حس لذت از زندگی را در خود تقویت کنید

هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که چقدر زندگی خواهد کرد؛ بنابراین باید قدر تمامی لحظات خود را بدانید. سپاسگزار خداوند باشید، اهداف خود را در زندگی مشخص کنید و با افراد مثبت­ نگر تعامل کنید. همواره به یاد داشته باشید که همیشه چیزی برای کمک به شما وجود دارد تا احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشید.
يکشنبه، 18 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
حس لذت از زندگی را در خود تقویت کنید
سپاسگزار بودن از خداوند، به شما کمک می‌کند احساس خوبی در مورد زندگی خود داشته باشید .
 
چکیده : هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که چقدر زندگی خواهد کرد؛ بنابراین باید قدر تمامی لحظات خود را بدانید. سپاسگزار خداوند باشید، اهداف خود را در زندگی مشخص کنید و با افراد مثبت­ نگر تعامل کنید. همواره به یاد داشته باشید که همیشه چیزی برای کمک به شما وجود دارد تا احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

تعداد کلمات 886 /  تخمین زمان  مطالعه 4 دقیقه

حس لذت از زندگی را در خود تقویت کنید

چگونه حس لذت از زندگی را در خود تقویت کنیم؟

1. از ماجراجویی استقبال کنید. فعالیت‌های سرگرم‌کننده و لذت‌بخش را در برنامه خود بگنجانید. داشتن برنامه‌ای جذاب، حال خوب شما را حفظ خواهد کرد. داشتن زمانی برای استراحت به شما کمک می‌کند تا سطح استرس خود را کاهش دهید و آن را مدیریت کنید. چیزهای جدید را تجربه کنید تا حس شگفتی خود را حفظ و تقویت کنید. وقتی فعالیت‌های جدید را امتحان می‌کنید، چیزهای بیشتری پیدا خواهید کرد و از آن لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید: ماجراجویی؛ راهی برای نجات از مشغله‌های زندگی

سعی کنید تمرینات تنفسی را در برنامه روتین و روزمره خود بگنجانید. تنفس عمیق، جریان اکسیژن را به مغز شما بهبود می‌بخشد، استرس را کاهش می‌دهد و به متمرکز کردن شما کمک می‌کند. یک نکته ساده این است که:
دست‌های تان را روی شکم خود قرار دهید.
چشم خود را ببندید و تا چهار شماره از طریق بینی نفس بگیرید. هنگامی که نفس می‌کشید، بالا و پایین رفتن عضلات شکم خود را احساس کنید.
سه ثانیه صبر کنید.
تا چهار شماره هوا را از دهان خود خارج کنید. وقتی نفس خود را به بیرون می‌دهید احساس کنید که شکمتان خالی می‌شود.
این کار را پنج بار تکرار کنید.

2. باهدف زندگی کنید. اهداف بلند مدت خود را مشخص کنید. کار خود را با نیت خدمت انجام دهید و یا در پروژه‌هایی شرکت کنید که تأثیر مثبتی درروند زندگی‌تان داشته باشد. به این فکر کنید که چه مهارت‌هایی دارید و چگونه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با افرادی که کارهای مورد علاقه شما را انجام می‌دهند در ارتباط شوید و از آن‌ها درباره اینکه چگونه می‌توانید به اهداف خود برسید، سؤال کنید. زندگی بی هدف می‌تواند احساس بی قراری، احساس گناه و افسردگی را در انسان ایجاد کند.
گاهی اوقات شرایطی در زندگی ایجاد می‌شود که فراتر از کنترل ما است و ما نمی‌توانیم دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهیم به دست آوریم. مشکلی نیست. برنامه‌های خود را طبق آن تنظیم کنید.

3. روابط خوبی داشته باشید. دوستان و خانواده‌تان را نزدیک خود نگه‌دارید. رابطه قوی با آن‌ها ایجاد کرده و با ایشان خوب رفتار کنید. با آن‌ها با مهربانی صحبت کنید، بدون قضاوت از آن‌ها حمایت کنید - در زمان‌های دشوار به آن‌ها کمک کنید و زمانی که نیاز دارید به آن‌ها تکیه کنید. آن‌ها حامی شما در طول زندگی هستند. افرادی که حامی و پشتیبان دارند، در زندگی بهتر عمل می‌کنند و سلامت ذهنی بیشتری دارند.

