چارچوب پایداری برای گردشگری زیارت تدوین شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود گفت : امروز باید چارچوب پایداری برای گردشگری زیارت تدوین شود و طرح ملی میقات‌الرضا (علیه السلام) می‌تواند به این امر کمک کند.
شنبه، 23 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چارچوب پایداری برای گردشگری زیارت تدوین شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود گفت : امروز باید چارچوب پایداری برای گردشگری زیارت تدوین شود و طرح ملی میقات‌الرضا (علیه السلام) می‌تواند به این امر کمک کند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، سیدمصطفی تقوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تمایلات و احساسات مذاهب مختلف جهان، در برهه کنونی باید به گونه‌ای عمل کرد که پیروان همه ادیان را روز به روز بیشتر با اسلام ناب محمدی (ص) آشنا ساخت.
 
وی تصریح کرد: امروز می‌توان گفت مردم جهان از مراکز مذهبی و زیارتی برای پیشبرد اهداف گسترش دین خود بهره می‌برند و از آنها برای دیدار با تعدادی از گردشگران استفاده می‌کنند.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود افزود: در کشور ما نیز باید از امامزادگان، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی برای کسب فضیلت و معنویت استفاده شود و گردشگران داخلی و خارجی را با این اماکن متبرکه آشنا ساخت.
 
تقوی اظهار داشت: با این حال، چارچوب پایدار گردشگری زیارت باید در سه روش فلسفی، سازمانی و مدیریتی گسترش یابد و این امور مد نظر قرار گیرد.
 
وی بیان داشت: امروز شمار زیادی از کشورها به گردشگری زیارت به‌عنوان یک راه پست مدرن توجه دارند تا در آن، زیارت پلی میان تفریح و معنویت قرار گیرد و گردشگری زیارتی جایگزینی منطقی برای خودآگاهی فرهنگی و استراتژی برای کاهش فقر فراهم سازند.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود اضافه کرد: بر اساس گفته‌های کالینز کرینر، زیارت یکی از پدیده‌های شناخته شده در دین است و آن در تمام ادیان اصلی جهان یعنی مسیحیت، اسلام، یهودیت و بودیسم وجود دارد.
 
مجیدی بیان کرد: امام سجاد (علیه السلام) نیز غالباً با کاروانی به سفر حج می‌رفت که او را نشناسند تا بتواند به هم‌سفرانش کمک کند؛ در یکی از سفرها هنگامی که حضرت مشغول خدمت به حجاج بود، فردی از آن حضرت سئوالی پرسید و حضرت پس از جواب دادن، به او فرمود شما مرا لحظه‌ای از خدمت به حجاج محروم کردی و این نشان‌دهنده خدمات‌رسانی به زائران است.
 
وی تصریح کرد: اسلام اهمیت فراوانی برای دانش قائل است؛ به‌طوری که در قرآن 779 بار واژه علم به کار رفته است و با این همه، امام سجاد (علیه السلام) آن پرسش‌گر را سرزنش کرد که زمانی پرسش خود را مطرح کرده که او مشغول خدمت به حجاج بوده و این نشانگر فضیلت فراوان این مسئله است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.