برنده دو جایزه اسکار فیلم سینمایی «محمد (ص)» را تدوین می‌کند؟

فیلم سینمایی «محمد(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی احتمالا توسط والتر مرچ تدوینگر برنده جایزه اسکار تدوین خواهد شد.
جمعه، 18 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برنده دو جایزه اسکار فیلم سینمایی «محمد (ص)» را تدوین می‌کند؟

راسخون : پس از ویتوریو استورارو (مدیر فیلمبرداری) و اسکات ای. اندرسون (طراح جلوه‌های ویژه) این سومین سینماگر برنده‌ اسکار است که احتمالا با پروژه «محمد(ص)» همکاری خواهد کرد. 

مرچ فیلمنامه‌ را مطالعه کرده و به‌زودی به ایران سفر خواهد کرد تا درباره‌ی جزئیات این پروژه با کارگردان و دیگر دست‌اندرکاران فیلم گفت‌وگو کند. بناست تدوین فیلم همزمان با فیلمبرداری آغاز شود. 
والتر مرچ، تدوین‌گر مشهور تاریخ سینما، سابقه‌ چهار دهه فعالیت در سینمای جهان را دارد و با سینماگرانی چون فرانسیس فورد کوپولا، جرج لوکاس، فرد زینه‌مان و آنتونی مینگلا همکاری کرده است. 
او کارش را با تدوین صدا آغاز کرده و تدوین صدای فیلم‌هایی چون «پدرخوانده ـ قسمت دوم» و «مکالمه» (کوپولا) را بر عهده داشته است. مرچ به‌خاطر فیلم‌های «بیمار انگلیسی» و «اینک آخرالزمان» برنده‌ جایزه‌ی اسکار بهترین تدوین فیلم و برای فیلم‌های «کوهستان سرد» (آنتونی مینگلا)، «شبح» (جری زوکر)، «پدرخوانده 3» (کوپولا) و «جولیا» (زینه‌مان) نامزد دریافت این جایزه بوده است.
ضمناً همزمان با آخرین مراحل آماده‌سازی دکور شهر مکه، بازیگران فیلم سینمایی «محمد(ص)» با حضور در شهرک سینمایی پیامبر اعظم (ع) تمرین های مورد نیاز برای ایفای نقش در این فیلم را ادامه می‌دهند.
به گزارش روابط عمومی فیلم سینمایی محمد (ص)، بازیگران فیلم این روزها همزمان با روخوانی فیلمنامه، با حضور در لوکیشن اصلی فیلم، زیر نظر مربیان و گروه کارگردانی به تمرین سوارکاری می‌پردازند. 
همزمان بخش دیگری از گروه کارگردانی، این روزها در دکور «بازار قدیم مکه» مشغول تمرین با هنروران فیلم است. نکته‌ جالب توجه، انتخاب هنروران متناسب با مشاغل موجود در این بازار است که برای باورپذیرشدن فیلم صورت گرفته و بر این اساس، افرادی از مشاغل مختلف هم‌چون نانوایی، آش‌فروشی، پارچه‌فروشی، عطاری، مسگری و... به عنوان هنرور در این صحنه‌ها به تمرین می‌پردازند. قرار است از میان هنروران فعلی، گروهی انتخاب و برای مدت زمان فیلمبرداری به شکل ثابت در خدمت پروژه قرار گیرند.
نکته‌ی قابل توجه دیگر در گروه بازیگران فیلم «محمد(ص)» استفاده از بازیگران باسابقه و باتجربه در نقش‌های کوتاه و گذرایی است که معمولاً در سینمای ما به هنرورها سپرده می‌شود؛ نقش یک شمشیرفروش، یک متولی بتخانه، یک شتربان و... اگر قرار است حتی یک دیالوگ مهم داشته باشند، به بازیگران باتجربه‌ای سپرده می‌شود که شاید در دیگر فیلم‌ها یا سریال‌های ما نقش اصلی بازی کنند، اما در اینجا یک صحنه و شاید یک دیالوگ بیشتر ندارند، ولی نقش به آنها واگذار شده تا حتی همان لحظه‌ی کوتاه هم با کیفیتی قابل قبول و به‌یادماندنی بازی شود. این نوع انتخاب بازیگر البته در سینمای جهان امری رایج است، ولی در سینمای ما به‌ندرت تجربه شده.
فیلم سینمایی «محمد(ص)» اولین قسمت از سه‌گانه‌ای سینمایی است که به مقاطع مختلف زندگی پیامبر اسلام (ص) می‌پردازد. 
داستان این فیلم، از محاصره‌ مسلمین در شعب ابی‌طالب آغاز و با رجوع به گذشته، ضمن اشاره به دوران پر فراز و نشیب کودکی آن حضرت در اقلیم‌های مختلف هم‌چون مکه، مدینه، شام و... برخی از مهم‌ترین وقایع آن مقطع را به تصویر می‌کشد. لشگرکشی ابرهه به مکه، فوت عبدالمطلب، سفر حضرت محمد (ص) به شام، درگذشت مادر ایشان و... برخی از ماجراهایی است که در این فیلم به آن اشاره خواهد شد و در کنار آن، تصویری دقیق از شرایط اجتماعی ـ سیاسی مکه نیز به مخاطبان عرضه خواهد شد. 
فیلمنامه «محمد(ص)» به قلم کامبوزیا پرتوی و مجید مجیدی در بیش از 200 سکانس نوشته شده است. 
این فیلم سینمایی با طی کردن حدود سه سال مراحل مقدماتی و پیش‌تولید، با سرمایه‌گذاری مؤسسه سینمایی نور و به تهیه‌کنندگی محمد مهدی حیدریان به زودی مقابل دوربین می‌رود و همزمان با فیلم‌برداری، مراحل آماده‌سازی فیلم برای اکران جهانی پیگیری خواهد شد.

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

999

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.