آغاز رقابت 240 نخبه قرآنی خواهراز 19 شهریورماه / اعلام اسامی داوران بخش بانوان مسابقات سراسری قرآن

مسئول بخش بانوان مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن به تشریح جزئیات این مسابقات در برنامه «رصد» شبکه قرآن و معارف سیما پرداخت.
چهارشنبه، 8 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
آغاز رقابت 240 نخبه قرآنی خواهراز 19 شهریورماه / اعلام اسامی داوران بخش بانوان مسابقات سراسری قرآن
مسئول بخش بانوان مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن به تشریح جزئیات این مسابقات در برنامه «رصد» شبکه قرآن و معارف سیما پرداخت.

به گزارش راسخون به نقل از ایکنا، حامده نکوفال، کارشناس مسابقات قرآن بانوان و مسئول بخش بانوان مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف با حضور در برنامه زنده «مجله اطلاع‌رسانی رصد» شبکه قرآن و معارف سیما طی سخنانی در رابطه با جزئیات بخش بانوان مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات سراسری  قرآن ، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام محمد باقر(ع)، اظهار کرد: بلافاصله پس از اتمام مسابقات‌ بخش آقایان که در ارومیه برگزار می‌شود، از شام‌گاه روز ۱۹ شهریورماه، مسابقات بخش بانوان را با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز می‌کنیم و با رشته‌های معارفی که سه رشته حفظ معارف و احادیث و حفظ موضوعی، تفسیر، همسرایی و همخوانی قرآن و رشته دعاخوانی ادامه می‌دهیم که روز ۲۱ شهریورماه نیز مراسم اختتامیه این رشته‌ها را برگزار خواهیم کرد.

مسئول بخش بانوان مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف ادامه داد: همچنین، از روز ۲۲ شهریورماه نیز با برگزاری مسابقات در رشته‌های آوایی شامل حفظ کل، حفظ ۲۰، حفظ ۱۰ جزء، ترتیل و قرائت مسابقات را ادامه می‌دهیم تا روز ۲۵ شهریورماه که روز برگزاری فینال تمامی رشته‌ها خواهد بود و در ادامه نیز صبح روز ۲۶ شهریورماه سال جاری مراسم اختتامیه مسابقات برگزار خواهد شد.

نکوفال در ادامه در رابطه با داوران این دوره از مسابقات نیز بیان کرد: ما امسال در خدمت ۳۲ نفر از داوران بانو هستیم که البته یک تعدادی از داوران در دو رشته مشترک هستند و به صورت دقیق ۴۲ نفر داور در مسابقات امسال در چهار گروه رشته حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ترتیل، گروه حفظ کل و قرائت، گروه همسرایی و مدیحه سرایی و دعاخوانی و نیز رشته‌های معارفی به داوری خواهند پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به اسامی داوران نیز تصریح کرد: در رشته حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و ترتیل خانم‌ها بهاری، نجات صحاف، حاجعلی، سلطانی، ماندگار، نافذکلام، رشیدی، عزت‌پژوه و سعیدی به سرپرستی خانم الوندی به داوری می‌پردازند و استاد راهنمای این رشته‌ها نیز خانم ایزدی است.

مسئول بخش بانوان مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف ادامه داد: همچنین، در رشته حفظ کل و قرائت قرآن کریم نیز خانم‌ها کریم‌زاده، نافذکلام، جمالی، صحاف، عچرش، خان‌بابا، الماسی، نیاورانی، مسلمی و افخمی به سرپرستی خانم نظری داوری می‌کنند و و استاد راهنمای رشته‌ها نیز خانم عیدی خواهد بود.

وی گفت: در رشته مدیحه‌سرایی و دعا خوانی نیز خانم‌ها کریم‌زاده، بهاری، جمالی، حاجعلی، صحاف، سلطانی، خانبابا، عچرش، نظری، نیاورانی، بازگیر و صحراگرد به سرپرستی خانم الوندی به داوری خواهند پرداخت. همچنین، در رشته‌های معارفی مسابقات نیز خانم‌ها زرسازان، عظیم‌زاده، احمدی، حسینی‌فر، مسعودی‌نیا و نوروزی داوری خواهند کرد.

نکوفال در ادامه در رابطه با نفرات راه‌یافته با این دوره از مسابقات نیز اظهار کرد: تعداد راه‌یافتگان به مرحله کشوری بر مبنای سهمیه بندی که به استان‌ها اعلام ‌شده، مشخص می‌شود که هر استانی سهمیه مشخصی در رشته‌های مختلف دارد و در هر رشته نیز تعدادی مشخص می‌توانند به این مرحله راه پبدا کنند. نحوه سهمیه‌بندی نیز بر اساس عملکرد شرکت‌کنندگان هر استان در سال گذشته است یعنی هر میزانی که استان‌ها هر سال بتوانند رتبه و موفقیت بیشتری کسب کنند، سال بعد تعداد افراد بیشتری از آن استان به مسابقات کشوری دعوت خواهند شد.

مسئول بخش بانوان مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف تصریح کرد: بر این مبنا در رشته قرائت تعداد ۴۶ نفر در رشته ترتیل، تعداد ۴۰ نفر در رشته حفظ کل، ۴۵ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء، ۴۵ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، ۳۲ نفر در رشته دعاخوانی، ۳۲ نفر در رشته مدیحه‌سرایی و تعداد ۷ گروه تواشیح در مسابقات امسال حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به رشته مدیحه‌سرایی و نحوه انتخاب گروه‌های راه‌یافته به مرحله کشوری نیز افزود: گروه‌های راه یافته به مرحله کشوری ابتدا یک دور داوری شده‌اند؛ چرا که که مسابقات همسرایی و همخوانی قرآن کریم به صورت دو مرحله‌ای است که شامل یک مرحله مقدماتی غیر حضوری نیز می‌شود که در این مرحله گروه‌ها آثار خود را به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال می‌کنند و داوری متمرکز در آنجا انجام می‌شود که این اتفاق در بخش بانوان طی روز پنجم شهریورماه رخ داد و در نهایت نیز هفت گروه از استان‌های تهران، مازندران، خراسان رضوی زنجان به مسابقات کشوری راه پیدا کردند. همچنین، در این رشته دو گروه الف و ب برای استان‌های مختلف در نظر گرفته شد که بر این مبنا از گروه الف حداکثر شش تا هشت گروه را به مرحله کشوری دعوت خواهیم کرد و حتما نماینده‌ای از استان‌های گروه ب نیز خواهیم داشت که امسال از این گروه نیز یک استان به مرحله کشوری راه پیدا کرده است.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.