برپایی موکب امامزاده علی بن جعفر(ع) قم در مرز مهران

حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برپایی موکب امامزاده علی بن جعفر(ع) در مرز مهران و خدمت رسانی حدود ۵۰ روحانی در این موکب خبر داد.
شنبه، 13 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برپایی موکب امامزاده علی بن جعفر(ع) قم در مرز مهران

به گزارش راسخون به نقل از مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای برپایی موکب امامزاده علی بن جعفر(ع) در ایام پیاده روی اربعین، اظهار کرد: این موکب همانند سال گذشته در مرز مهران مستقر بوده و از هشتم تا بیست و یکم آبان‌ماه به مدت ۱۳ روز  به زائران حسینی(ع) خدمات ارائه می‌کند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قم از حضور ۱۰۰ خادم دراین موکب خبر داد و گفت: تقریبا ۵۰ نفر از این خدام روحانی هستند که ضمن خدمت رسانی‌های رفاهی در اجرای برنامه‌های فرهنگی هم ایفای نقش می‌کنند.

وی افزود: روزانه ۳ هزار ناهار، صبحانه، شام و میان وعده در میان زائران حسینی توزیع می‌شود و ۲۰ هزار نفر در روز پذیرایی خواهند شد.

توجه به مسائل فرهنگی

حجت الاسلام حسینی(ع) از فعالیت سایر مراکز خدماتی از جمله نانوایی و آشپرخانه در این موکب خبر داد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای پیش بینی شده است و محور فعالیت‌های این موکب فرهنگی خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اقامه سه وعده نماز جماعت در موارد متعدد و با حضور پرشور زائران را از جمله برنامه‌های فرهنگی موکب اوقاف نام برد وگفت: سخنرانی مذهبی و مراسم مداحی و روضه در دو وعده ظهر و مغرب نیز در موکب امامزاده علی بن جعفر(ع) برقرار است.

فعالیت ۵ استان برای برپایی موکب در راهپیمایی اربعین

وی از ارسال محموله‌های پذیرایی و امکانات موکب از استان قم به مرز مهران هم یاد کرد و ادامه داد: از سوی سازمان اوقاف ۵ استان برای برپایی موکب در راهپیمایی اربعین فعال هستند که یکی از آنها استان قم است که کار هماهنگی بین استان‌ها هم برعهده استان قم است.

وی با اشاره به وضعیت سال‌های گذشته در مرز مهران بر لزوم توجه بیشتر بر مدیریت وضعیت در مرز مهران تأکید کرد و گفت: این منطقه با سایر مسیر زیارت کاملا متفاوت است، در شرایطی که جمعیت هجوم می‌آورد، فضا کم است و موکب چندانی وجود ندارد شاید سخت‌ترین شرایط برای زائران در طول مسیر در مرز مهران وجود داشته باشد که باید برنامه‌ریزی ویژه‌تری برای آن لحاظ شود.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط