شیفتگی استورارو به پیامبر اسلام (ص)

فیلم بردار شناخته شده جهان سینما، دوباره به تهران می آید تا آنچه که در تمام دوران حرفه ای نمایشش اندوخته با فیلمبرداران ایرانی قسمت کند .
سه‌شنبه، 8 بهمن 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شیفتگی استورارو به پیامبر اسلام (ص)
ویرزایش عکس شهریور 99

فیلم بردار شناخته شده جهان سینما، دوباره به تهران می آید تا آنچه که در تمام دوران حرفه ای نمایشش اندوخته با فیلمبرداران ایرانی قسمت کند . 
به گزارش راسخون به نقل ازسایت جشنواره ، یتوریو استورارو فیلمبرداری که سه جایزه اسکار در کارنامه خود دارد، کارگاه فیلمبرداری در جشنواره سی و دوم فیلم فجر برگزار کند، این فیلمبردار شیفتگی خود به زندگی پیامبر اسلام را دلیل پیوستن‌اش به پروژه سینمایی حضرت محمد (ص) ذکر کرد.

استورارو در گفتگویی با British cinematographer درباره نحوه آشنایی خود با دین اسلام و پیوستن به پروژه سینمایی حضرت محمد (ص) به سال ۲۰۱۰ و همکاری با رشید بنهاج در تولید یک پروژه سینمایی در الجزایر اشاره کرد.

استورارو در آن پروژه به پیشنهاد کارگردان فیلم کتابی درباره زندگی حضرت محمد (ص) را مطالعه می‌کند. این فیلمبردار مطرح سینمای جهان در پایان مطالعه کتاب شیفته پیامبر اسلام می‌شود و به گفته خود با معجزه‌ای بزرگ در زندگی مواجه می‌شود، که این معجزه ، پیشنهاد همکاری درباره پروژه سینمایی حضرت محمد (ص) به کارگردانی مجید مجیدی بود.
استورارو که علاقه‌مند به همکاری در ساخت فیلمی درباره اسلام و نبی اکرم بود ملاقاتی با مجید مجیدی ومحمد مهدی حیدریان تهیه کننده فیلم حضرت محمد (ص) می‌کند.

در آن ملاقات استورارو از مجیدی حیدریان درباره هدف‌شان از ساخت فیلم حضرت محمد (ص) می‌پرسد و اینکه آیا این فیلم باعث همبستگی مردم ادیان مختلف با هم می‌شود یا نه؟

به گفته استورارو آشنایی با سرگذشت پیامبر اسلام و یادگیری معنای کتاب آسمانی قرآن و همچنین متحد کردن مردم با باورهای مختلف، اهداف مجیدی و حیدریان از ساخت این پروژه سینمایی بوده که در پاسخ به سؤالات استورارو بیان کردند.

برنده سه جایزه اسکار فیلمبرداری یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی خود را آشنایی با کتاب آسمانی قرآن و کتاب‌هایی درباره زندگی حضرت محمد (ص) می داند. وی برای آشنایی بیشتر با زندگی پیامبر اسلام آتار هنری بسیاری از آن دوره را در موزه های ایران دیده است.

استورارو سفر به مشهد مقدس را به همراه مجیدی و حیدریان از دیگر اتفاقات تأثیرگذار زندگی خود در سفر به ایران یاد کرد و گفت که کتاب ارزشمندی همراه با عکس ها و نقاشی های منحصر به فردی از محمود فرشچیان را به پیشنهاد مجیدی دیده است.

همه این اتفاقات باعث می‌شوند که استورارو هر چه بیشتر شیفته پیامبر عظیم‌الشأن اسلام شود و به همکاری در ساخت پروژه سینمایی حضرت محمد (ص) علاقمند شود.
به گزارش مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، فیلم پیامبر به کارگردانی مجید مجیدی و فیلمبرداری ویتوریو استورارو از سال ۱۳۸۸ آغاز شد. استورارو و همکارانش در این فیلم همکاری بسیار خوبی با گروه ایرانی داشتند و آنچه تا کنون از عکس ها و اطلاعات مربوط به فیلم منتشر شده است نشان دهنده کار ارزشمندی است که به کارگردانی مجید مجیدی انجام شده است. این فیلم در حال حاضر مراحل تدوین خود را در آلمان طی می کند و با اتمام مراحل پس از تولید آن پیش بینی می شود اولین نمایش آن در ایران در سی و سومین جشنواره فیلم فجر خواهد بود. 

/117/

شیفتگی استورارو به پیامبر اسلام (ص)



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.