سپاهان در انديشه به پايان رساندن پرونده قهرماني در آسيا

سپاهان که پرافتخارترین تیم ایرانی در دوره جدید لیگ قهرمانان آسیاست، دو سال قبل در بازی فینال با شکست برابر اواراواردز ژاپن، نتوانست به جام قهرمانی قاره کهن بوسه بزند.
پنجشنبه، 29 بهمن 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سپاهان در انديشه به پايان رساندن پرونده قهرماني در آسيا
راسخون: سپاهان در ششمين تجربه آسيايي خود، مصمم است پرونده قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا را كه دو فصل قبل ناتمام ماند، به سرانجام برساند.
 
به گزارش راسخون: تيم سپاهان در گروه C با تيم‌هاي الشباب عربستان، العين امارات و پاختاكور ازبكستان هم‌گروه است، تيم‌هاي گروه C از پرسابقه‌ترين تيم‌هاي آسيايي حاضر در رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي آسيا هستند.
 
الشباب عربستان
تاسيس: 1974
ورزشگاه: شاه فهد رياض
ظرفيت: 67 هزار نفر
تيم الشباب ابتدا با نام شباب آغاز به كار كرد و در ادامه به نام الشباب ناميده شد. اين تيم يكي از تيم‌هاي شناخته شده عربستان است و بازيكنان بزرگي مانند سعيد الويران و فواد امين را در تركيبش داشته است، اين باشگاه هم اكنون تلويزيون اختصاصي و موزه در دست احداث دارد.
الشباب در چهار دوره مسابقات جام باشگاه‌هاي آسيا حضور داشته و بزرگ‌ترين افتخار اين تيم در سال 2006 و با حضور در مرحله يك چهارم نهايي اين مسابقات رقم خورده است.
فهد المهلال و ياسر القحطاني از ستاره‌هاي سابق اين تيم هستند و از بازيكنان شاخص فعلي نيز مي‌توان به فيصل بن سلطان، ناصر الشمراني و عبدالمالك الخييري اشاره كرد، پاچيكو نبز در حال حاضر هدايت اين تيم را برعهده دارد.
سپاهان در نخستين بازي خود در ليگ قهرمانان آسيا با الشباب در ورزشگاه خانگي اين تيم ديدار مي‌كند.
 
العين امارات
تاسيس: 1968
ورزشگاه: شيخ خليفه
ظرفيت:شانزده هزار
كسب 24 عنوان قهرماني در جام‌هاي مختلف العين را به پر افتخارترين باشگاه اماراتي تبديل كرده است، اين تيم تنها تيم اماراتي است كه موفق شده مقام قهرماني جام باشگاه‌هاي آسيا را به خود اختصاص دهد.
مهم‌ترين افتخارات العين به سال‌هاي 2002و 2003 برمي‌گردد، سال هايي كه العين توانست بربام آسيا بايستد، حضور در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا در سال‌هاي 2004 و 2006 و نايب قهرماني در سال 2005 از ديگر افتخارات العين در آسياست.
تونيو كرزو برزيلي سرمربي العين است و موچيو برتي، اديلسون،عابدي پله و نشاط اكرم معروف‌ترين بازيكنان اين تيم در سال‌هاي دور هستند و امرسون، خوزه، خورخه والديا و سالم عبدالله ستاره‌هاي فعلي العين هستند.
سپاهان در هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه فولادشهر ميزبان العين است.
 
پاختاكور ازبكستان
تاسيس: 1956
ورزشگاه: ملي تاشكند
ظرفيت: 35 هزار نفر
پاختاكور يكي از قديمي‌ترين تيم‌هاي ازبكستان است و سابقه تاسيس آن به زماني كه ازبكستان استقلال نيافته بود برمي‌گردد.
ويكتور جليل اف سرمربي اين تيم دو بار عنوان مرد سال فوتبال ازبكستان را به دست آورده است.
چند دوره قهرماني در ليگ ازبكستان و جام حذفي اين كشور از جمله افتخارات داخلي پاختاكور است.
اين تيم هفت دوره در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشته و دو عنوان چهارمي در سال‌هاي 2002 و 2003 و رسيدن به مرحله نيمه نهايي در سال 2004 و صعود به مرحله يك چهارم نهايي در سال 2009 نتيجه كسب شده توسط اين تيم در ليگ قهرمانان آسياست.
واسيليس، آنري ياكوبيك و مير جلال قاسم اف ستاره‌هاي سابق پاختاكور هستند و بويان ميلادينويچ، ميلان نيكو ليچ، داركو ماركوويچ و تيمورژورايف، بازيكنان فعلي اين تيم هستند كه جليل اف براي صعود به مرحله بعدي روي آنها حساب باز كرده است.
سپاهان در آخرين بازي مرحله رفت دور مقدماتي در خارج از خانه به مصاف العين مي‌رود.
1029/2759/

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.