جمعه، 20 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

لوئیس ایناسیو

لوئیس ایناسیو
لوئیس ایناسیو  در ۲۷ اکتبر ۱۹۴۵ در کائتس واقع در ۲۵۰ کیلومتری شهر ریسیف در شمال شرقی برزیل به دنیا آمد. وی فرزند هفتم از ۸ فرزند خانواده‌ای فقیر بود. وی از ۱۲ سالگی مجبور به کار شد و در خیابان از طریق واکس زدن کفش رهگذران درآمد کسب می‌کرد. در ۱۴ سالگی، وی اولین کار رسمی خود را به عنوان تراشکار در یک کارخانه فرآوری مس آغاز کرد.

در ۱۹ سالگی در حادثه‌ای که هنگام کار با ماشین پرس رخ داد، یکی از انگشتانش را از دست داد. لولا به تدریج وارد مسائل صنفی شد و فعالیت خود را در این عرصه گسترش داد. او سپس به عضویت اتحادیه فلز کاران برزیل درآمد و در سال ۱۹۷۵ ریاست این اتحادیه را عهده‌دار شد. وی به علت این که مجبور به کار کردن بود نتوانست به‌طور منظم درس بخواند و تنها تا کلاس هشتم تحصیل کرده‌است.

سفر به ایران
 دیدار با آیت‌الله سید علی خامنه‌ای
لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا سیاستمدار برزیلی و رئیس جمهور سابق این کشور است. وی دو بار متوالی در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ به عنوان رئیس جمهور برزیل برگزیده شد. وی پیش‌تر در سال‌های ۱۹۸۹، ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ نیز در انتخابات ریاست جمهوری برزیل حضور داشت که در این زمینه توفیقی به دست نیاورده بود. دا سیلوا که از بنیانگذاران حزب کارگر برزیل است.

در دوران زمامداری وی، اقتصاد برزیل رشد سریعی یافت و برزیل به عنوان یکی از قدرتهای نوظهور اقتصادی جهان مطرح شد.
در اردیبهشت ۱۳۸۹ دا سیلوا به منظور شرکت در اجلاس گروه ۱۵ در راس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به ایران سفر کردوی در این سفر دیدارهایی با علی خامنه‌ای،محمود احمدی‌نژاد و علی لاریجانی داشت.
در زمان ریاست جمهوری لولا حجم تجارت ایران و برزیل از مقدار ۱۴ میلیون دلار به حدود ۳ میلیارد دلار رسید.
بازداشت
در مارس ۲۰۱۶ پلیس در ساعات بامداد با مراجعه به خانه لولا داسیلوا در حومه سائو پائولو، وی را دستگیر کرد. پلیس علت دستگیری وی را وجود مدارکی مبنی بر دریافت سود غیرقانونی از شرکت نفتی پتروبراس اعلام کرد.


منبع:
fa.wikipedia.org


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.