مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد:

تشکیل ۹ هزار پرونده تبلیغی در سازمان اوقاف کشور

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که 9 هزار پرونده تبلیغی در اداره کل اعزام مبلغ تشکیل شده،گفت: در حال حاضر 6 هزار پرونده در امر تبلیغ دین برای مناسبت های گوناگون فعال می‌باشد.
چهارشنبه، 24 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تشکیل ۹ هزار پرونده تبلیغی در سازمان اوقاف کشور

ویرایش عکس آذر ماه 98

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که 9 هزار پرونده تبلیغی در اداره کل اعزام مبلغ تشکیل شده،گفت: در حال حاضر 6 هزار پرونده در امر تبلیغ دین برای مناسبت های گوناگون فعال می‌باشد.
 
به گزارش راسخون، حجت‌الاسلام احمد شعبانی در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره‌کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: یکی از وظایف این اداره کل، اعزام مبلغ به تمام نقاط کشور است، با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که «بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند»، انجام می پذیرد.
 
*تشکیل 9 هزار پرونده در اداره کل اعزام مبلغ اوقاف
 
وی با بیان این‌که حدود 9 هزار پرونده تبلیغی در اداره کل اعزام مبلغ تشکیل شده، گفت: در حال حاضر 6 هزار پرونده در امر تبلیغ دین برای مناسبت های گوناگون فعال می‌باشد.
 
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به این‌که به صورت تخصصی در بحث اعزام مبلغ وارد شده ایم، ابراز داشت: آموزش، پژوهش و تولید محتوا از جمله موضوعاتی است که به صورت تخصصی در آن وارد شده و در همین راستا برنامه های متنوع و کاربردی برای مبلغین برگزار می کنیم.
 
*آرامش بهاری؛ فصل تخصصی تبلیغ سازمان اوقاف و امور خیریه
 
حجت الاسلام شعبانی یکی از فصل های تبلیغی سازمان اوقاف و امور خیریه را 28 اسفند تا 13 فروردین عنوان و خاطرنشان کرد: فصل تبلیغی مذکور با نام "آرامش بهاری"، مختص این سازمان بوده و در این 15 روز، برنامه های متنوعی را در بقاع متبرکه در دستور کار داریم.
 
وی ادامه داد: مشاوره، کارگروه کودک و نوجوان، سخنرانی های چند رسانه ای و پاسخ به احکام شرعی از جمله برنامه های ما در این دوره تبلیغی می باشد.
 
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، فصل دیگر اعزام مبلغ را ایام فاطمیه با نام "سوگواری یاس نبوی" بیان کرد و ادامه داد: همچنین اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان، با نام "ضیافت الهی" از دیگر فصل های تبلیغی ما می باشد.
 
حجت الاسلام شعبانی تصریح کرد: اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس روخوانی، کلاس های معارف، تفسیر قرآن و ... از جمله برنامه های ما در ماه مبارک رمضان می باشد.
 
وی با اشاره به این‌که تفسیر سوره حجرات را در ماه رمضان گذشته در کشور داشته ایم، افزود: هر ساله یک سوره از قرآن کریم را برای تفسیر قرآن آماده کرده و در اختیار مبلغان عزیز قرار می دهیم تا با محتوایی مناسب و کامل به أمر تبلیغ دین بپردازند.
 
*نشاط معنوی؛ برنامه ای برای اوقات فراغت تابستان
 
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برنامه "نشاط معنوی"، بیان داشت: این برنامه در ایام اوقات فراغت تابستان در کشور برگزار شده و ادارات اوقاف در شهرها فراخوان و سپس ثبت نام را انجام داده و برنامه های گوناگونی همچون کلاس، اردو، مسابقات و ... برای دانش آموزان در بقاع متبرکه برگزار می کنیم.
 
حجت الاسلام شعبانی "بصیرت عاشورایی" را یکی دیگر از فصل های تبلیغی اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد و گفت: دهه اول محرم و دهه آخر صفر، دهه های تبلیغی است که با نام "بصیرت عاشورایی" درکشور انجام می پذیرد.
 
*نگاهی بر برنامه های امسال اوقاف در محرم الحرام
 
وی اظهار داشت: یکی از برنامه های ما در روز دوم محرم، تجمع "لبیک یا حسین(ع)" بود که به مناسبت ورود اهل بیت(ع) به کربلا در بقاع شاخص کل کشور برگزار شده است.
 
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: همچنین در روز ششم محرم به مناسبت شهادت حضرت علی اصغر(ع) و در روز دوازدهم محرم تجمع "لبیک یا زینب(س)" را با شعار هیهات من الذله در بقاع متبرکه شاخص انجام شده است.
 
حجت الاسلام شعبانی در بخش دیگر از این گفت وگو به موضوع آموزش مبلغین پرداخت و گفت: در گذشته برنامه های آموزش مبلغین به صورت کوتاه مدت و کارگاهی برگزار می شد؛ اما از مهرماه سال جاری دوره های بلندمدت را برای این عزیزان طراحی کردیم تا بتوانیم نیروهایی شاخص و به روز تربیت نماییم.
 
*سرفصل های آموزش مبلغان
 
وی با اشاره به سرفصل های آموزش مبلغان، ابراز داشت: مهدویت، آشنایی با فرهنگ جهاد و شهادت، کارگروه کودک و نوجوان، وقف، همچنین تاریخ اسلام، سبک زندگی اسلامی، سخنرانی چندرسانه ای و مشاوره از جمله سرفصل های آموزش مبلغین می باشد.
 
