پنجشنبه، 17 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

زمرد سلیمانی

زمرد سلیمانی
زمانی بود که ورزش فوتبال در ایران به عنوان ورزشی مردانه شناخته می‌شد به طوری که تمامی قهرمانان و بازیکنان شناخته شده در این ورزش آقایان بودند اما سال‌هاست که شکستن این تابو در کشور ما توسط زنان و دختران فوتبالیست و فوتسالیست آغاز شده است. زنان و دختران فوتبالیستی که توانایی و مهارت خود را در پست‌های مختلف این ورزش نشان دادند و ثابت کردند دیگر در ایران فوتبال ورزش انحصاری مردان نیست. یکی از این دختران موفق دروازه‌بان تیم ملی ایران وباشگاه‌های مختلف کشور مانند آینده‌سازان نجف‌آباد است که در نیم فصل گذشته با دو گل خورده برترین دروازه‌بان شناخته شد.
 
زمرد سلیمانی هستم اهل استان ایلام بخش زرین آباد. دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران، پانزدهم شهریورماه سال 1359 به دنیا آمدم، یعنی 15 روز پیش از آغاز جنگ. من از همان ابتدا به فوتبال علاقمند بودم و با برادرم بازی توی حیاط خونمون که بزرگ بود بازی می‌کردم.
 
همچنین در سال 1379 یک دوره‌‌ی مربیگری فوتسال در  ایلام برگزار شد که من هم  در کلاس‌هایش شرکت  کردم و در همین کلاس‌ها هم برای تیم منتخب استان انتخاب شدم که در نهایت از این طریق به مسابقات کشوری اعزام شدم .
هم باید بگویم که من در ابتدا به عنوان فوروارد بازی می‌کردم ، اما شرایطی پیش آمد که من یکی دوبار در درون دروازه ایستادم و از آنجایی که از ضربه‌های توپ و شیرجه زدن برای گرفتنش نمی‌ترسیدم از اون زمان به بعد  به طور کلی تصمیم گرفتم تا  پست دروازبانی را انتخاب کنم.
 
من بچه زرین‌آباد هستم، شهر کوچکی در استان ایلام. هشت، نه هزار نفری بیشتر جمعیت ندارد، در زمان جنگ تحمیلی هم چون در ارتفاعات و میان کوه‌ها بود بسیاری از جنگزده‌ها در آنجا پناه گرفتند.
 
سلیمانی: من چند سالی در سطح مدارس و باشگاه‌های والیبال بازی می‌کردم ولی در آن موقع به این ورزش بهایی نمی‌دادند، خبردار شدم که در مرکز استان کلاس مربیگری فوتسال برگزار می‌شود، با هزار دردسر خودم را به آنجا رساندم ولی از آنجایی که سن و سالی نداشتم از طرف مربیان در ترکیب تیم قرار گرفته و پنج سالی فوتسال بازی کردم اما باز راضی‌ام نمی‌کرد، تا این‌که جذب فوتبال چمنی شدم و در مسابقات دوره‌ای شرکت کردم، به تهران آمدم و در تیم پیکان تست دادم و جذب شدم.
 
ایرانی‌ها هم مثل برزیلی‌ها دوست دارند فوروارد باشند، نه دفاع و دروازه‌بان.
 
سلیمانی: قد من 172 سانتی‌متر است، اوایل فوروارد بازی می‌کردم و اتفاقا در تست هم به عنوان فوروارد انتخاب شده بودم اما در تمرینات مربیان تشخیص دادند که به خاطر رفلکس‌ها و استخوانبندی‌ام برای دروازه‌بانی مناسب‌ترم و دروازه‌بان شدم!
 
سلیمانی: دیپلمه هستم، همه بچه‌هایی که درگیر اردوهای ورزش به خصوص در سطح ملی هستند از درس جدا می‌شوند، البته چون ما در مسابقات آسیایی عنوان کسب کردیم، می‌توانیم در دانشگاه آزاد تحصیل کنیم، من هم به امید خدا قصد دارم در رشته تربیت‌بدنی ادامه تحصیل بدهم، البته در حال حاضر من عضو تیم دانشگاه آزاد هستم.
 
"بعد از حدود دو سال اردوهای تیم ملی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های آسیایی تشکیل شده است. حضور جوان‌ها در کنار باتجربه‌ها یکی از نکات مثبت است، چرا که در گذشته در اردوها یا تنها جوان‌ها بودند یا تنها با تجربه‌ها.."
 
 منابع:
www.tarafdari.com
http://sakhodi.blogsky.com
http://isfahan.isna.ir
www.isna.ir/news

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.