توضیحات وزیر ارشاد درباره حذف فیلم «محمد رسول الله (ص)» از اسکار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون حذف فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» از جشنواره اسکار توضیحاتی داد.
يکشنبه، 29 آذر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توضیحات وزیر ارشاد درباره حذف فیلم «محمد رسول الله (ص)» از اسکار

ویرایش عکس آذرماه 98

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون حذف فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» از جشنواره اسکار توضیحاتی داد.

به گزارش راسخون به نقل از فارس ، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بزرگداشت هفته پژوهش در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال اول فارس مبنی بر حذف فیلم «محمد رسول‌اله(ص)» از جشنواره اسکار، اظهار داشت: من نمی‌دانم، دلایلی که در این جشنواره ارائه شده تعدادی از فیلم‌ها را انتخاب کردند و تعدادی را انتخاب نکردند، البته این امر سابقه‌دار است که در گذشته هم این‌گونه بوده و در برخی از جشنواره‌ها از جمله اسکار عوامل سیاسی، خیلی دخیل بوده یا در برخی از دیگر جشنواره‌ها ما می‌بینیم که برخی آثار را یک مرتبه تقدیر کرده و به آنها جایزه می‌دهند که اصلاً شایسته این جایزه نیست.

جنتی گفت: اما به دلایل سیاسی یک فیلم را انتخاب می‌کنند، احتمال می‌دهم که برخی از دلایل سیاسی و مذهبی در این امر دخیل بوده باشد، به هر حال باید کمی زمان بگذرد تا ببینیم چه دلایلی پشت پرده بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش دوم فارس پیرامون نامه‌نگاری با شهرداری تهران برای  برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هم گفت: سال گذشته دکتر قالیباف قول دادند که مجموعه عباس‌آباد را برای نمایشگاه کتاب آماده می‌کنند. البته درخواست ما حدود 130 هزار مترمربع فضا بود. پارسال قولش را به ما داده‌اند، ولی باید نزدیک به زمان برگزاری نمایشگاه شویم تا ببینیم توانسته‌اند آن فضا را مهیا کنند یا خیر، اگر آماده شود در آن محل و اگر نشود، قاعدتاً به مصلی برمی‌گردیم و نمایشگاه را برگزار می‌کنیم.

/117/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما