واقفان می‌توانند، موقوفات خود را تولیت و مدیریت کنند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت : کسی که داشته خود را وقف کند، می‌تواند تولیت و مدیریت آثار موقوفه را خودش به عهده بگیرد.
شنبه، 11 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: روابط عمومی راسخون
موارد بیشتر برای شما
واقفان می‌توانند، موقوفات خود را تولیت و مدیریت کنند
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت : کسی که داشته خود را وقف کند، می‌تواند تولیت و مدیریت آثار موقوفه را خودش به عهده بگیرد.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان، حجت‌الاسلام جعفر جنتی مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان زنجان اظهار کرد: قرآن، عترت و وقف سه حوزه ماموریتی  اداره اوقاف است.

وی با اشاره به اینکه از چند سال قبل فعالیت‌های بسیاری در زمینه رسیدگی به بقاع متبرکه و همچنین احیای موقوفات صورت گرفته است، گفت: در واقع وقف همان  چیزی است که تا ابد باید به آن عمل شود و قابل خرید و فروش نبوده و یک یادگاری ماندگار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در واقع وقف همان صدقه جاریه است، تصریح کرد: یکی از مباحث مهم در حوزه وقف هم بحث وقف مشارکتی است که در این زمینه فعالیت‌های بسیاری از سوی اوقاف صورت گرفته است.

جنتی با بیان اینکه همه ما باید تلاش کنیم که مردم به وقف کردن علاقه‌مند شوند، اضافه کرد: بسیاری از مردم مطالب زیادی درباره وقف نمی‌دانند، مثلا اینکه کسی که داشته خود را وقف کند، می‌تواند تولیت و مدیریت آثار موقوفه را خودش به عهده بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی بر این تصور هستند که وقتی اثری را وقف اوقاف کردند باید مدیریت آن را هم به این اداره بسپارند، اضافه کرد: در صورتی که اینگونه نبوده و وقف آن چیزی است که تا ابد باید به آن عمل شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در ترویج سنت حسنه وقف همکاری اصحاب رسانه است، بیان کرد: انتظار ما از رسانه‌ها و خبرنگاران ترویج فرهنگ وقف و تبیین آثار و برکات این سنت الهی در جامعه است.

جنتی با اشاره به اینکه اگر فرهنگ وقف در جامعه جاری شود خیلی از مشکلات حل خواهد شد، تصریح کرد: در واقع واقف با انجام عمل وقف به خود و جامعه خدمت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مدیران هستند، اضافه کرد: اصحاب رسانه می‌توانند در راستای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف به ما کمک کنند که خود این امر نیز در واقع مشارکت در وقف محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: طی سال‌های اخیر با همکاری رسانه‌ها میزان انجام سنت حسنه وقف افزایش بسیاری داشته است.
/2759/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.