سبک زندگی دلخواهتان را بسازید

سبک زندگی ما نشان دهنده باورها، گرایشات، عادت ها، رفتارها و ارزش های ماست. یک سبک زندگی خاص می تواند ما را سرشار از لذت و شادی کند، سالم نگهمان دارد، و موفقیت بیشتری عایدمان کند. همچنین می تواند منجر به بیماری شود و ما را از انجام کارهایی که دوست داریم باز دارد.
يکشنبه، 21 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد رضا صفی الدین اردبیلی
موارد بیشتر برای شما
سبک زندگی دلخواهتان را بسازید

سبک زندگی دلخواهتان را بسازید
سبک زندگی دلخواهتان را بسازید


 





 
سبک زندگی ما نشان دهنده باورها، گرایشات، عادت ها، رفتارها و ارزش های ماست. یک سبک زندگی خاص می تواند ما را سرشار از لذت و شادی کند، سالم نگهمان دارد، و موفقیت بیشتری عایدمان کند. همچنین می تواند منجر به بیماری شود و ما را از انجام کارهایی که دوست داریم باز دارد.
خوشبختانه، این خود ما هستیم که می توانیم اعمال و رفتارهایی که خوشحال، سالم، و موفقمان می کند را انتخاب کنیم. این انتخاب ها هر روز پیش روی ماست.
اما این انتخاب مبارزه ای برای ما ایجاد می کند. کنار گذاشتن سبک زندگی که به آن عادت کرده اید کار ساده ای نیست، حتی اگر آن عادات منفی و ناسالم برایتان غیرقابل تحمل شده باشد. برای رشد یک چیزی باید درون شما بمیرد و آن چیزی نیست جز عادات قدیمی، تصویر قدیمی شما از خودتان، طرز تفکر سابقتان و زندگی قبلتان.
آدم ها می خواهند از نتایح و عواقب کارهای زشت خود دور بمانند نه از خود آن اعمال. خیلی ها دنبال تغییراتی هستند که آنقدر بزرگ است که واقعی شدن آن دور از ذهن است. خیلی ها هم سعی می کنند چندین عادت بد را یکجا ترک کنند که عملی نیست و عادات سابق خیلی زود برمی گردد.
مثلاً اگر سعی کنید که به طور مداوم هر روز یک عمل و رفتار جدید را شروع کنید، مطمئناً تغییر منطقی و واقعبینانه ای نیست. تغییرات کوچکتر را اگر مداوم دنبال کنید به تغییرات بزرگ ختم می شوند. با یک رفتار جدید شروع کنید که می تواند یک رفتار عادی شما در زندگی شود. بعد نتایج ملموس آن تغییر را بررسی کنید.
اگر سبک زندگیتان الان آن چیزی نیست که می خواهید، وقت بگذارید و عمیقاً درمورد سوالات زیر فکر کنید. بعد پاسخ های خود را در دفترچه ای بنویسید. اینکار به شما کمک میکند تصویری واضح از سبک زندگی ایدآل خودتان پیدا کنید. همچنین کمک میکند برای شروع سبک جدید زندگی خود طرح ریزی کنید.
سبک زندگی کنونی من چگونه است؟
باورهای من چطور این سبک زندگی را ایجاد کرده اند؟
سبک زندگی کنونی من چه مشکلاتی برایم در بر داشته است؟
اگر قرار است شیوه زندگی ایدآلی داشته باشم، چه تغییراتی باید در بخش های عمده زندگیم ایجاد شود؟
مثلاً به طور روزانه چه کارهای متفاوتی را باید انجام دهید؟ چه عاداتی را باید کنار بگذارید و چه عادات دیگری باید جایگزین آنها کنید؟ به تغییراتی که باید در عرصه های زیر دهید توجه کنید:
• روابط (خانوادگی و کاری)
• محیط خانه
• سلامتی و مراقبت از خود
• سطح انرژی
• آرامش
• هزینه ها
• استراحت
• خلق و خو
• شادی و رضایت
اگر سبک زندگی ایدآل خودم را داشته باشم، اکثر اوقات چه حس و حالی خواهم داشت؟
چه عادتهای فکری و رفتارهایی من را برای رسیدن به سبک زندگی دلخواهم محدود می کند؟
برای برداشتن این محدودیت ها به چه نیاز دارم؟
اولین چیزی که می خواهم در شیوه زندگی کنونیم تغییر دهم چیست؟
آیا می توانم به تغییرات رفتاری و فکری که در زندگیم ایجاد می کنم متعهد بمانم و اگر چنین است کی اولین تغییر را آغاز می کنم؟
وقتی عادات، افکار و رفتارهای جدید در خود ایجاد کردم، چه احساسی خواهم داشت؟
اولین تغییر مثبتی که امروز می توانم ایجاد کنم چیست؟
این تمرین ذهن شما را نسبت به امکانات و انتخاب های موجود برای تغییرات مثبت در زندگیتان باز می کند. وقتی تصویری مشخص از اهداف و تغییرات مورد نظرتان در ذهن خود ایجاد کردید، می توانید گام اول را بردارید و بک زندگی را شروع کنید که موفقیت بیشتری برایتان به ارمغان خواهد آورد.
این سوالات شما را به سوالات دیگری هم هدایت می کند که نیازمند پاسخگویی هستند. شاید لازم باشد که روند پیشرفت خودتان را به طور منظم بررسی کنید، در برنامه اولیه خود تغییراتی ایجاد کنید و عملکردهای خود را طبق آن تنظیم کنید.
سبک زندگی ایدآل خود را تجسم کنید. تغییرات لازم را تعیین کنید و یک برنامه واقعبینانه برای رسیدن به آن تجسم فکری طراحی کنید. بعد فوراً حداقل یک تغییر کوچک در فکر یا رفتارتان ایجاد کنید. این توصیه ها به شما کمک می کند از همین امروز به سمت سبک زندگی ایدآل خود حرکت کنید.
منبع:http://www.mardoman.net



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.