4. در زندگی خود تأمل‌کنید. به پستی‌ها و بلندی‌هایی که در طول روز تجربه کردید فکر کنید. هم آدم‌ها فراز و نشیب‌های بسیاری در زندگی‌شان دارند. به چیزهای مثبت زندگی خود نگاه کنید و سپاسگزار خداوند باشید. از چیزهای منفی که اتفاق می‌افتد درس بگیرید. قبل از خوابیدن ۱۵ دقیقه وقت صرف کنید و از خودتان بپرسید: «من از امروز خودم چه چیزی می‌توانم یاد بگیرم؟ چه اشتباهاتی کردم که باید در آینده از آن‌ها اجتناب کنم؟» سپس از خودتان بپرسید، «امروز چه اتفاقی افتاد؟» به چیزهای کوچک و بزرگ فکر کنید. سپاسگزار بودن به شما کمک می‌کند احساس خوبی در مورد زندگی خود داشته باشید و شادی خود را افزایش دهید.
اگر دوست دارید، درس‌هایی که از مطلبی در یک کتاب یا مجله یاد گرفته‌اید را یادداشت کنید تا بعداً به یاد آن‌ها بیافتید. بر روی آینه و یا جایی که زیاد نگاه تان می افتد، قرارشان دهید.
 
5. اطراف خود را با افراد الهام‌بخش احاطه کنید. به افرادی فکر کنید که مثبت زندگی می‌کنند، تأثیر خوبی بر زندگی شما دارند و تشویق تان می‌کنند که بهترین نسخه از خودتان باشید. روابط خوب خود را با آن‌ها حفظ کنید و به طور مرتب با ایشان تعامل داشته باشید. افرادی که برای مراوده انتخاب می‌کنید، بر حالات، جاه طلبی و انگیزش شما تأثیر خواهند گذاشت.
دوستان تان را که دچار مشکل شده‌اند و لحظات سختی را طی می‌کنند رها نکنید. به خاطر بیاورید که همه انسان‌ها فراز و نشیب‌های بسیاری در زندگی دارند. دوستان تان را هوشمندانه انتخاب کنید.
به افرادی که در رسانه‌های اجتماعی دنبال شان می‌کنید، فکر کنید. آن‌ها نیز بر روحیه شما تأثیر خواهند گذاشت. اگر دیدید افرادی که دنبال شان می‌کنید باعث می‌شوند شما احساس حسادت به آن‌ها داشته باشید و یا حس منفی نسبت به زندگی خود بکنید و یا زمان خود را هدر بدهید، دیگر آن‌ها را دنبال نکنید.

6. ذهن خود را زیر و رو کنید. باز کردن ذهن رو به ایده‌ها و مفاهیم جدید، مغز شما را سالم و شاد نگه می‌دارد. پرداختن به فعالیت‌هایی که مغز شما را تحریک می‌کند، ارتباطات عصبی و بهره وری ذهنی را بهبود می‌بخشد و می‌تواند منجر به افکار شادتری شود. سعی کنید کتاب‌های جدید بخوانید، در مورد چیزهایی که به آن علاقه دارید مطالعه کنید، یک‌زبان جدید و یا یک مهارت تازه را یاد بگیرید. بدانید، همیشه چیزی برای کمک به شما وجود دارد تا احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

منبع:  https://www.wikihow.com/Make-Yourself-Feel-Amazing
مترجم: داوود سرافراز

بیشتر بخوانید :
سبک زندگی شگفت‌انگیزی داشته باشید
چگونه احساس زیبایی کنیم ؟ (بخش اول)
چگونه احساس زیبایی کنیم ؟ (بخش دوم)
راهکارهای اساسی برای رهایی از مشغله‌های زندگی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
سبک زندگی مرتبط