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: در موضوع مشاوره، دوره های کوتاه مدتی برگزار شده؛ اما از برنامه های این اداره کل پس از ماه صفر، برگزاری دوره بلندمدت مشاوره با حضور حجت الاسلام والمسلمین دهنوی و استاد تراشیون می باشد.
 
حجت الاسلام شعبانی در بخش دیگر از سخنان خود به نحوه تشکیل پرونده برای طلاب اشاره کرد و گفت: سیستم اینترنتی جدیدی برای تشکیل پرونده مبلغین در حال راه اندازی است که سالی یک بار فراخوان داده و طلاب می توانند از طریق این سامانه ثبت نام نمایند؛ لذا از  بهمن ماه سال جاری فراخوانی برای تشکیل پرونده خواهیم داد.
 
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یکی از فعالیت های این اداره کل را چاپ قرآن موضوعی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در این راستا مسابقه حفظ موضوعی نیز برگزار شده که با استقبال بسیاری خوبی مواجه شدیم.
 
*مسابقه حفظ خطبه غدیر با جوایزی نفیس در سراسر کشور
 
حجت الاسلام شعبانی به مسابقه حفظ خطبه غدیر اشاره و تصریح کرد: تفاهم نامه ای با معاونت تهذیب حوزه های علمیه به امضاء رسیده و برای همین منظور خطبه غدیر را به چاپ رسانده و برای مدارس علمیه کشور ارسال کردیم تا در اردیبهشت ماه سال 1394، همزمان با ولادت حضرت امیر(ع)، این مسابقه را برگزار کنیم.
 
وی یادآور شد: کمک هزینه 14 عمره مفرده، 14 سفر عتبات عالیات، 110 سفر مشهد مقدس و جوایز نفیس دیگر از هدایای این مسابقه می باشد.
 
 مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این مطلب که تولید محتوا نیز از دیگر فعالیت های این اداره کل می باشد، اظهار داشت: کمیسون های بسیاری را در طول سال برای تولید محتوا در ایام های تبلیغی برگزار کرده که خروجی آن تفسیر سوره حجرات با 20 موضوع گوناگون در دو جلد، کتاب تجلی وحی و عترت با موضوع سبک زندگی اسلامی با 20 موضوع متفاوت، کتاب آموزه های عاشورایی و کتاب چشم در چشم آفتاب بوده است.
 
*اعزام 3500 مبلغ در محرم امسال
 
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به این‌که برای محرم امسال 3500 مبلغ به سراسر کشور اعزام کرده ایم، ابراز داشت: از این تعداد، 2000 نفر از قم و 1500 نفر از شهرستان ها بوده اند.
 
وی اعزام به بقاع متبرکه را از سیاست های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان و خاطرنشان کرد: البته در کنار آن، به مدارس و مکان های پر رفت و آمدی مانند تخت جمشید، قلعه فلک الافلاک لرستان، پارک ها، حافظیه شیراز، پارک قدس و ... نیز مبلغ اعزام می کنیم.
 
*برپایی 8 خیمه تبلیغ در تخت جمشید
 
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: به عنوان مثال، در ابتدای امسال در تخت جمشید 8 خیمه بزرگ نصب کرده و مبلغانی را مسلط به زبان های گوناگون اعزام کردیم که استقبال بسیار مناسبی صورت پذیرفت.
 
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی دیدار با مراجع و بزرگان را از برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: سرگروه هایی برای مبلغین عزیز تعریف کرده و در برخی ایام با آنان به دیدار مراجع و بزرگان رفته تا بتوانیم از نصایح آنان استفاده کنیم.
 
*توصیه ای به مبلغان!
 
وی در توصیه ای به مبلغان، تصریح کرد: انتظار از این عزیزان این است که خود را مجهز به علوم روز کرده تا بتوانند در برابر تهاجمات ایستادگی و به شبهات پاسخ دهند؛ چراکه امروز دشمن شبهات را به سطح عمومی جامعه کشانده و آن را در میان مردم مطرح می کنند تا بتوانند به اسلام و دین ضربه بزنند.
 
*اعزام 50 مبلغ به راهپیمایی بزرگ اربعین عراق
 
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به برنامه های این اداره کل برای مراسم اربعین عراق نیز اشاره کرد و ابراز داشت: به همین مناسبت، 50 نفر از مبلغین، از سوی اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف کشور به عراق اعزام شدند و  در پیاده روی نجف تا کربلا به أمر تبلیغ پرداختند.
 
حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: برگزاری برنامه هایی از قبیل: سخنرانی، روضه، نماز جماعت، بیان احکام و ... از جمله فعالیت های آنان بوده است.
 
وی افزود: همچنین برای نقطه صفر مرزی مهران نیز 11 مبلغ را اعزام کردیم تا این برنامه ها را جهت عزیزانی که در پشت مرز منتظر عبور از مرز به سمت کربلا بودند، داشته باشند.
 
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان تصریح کرد: اعزام 10 مبلغ برای کاروان پیاده استان گلستان به سمت مشهد مقدس و 3 مبلغ برای کاروان پیاده استان خراسان جنوبی از دیگر برنامه های ما در این ایام بوده است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.