بازی کند، با هم به موسیقی گوش کنند و فیلم ببیندویا خانه سازی کنند. رعایت نکات ایمنی هم برای فرزندتان و هم کودکی که او از آن مراقبت می کند بسیار مهم است. بنابر این مراقب باشید که وقتی او با کودکی در خانه ای تنها است، غریبه ها نتوانند وارد آن خانه شوند. اگر قرار است کسی به خانه ی شما بیاید. باید از قبل به شما اطلاع داده باشد. اگر قرار است شما با فردی ملاقات داشته باشید، اگر فرزندتان در حضور او احساس راحتی نمی کند، او را به این کار مجبور نکنید. به فرزندتان بگویید که مسئولیت بزرگی را قبول کرده و باید از آن کودک به خوبی مراقبت کند.
 
 
منبع: راهنمای کامل تربیت کودک (از تولد تا نوجوانی)
نویسنده: رابین گلدستاین
مترجم: شیرین یزدانی

بیشتر بخوانید :
کنار آمدن کودک با خواهر و برادر جدیدش
به فرزندان مان بیاموزیم با یکدیگر خوب باشند
دعوا بین خواهرها و برادرها



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
سبک زندگی مرتبط