حل مشکلات برای حفظ زندگی مشترک (بخش اول)

کمتر زوجی وجود دارند که در طول رابطه‌شان دچار مشکل نشده باشند. با این حال، اگر قبل از زمان بروز تنش‌ها تشخیص دهید که این مشکلات در رابطه چه چیزهایی ممکن است باشند، شانس بیشتری برای عبور موفقیت آمیز از آن‌ها خواهید داشت. با ما همراه باشید.
شنبه، 15 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حل مشکلات برای حفظ زندگی مشترک (بخش اول)
حتی زوج‌هایی که عاشق یکدیگرند، می‌توانند از لحاظ جنسی، تفاوت‌هایی داشته باشند.
 
چکیده : کمتر زوجی وجود دارند که در طول رابطه‌شان دچار مشکل نشده باشند. با این حال، اگر قبل از زمان بروز تنش‌ها تشخیص دهید که این مشکلات در رابطه چه چیزهایی ممکن است باشند، شانس بیشتری برای عبور موفقیت آمیز از آن‌ها خواهید داشت. با ما همراه باشید.

تعداد کلمات 1005 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه
حل مشکلات برای حفظ زندگی مشترک (بخش اول)

حل مشکلات برای حفظ زندگی مشترک

میچ تمپل درمانگر ازدواج و خانواده، می‌گوید هرچند هر رابطه‌ای فراز و نشیب‌هایی دارد، زوج‌های موفق یاد می‌گیرند که چگونه تنش‌ها را مدیریت کنند و زندگی عاشقانه را ادامه دهند. آن‌ها شجاعانه می‌ایستند، مشکلات را حل می‌کنند و یاد می‌گیرند حین مسائل پیچیده زندگی روزمره چگونه رفتار کنند. بسیاری از افراد این کارها را با خواندن کتاب‌های و مقالات خودآموزی، شرکت در سمینارها، رفتن به مشاوره، مشاهده سایر زوج‌های موفق و یا صرفاً استفاده از آزمون و خطا انجام می‌دهند.

مشکل رابطه: برقراری ارتباط

به گفته ایلین فانتل شیمبرگ، نویسنده پیوند خانواده‌ها، تمام مشکلات مربوط به روابط ناشی از ارتباط ضعیف است. او می‌گوید “شما نمی‌توانید در حال چک کردن موبایل خود، تماشای تلویزیون یا ورزش کردن، ارتباط برقرار کنید.”

راه حل‌هایی برای حل مسئله:
  • شیمبرگ می‌گوید یک قرار ملاقات واقعی با یکدیگر بگذارید. اگر با هم زندگی می‌کنید، موبایل تان را بر روی حالت سکوت بگذارید، بچه‌ها را بخوابانید و اجازه دهید منشی تلفنی به تماس‌های شما پاسخ دهد.
  • اگر نمی‌توانید بدون بالا بردن صدای خود ارتباط برقرار کنید، به یک مکان عمومی مانند کتابخانه، پارک یا رستوران بروید، جایی که اگر کسی شما را در حال فریاد زدن ببیند خجالت می‌کشید.
    قوانینی برای خود تنظیم کنید. سعی کنید تا زمانی که شریک زندگی شما در حال صحبت کردن است حرف او را قطع نکنید و یا بیان عباراتی مانند” تو همیشه …”یا” تو هرگز ….” را ممنوع کنید.
  • از زبان بدن برای نشان دادن این امر که در حال گوش دادن هستید، استفاده کنید. سرو صدا راه نیندازید، به ساعت خود نگاه نکنید، یا با ناخن‌های خود بازی نکنید. طوری که طرف مقابل متوجه شود که پیام را دریافت کرده‌اید، سری تکان دهید و در صورت نیاز، دوباره تکرار کنید و با روشی دیگر آن را بیان کنید. به عنوان مثال، بگویید، «چیزی که من از حرف‌های تو متوجه شدم این است که احساس می‌کنی انگار کارهای بیشتری در خانه انجام می‌دهی، اگرچه ما هر دو کار می‌کنیم.» اگر حق با شما باشد، فرد مقابل می‌تواند تأیید کند. اگر منظور طرف مقابل تان در واقع این است که “هی، تو فرد شلخته و نامرتبی هستی و من مجبورم پشت سرت وسایلتو جمع کنم و به این طریق کار بیشتری برای من ایجاد می‌کنی، “او می‌تواند چنین چیزی بگوید، اما به شیوه‌ای ملایم‌ تر.
 

