پرداخت علی الحساب 50 میلیون تومان به خانواده دانش آموزان هرمزگانی

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: تاکنون 50 میلیون تومان بعنوان علی الحساب به خانواده های دانش آموزان فوت شده و مصدومان حادثه اتوبوس در هرمزگان پرداخت شده است.
دوشنبه، 20 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمود عالی نژادیان
موارد بیشتر برای شما
پرداخت علی الحساب 50 میلیون تومان به خانواده دانش آموزان هرمزگانی
رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: تاکنون 50 میلیون تومان بعنوان علی الحساب به خانواده های دانش آموزان فوت شده و مصدومان حادثه اتوبوس در هرمزگان پرداخت شده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ عبدالناصر همتی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به پیگیری مدیرعامل شرکت بیمه دانا بعنوان بیمه گر افزود: متاسفانه در حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان 9 نفر فوت شدند که 7 نفر از این دانش آموزان نخبه بودند همچنین 8 نفر شامل2 نفر قطع نخاع ، 2 نفر قطع عضو و 4 نفر هم مصدوم شدند .
وی گفت : به ازای هر دانش آموز فوت شده مبلغ 299 میلیون تومان شامل 280 میلیون تومان بعنوان بیمه دیه و 19 میلیون تومان بیمه حادثه (بیمه پایانه مسافربری) پرداخت می شود و بیمه افراد قطع عضو شده و مصدوم هم به محض اعلام حکم دادگاه پرداخت خواهد شد .
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه هزینه های طول درمان برای مصدومانی که قطع عضو نشده باشند نیز پرداخت خواهد شد افزود : مجموع موارد تعهد شده علاوه بر خسارات و هزینه های بهداشتی مصدومان در اولین فرصت و پس از دریافت احکام دادگاه ازجانب شرکت بیمه دانا پرداخت خواهد شد .
*مدیریت ریسک در کشور مورد توجه جدی قرار نمی گیرد
­رئیس کل بیمه مرکزی ایران ­با بیان اینکه حوادث در کشور ما بسیار بالا است گفت : متاسفانه در کشور ما مدیریت ریسک بطور جدی مورد توجه قرار نمی گیرد .
عبدالناصر همتی با اشاره به اینکه حوادث بیشتر انسانی است تا طبیعی افزود: در حوزه رانندگی فراوان است و ما سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان خسارت بابت حوادث ناشی از رانندگی پرداخت کردیم و سالانه 330 هزار نفر و هر 3 سال 1 میلیون نفر بر اثر حوادث رانندگی دچار آسیب و معلولیت می شوند می شوند.
وی گفت : وظیفه بیمه پرداخت خسارت است چون حق بیمه دریافت کرده است و خسارات حوادث سال گذشته را پرداخت کردیم و امیدواریم با این نگاه بیمه این صنعت در کشور توسعه پیدا کند .
همتی افزود : آئین نامه قانون شخص ثالث در دستور کار دولت است و کمیسیون مربوطه در دولت بررسی کرده و امیدوارم طی همین هفته یا هفته آینده تصویب و ابلاغ شود .
وی گفت : در مورد تخفیف یا جریمه کسانی که می خواهند بیمه نامه خریداری کنند خواهیم داشت ،کسانی که تخلفات حادثه ساز انجام می دهند یا امتیازات منفی در راهنمایی و رانندگی دریافت می کنند حتما برای آنها در نرخ جریمه لحاظ می شود و کسانی هم که رانندگی خوب داشته باشند تخفیف دریافت خواهند کرد .
همتی افزود : حدود 11 میلیون موتورسیکلت سوار در کشور داریم که حدود 10 درصد بیمه شخص ثالث دارند و به رغم امتیازاتی که برای موتورسواران قائل شدیم تمایل برای دریافت بیمه شخص ثالث از طرف موتورسواران خیلی کم است و متاسفانه خیلی از تصادفات و مشکلات ازجانب موتورسواران است که امیدواریم با فرهنگ سازی در کشور بتوانیم این مسئله را جا بیاندازیم .
وی در باره خصوصی سازی صنعت بیمه  بابیان اینکه خصوصی سازی در بیمه خوب بوده است گفت : به جز بیمه ایران باقی بیمه ها باید خصوصی سازی شوند و باقی سهام شرکت های بیمه البرز و دانا هم باید واگذار شود ، اکنون نفوذ بیمه به 2.2 درصد رسیده و با توسعه رقابت و پرداخت به موقع خسارت به مردم امیدواریم نفوذ بیمه را با بیمه های خصوصی افزایش دهیم .
/117/


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما