از منفی بافی پرهیز کنید

نگاه منفی داشتن به اتفاقات زندگی باعث می شود که همیشه مضطرب و نگران و افسرده باشیم. هر انسانی باید این مهارت را کسب کند که به جنبه های مثبت زندگی توجه کند. با ما همراه باشید تا درباره مثبت اندیشی بیشتر بدانید.
شنبه، 17 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
از منفی بافی پرهیز کنید
در زندگی باید سعی کنیم مثبت نگر باشیم .
 
چکیده: نگاه منفی داشتن به اتفاقات زندگی باعث می شود که همیشه مضطرب و نگران و افسرده باشیم. هر انسانی باید این مهارت را کسب کند که به جنبه های مثبت زندگی توجه کند. با ما همراه باشید تا درباره مثبت اندیشی بیشتر بدانید.

 تعداد کلمات 561 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

 از منفی بافی پرهیز کنید

از منفی بافی پرهیز کنید

1. هم بر روی جنبه های مثبت و هم منفی تمرکز کنید. زمانی که نگران چیزی هستید، تنها دیدن جنبه‌ های منفی آن بسیار ساده است. با این حال ، در مورد هر مسئله نگران کننده ای، باید یک وجه مثبت نیز وجود داشته باشد. فقط بر روی جنبه های منفی تمرکز نکنید، و ابعاد مثبت را نیز در نظر بگیرید.
 
2. از طرز فکر "یا همه یا هیچ چیز" اجتناب کنید. مهم نیست که چه اتفاقی قرار است بیافتد، در هر صورت بعید است که نتیجه کاملا سیاه یا سفید باشد. هیچ وقت مناطق خاکستری یک واقعه را نادیده نگیرید و منفی نگر نباشید. برای مثال، اگر در یک دانشگاه خاص قبول نشوید، اینگونه فکر نکنید که دچار یک شکست واقعی شدید دیگر و هیچ‌ دانشگاهی شما را نمی ‌خواهد. این یک نوع تفکر مضطرب و معمول، اما کاملا غیرمنطقی است.
 
3. مسائل را به یک فاجعه تبدیل نکنید. اگر ترس شما از یک چیزغیر عادی و احتمالا حتی قابل ‌تصور باشد، یکی از راه‌ هایی که یقینا قضیه را بدتر می کند این است که مسئله را یک فاجعه بپندارید. اگر در مورد پرواز با هواپیما نگران هستید، و در اولین تکان های هواپیما ترس از سقوط داشته باشید، درواقع اضطراب خود را بدتر خواهید کرد. هر موقعیتی را آنگونه که واقعا هست، ببینید، به جای آن چه که چگونه می ‌تواند باشد.
 
4. سعی نکنید سریعا به نتیجه ‌گیری برسید. اگر شما حقیقت نگر نیستید و هنوز هم نگرانی و یا ترس از واقعه ای دارید، اگر به نتیجه فکر کنید که چه اتفاقی ممکن است بیافتد، فایده‌ ای برایتان نخواهد داشت. اگر به خودتان بگویید که من از هیچ چیزی مطمئن نیستم، درواقع می‌ توانید اضطراب خود را با درک واقعیت (و اعتراف به عدم آگاهی از آینده) کاهش دهید، چراکه نمی ‌دانید چه اتفاقی ممکن است بیافتد. به جای اینکه به احتمالات فکر کنید، تمام نتایج ممکن را در نظر بگیرید.
 
5. نگذارید احساسات تان منطق شما را تحت تأثیر قرار دهد. زمانی که نگران و مضطرب هستید، احساسی فکر کردن راحت تر از منطقی بودن است. احساسات شما فقط باعث می شود که فکر کنید در خطر بیشتری هستید. اجازه ندهید ترس تان شما را متقاعد کند که در خطر هستید، مگر اینکه واقعا این طور باشد. این کار با تمامی احساسات منفی، از جمله استرس، احساس گناه و شرمندگی همراه است.
 
6. از اینکه همه ی اتفاقات را به خودتان نسبت دهید، پرهیز کنید. زمانی که اضطراب دارید، اجازه ندهید که شما را وادار به سرزنش در مورد موقعیتی کند که خارج از کنترل شما بوده است. اگر مضطرب و نگران هستید، چون خانه تان را دزد زده است، ممکن است به راحتی خودتان را به این خاطر که خواب بوده اید سرزنش کنید. این نوع تفکر غیرمنطقی است و باعث می‌ شود که احساس بدتری داشته باشید. مگر اینکه دزدها را به صورت آگاهانه به خانه خود دعوت کرده باشید ! شما نمی ‌توانید برای دزدی که آن‌ها انجام دادند، خودتان را سرزنش کنید.

مترجم: داوود سرافراز
منبع : https://www.wikihow.com/Overcome-Anxiety
 

:بیشتر بخوانید 
از همین حالا اندیشه های منفی را دور بریزید!
افراد منفی نگر و بدبین چگونه می اندیشند؟
چگونه افکار منفی را رها کنیم



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.