يکشنبه، 21 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

قدرت الله نجفی قمشه ای

قدرت الله نجفی قمشه ای

 

تولد؛
1/4/1319 شمسی (15جمادی الاول 1359 قمری) شهرستان(قمشه) شهرضا؛
اساتید دروس مقدماتی در حوزه علمیه شهرضا؛
حاج آقا نصرالله زارعان، حاج آقا فضل الله حجازی، حکیم الهی قمشه‌ای وبرخی دیگر از علمای محلی.
استاد، فصوص فارابی وتفسیر قرآن را تابستان‌ها که حکیم الهی قمشه ای به شهرضا می‌آمد خدمت ایشان تلمذ کرده‌ است.
اساتید دوره سطح؛
از 17 سالگی وارد حوزه علمیه قم شد و در مدرسه رضویه سکنی گزید وخدمت حضرات آیات، ستوده، اعتمادی، سلطانی،منتظری،شهید مطهری، شهید مفتح و برخی دیگر از اساتید تلمذ نمود.
استاد اخلاق؛
حاج آقا حسین فاطمی قمی.
اساتید خارج فقه واصول؛
آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی و آیت‌الله‌العظمی میرزا هاشم آملی
اساتید حکمت وعرفان؛
علامه طباطبایی، استاد شهید مطهری، آیت الله جوادی آملی، آیت الله حسن‌زاده آملی و آیت الله حاج آقا محمد شاه‌آبادی، رحم الله الماضین و ایدالله الباقین منهم.
فعالیت‌های سیاسی قبل از پیروزی انقلاب؛
1. شرکت در تحصن‌ها وتظاهرات علما ومردم 2. افشای جنایات رژیم ستم‌شاهی و معرفی آرمان‌ها و راه و رسم و خط امام که منجر به دستگیری ایشان شد 3. ممنوع‌المنبر شدن در شهرضا به دلیل فعالیت‌های سیاسی و انقلابی.
فعالیت‌های سیاسی بعد از پیروزی انقلاب؛
1. نماینده مردم شهرضا در دوره اول و پنجم مجلس شورای اسلامی 2. معاون تأمین نیروهای انسانی کمیته‌های انقلاب اسلامی در سراسر کشور 3. ناظر عالی وزیر امور خارجه (دکتر ولایتی) در دانشگاه بین الملل 4. مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه 5. عضو هیأت علمی دانشکده بین الملل 6. عضو هیأت بررسی تخلفات دانشکده بین الملل 7. تشکیل دفتر استفتاء وارتباط با نمایندگی‌های سراسر کشور 8. نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباس‌پور 9. مشاور فرهنگی وزارت کشور 10. عضو هیأت رسیدگی به تخلفات وزارت کشور 11. عضو هسته‌ای گزینش مدرسه عالی شهید مطهری 12. عضو هسته‌ای گزینش نمایندگان ولی فقیه در دانشگاههای سراسر کشور.
خدمات فرهنگی؛
1. تدوین ماهنامة اخلاقی، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی برای سفرا وکارمندان خارج از کشور 2. تدوین چهل حدیث جهت ارائه در سمینارهای سالیانه سفرای کشورهای جهان 3. تدوین ماهنامة اخلاقی، عقیدتی، سیاسی جهت استانداران وفرمانداران.
تدریس حوزوی؛
1. تدریس دروس تفسیر، حکمت واخلاق در مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی قم 2. تدریس در حوزه علمیه شهرضا.
تدریس دانشگاهی 
1. دانشگاه امام صادق× 2. مدرسه عالی شهید مطهری 3. تربیت مدرس    4. دانشگاه شهید بهشتی 5. دانشکده روابط بین الملل 6. دانشگاه شهید عباس‌پور 7. دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان. استاد، در این دانشگاهها به تدریس دروس معارف، اخلاق، فلسفه، منطق وتفسیر اشتغال داشته است.
آثار قلمی؛
تدوین 755 مقاله در موضوعات مختلف که در روزنامه رسالت سال‌های 1372 تا 1375 منتشر گردیده و توسط سید مهدی میرمسیب؛ تحقیق، تصحیح و فصل بندی شده و با عنوان «قطره ای از دریای معارف» در دو جلد گردآوری شده و در سال 1388در انتشارات اسوه چاپ و منتشر گردیده است 2. شرحی بر دعای عرفه امام حسین× که هنوز به چاپ نرسیده است 3. تلخیص دوره بیست جلدی تفسیر المیزان که جهت بازنگری خدمت علامه طباطبایی داده شد ونزد ایشان ماند تا به لقاء‌الله شتافت واین جزوه مفقود گردید 4. با سالکان وادی نور  این کتاب حدود سیصد بیت شعر در قالب مناسکی کوچولو برای راهیان سرزمین وحی بود که به پیشنهاد سید مهدی میرمسیب توسط خود استاد شرح شده و به تحقیق و تصحیح وی در سال 1385 توسط انتشارات سلمان آزاده چاپ و منتشر گردیده است.5. چشمه های سلوک، که در چهار موضوع مختلف است و در دست آماده سازی میباشد.6. اخلاق نظری برای طلاب سطوح مقدماتی حوزه که آماده چاپ است.
آثار صوتی؛
به کوشش آقای حمید دهقان، مجموعه سخنرانی‌هایی از معظم‌له به رادیو معارف ارائه گردید که پس از ویرایش از سال 1387 در برنامه مکارم خوبان این رادیو پخش گردیده و هنوز هم ادامه دارد، این مجموعه سخنرانی(از سال1387 تا 1390) اخیراً توسط رادیو معارف در قالب چهار CDتنظیم، تکثیر و منتشر گردیده که اکنون در دسترس علاقمندان می‌باشد.
استاد، که از جانبازان فاجعة 7 تیر 1360 وپدر شهید می‌باشد در حال حاضر ضمن وعظ و ارشاد و خطابه، در شهرضا به تدریس در حوزه ودانشگاه مشغول می‌باشد.
جهت آشنایی بیشتر با شخصیت این استاد معظم، به رسالة مرد فریاد و سکوت یا کتاب قطره‌ای از دریای معارف، ج2، فصل پنجم، ص586 مراجعه گردد.
قم/ سیدمهدی میرمسیّب 26/10/1391



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.