معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور :

راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی فعالیت‌های اداری و تئوری نیست

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که مبارزه با تهاجم فرهنگی با فعالیت‌های اداری و تئوری امکان ندارد، گفت : ‌بسیاری از متولیان فرهنگی کشور باور ندارند که در حال جنگ نرم با دشمنان هستیم و اقدام‌های عملی لازم را انجام نداده‌اند.
سه‌شنبه، 12 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی فعالیت‌های اداری و تئوری نیست

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این‌که مبارزه با تهاجم فرهنگی با فعالیت‌های اداری و تئوری امکان ندارد، گفت : ‌بسیاری از متولیان فرهنگی کشور باور ندارند که در حال جنگ نرم با دشمنان هستیم و اقدام‌های عملی لازم را انجام نداده‌اند.
 
به گزارش راسخون به نقل از رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در همایش هم اندیشی توجیهی طرح آرامش بهاری، که در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی قم برگزار شد، گفت: 166 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان وجود دارد که 25 شبکه مذهبی است و از میان آن 16 شبکه  مخصوص گروه شیرازی‌ها است که از سوی شبکه‌های جاسوسی انگلیس تأمین بودجه می‌شوند.
 
حجت الاسلام شرفخانی بیان کرد: مؤسسه استراتژیک اسراییل در رابطه براندازی نظام کشورهای اسلامی همانند عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و ایران برنامه و راهکارهای مختلفی برنامه‌ریزی کرده است.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور افزود: کارشناس این مؤسسه درباره براندازی نظام کشور ایران بیان کرده است که در کشور ایران ادبیات و ساختار نظامی جواب نمی‌دهد و برای براندازی نظام ایرانی بایستی با برنامه‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای هرزگی و بی‌بندوباری افزایش دهیم تا حریم خانوادگی در ایران از بین برود.
 
وی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب از سال‌های متمادی با تعبیری همچون تهاجم، شبیخون، ناتو فرهنگی، جنگ نرم، افسران جنگ نرم، جبهه خودی؛ جبهه معارض و جبهه انقلاب اسلامی نگرانی و دغدغه خویش را در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی ابراز کرده‌اند اما بسیاری از مسؤولان و متولیان فرهنگی کشور باور ندارند که در حال جنگ نرم با دشمنان هستیم و اقدام‌های عملی لازم را انجام نداده‌اند.
 
حجت الاسلام شرفخانی در ادامه سخنانش به ویژگی‌های جنگ نرم پرداخت و گفت: جنگ نرم به گونه‌ای است که تسلیحات نظامی در این جنگ دیده نمی‌شود و فقط به نظامیان و کسانی در میدان نبرد هستند آسیب نمی‌رساند بلکه این جنگ تمام مردم جامعه و خانواده‌ها مورد هدف قرار داده است و نفس تنوع طلب انسان از ابزارهای و وسایل این جنگ لذت می‌برد به‌گونه‌ای که فکر می‌کند که آزاداندیش شده است، بنابراین از تهاجم فرهنگی هم استقبال می‌کند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور بیان کرد: با فعالیت‌های اداری و تئوری نمی‌توان به مبازره تهاجم فرهنگی پرداخت بلکه بایستی در عرصه عملی وارد نبرد شویم و با انجام فعالیت‌ها مناسب فرهنگی آسیب‌های تهاجم فرهنگی را در جامعه از بین ببریم.
 
وی در ادامه سخنانش مردم را به سه گروه غیرمذهبی، مذهبی و خاکستری تقسیم کرد و گفت: طیف خاکستری مردم دارای اعتقادات مذهبی ضعیف است و استکبار جهانی بیشترین برنامه‌ریزی را برای گروه کرده است و هر گروهی برنامه‌های جذاب‌تر ارائه کند این طیف سمت‌وسوی و آن‌ها گرایش پیدا می‌کنند.
 
حجت الاسلام شرفخانی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی استفاده از قضای امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و افزود: برخی از افراد به مسجد و نماز جمعه نمی‌روند اما برای اسکان و استراحت در امامزادگان حضور می‌یابند و این حضور بهترین فرصت برای ارائه برنامه‌های جذاب فرهنگی و اسلامی است.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور ابراز کرد: سازمان اوقاف و امامزادگان کشور بیشترین فعالیتشان را در ایام نوروز با اجرای طرح آرامش بهاری دارند.
 
وی با بیان این که در طرح آرامش بهاری کشور بیش از 1000 خیمه معرفتی برگزار می‌شود، گفت: در خیمه‌های معرفتی روحانیان و مبلغان متخصص کودک، مشاور خانواده به بیان آسیب‌ها و راهکارهای فرهنگی اجتماعی و خانوادگی می‌پردازند.
 
حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان این که در حریم امامزادگان بایستی حجاب و عفاف نمود داشته باشد، تصریح کرد: غرفه حجاب و عفاف، امر به ‌معروف و تذکر لسانی از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.