مشکل رابطه: رابطه جنسی

حتی زوج‌هایی که عاشق یکدیگرند، می‌توانند از لحاظ جنسی، تفاوت‌هایی داشته باشند. مری جو فای، نویسنده” عزیزم لطفاً، امشب نه”، می‌گوید کمبود خودآگاهی و آموزش جنسی این مشکلات را بدتر کرده است. فای می‌گوید اما داشتن رابطه جنسی یکی از آخرین مواردی است که باید رها کنید. او می‌گوید: «رابطه جنسی ما را به هم نزدیک‌تر می‌کند، باعث ترشح هورمونی می‌شود که به بدن ما از لحاظ جسمی و ذهنی کمک می‌کند و مهر و محبت یک زوج سالم را حفظ می‌کند

راه حل‌های برای حل مسئله:
  • برنامه ریزی، برنامه ریزی، برنامه ریزی. فای تنظیم یک قرار ملاقات را پیشنهاد می‌کند، اما نه لزوماً در شب، هنگامی که همه خسته هستند. شاید حین خواب بعدازظهر جمعه کودک یا یک «گشت و گذار قبل از کار».
  • از دوستان یا خانواده بخواهید یک شب در هفته از بچه‌ها نگهداری کنند. فای می‌گوید «هنگامی که رابطه جنسی طبق تقویم است، این امر پیش بینی شما را افزایش می‌دهد.» او می‌گوید تغییر مکان رابطه، می‌تواند رابطه جنسی را جذاب‌تر کند چرا در آشپزخانه رابطه جنسی نداشته باشید؟ یا کنار شومینه یا ایستاده در راهرو؟
    آلزاین کوهن، روان درمانگر کالیفرنیا پیشنهاد می‌دهد: با ایجاد «فهرست رابطه جنسی» شخصی، یاد بگیرید چه چیزی شما و شریک زندگی‌تان را واقعاً تحریک می‌کند. لیست‌ها را عوض کنید و از آنها برای ایجاد برنامه‌های بیشتری که هر دوی شما را تحریک می‌کند، استفاده کنید.
  • اگر مشکلات جنسی رابطه شما به تنهایی و از طریق خودتان قابل حل نیست، فای مشاوره با درمانگر رابطه جنسی یا سکس تراپیست مجربی برای کمک به شما در تشخیص و حل و فصل مسائل تان را توصیه می‌کند.
 

مشکل رابطه: پول

مشکلات مالی حتی قبل از مراسم عروسی می‌توانند شروع شوند. آن‌ها می‌توانند، به عنوان مثال، از هزینه‌های دوران آشنایی یا هزینه‌های سنگین عروسی ناشی شوند. بنیاد ملی مشاوره اعتباری (NFCC) توصیه می‌کند که زوج‌هایی که مشکل مالی دارند، نفس عمیقی بکشند و گفتگوی جدی در مورد امور مالی داشته باشند.
راه حل‌هایی برای حل مسئله:
  • در مورد وضعیت مالی فعلی خود صادق باشید. اگر اوضاع مالی شما خوب نیست، ادامه دادن همان شیوه زندگی، غیر واقع گرایانه است.
  • در اوج بحث و دعوا، به این موضوع نپردازید. در عوض زمانی را که مناسب است و برای هر دوی شما تهدید کننده نیست را برای بحث در این مورد در نظر بگیرید.
  • تصدیق کنید که یکی از طرفین ممکن است اهل پس انداز و دیگری اهل خرج کردن باشد، درک کنید که مزایایی برای هر دو وجود دارند، و موافقت کنید که گرایش‌های یکدیگر را یاد بگیرند.
  • درآمد یا بدهی را پنهان نکنیداسناد مالی، شامل گزارش اعتبار اخیر، اسناد پرداختی، اظهارات بانکی، بیمه نامه‌ها، بدهی‌ها و سرمایه گذاری‌ها را علنی کنید.
  • سرزنش نکنید.
  • بودجه مشترکی تعیین کنید که شامل پس انداز باشد.
  • تصمیم بگیرید که چه کسی مسئول پرداخت صورتحساب ماهانه باشد.
  • با کنار گذاشتن پولی برای مصرف با اختیار هر شخص، اجازه دهید که هر کدام از شما استقلال داشته باشد.
  • اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کنید. اشکالی ندارد که اهداف فردی داشته باشید، اما باید اهداف خانوادگی نیز داشته باشید.
  • در مورد مراقبت از والدین خود هنگام افزایش سن آنها و چگونگی برنامه ریزی مناسب نیازهای مالی آنها در صورت نیاز صحبت کنید.
ادامه دارد ...

منبع :
سایت راستینه 

بیشتر بخوانید :
گام های مهم در حل مشکلات زناشویی
چگونگی حل مشکل در زندگی زناشویی
راهکارهای برای حل مشکلات زناشویی
مشکلات مهم در زندگی زناشویی کدام اند؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.