اپل اولین کمپانی با چیپ‌ست 7 نانومتری نخواهد بود

به نظر میرسد که نیازی نیست تا سال 2019 و معرفی گلکسی S10 صبر کنیم، یا حتی منتظر آیفون های 2018 باشیم تا اولین گوشی ای که چیپ ست آن با معماری 7 نانومتری تولید شده است را ببینیم. بنچمارک لو رفته از چیپ ست آینده هواوی Kirin 980 نشان میدهد که احتمالاً این تراشه ساخت TSMC اولین محصول با لیتوگرافی 7 نانومتری است.
چهارشنبه، 24 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اپل اولین کمپانی با چیپ‌ست 7 نانومتری نخواهد بود
به گزارش راسخون به نقل از تی نیوز،

 اولین نسل از پردازنده های 7 نانومتری برای یک تعداد مشخص از ترانزیستور، فضایی 40 درصد کمتر در چیپ فراهم خواهد کرد و قدرت موثر این پردازنده در مقایسه با نسل 10 نانومتری که در گوشی های گلکسی S9 و آیفون X استفاده شده، 40 درصد بیشتر است. البته این همه مشخصات چیپ ست Kirin 980 نیست که به احتمال قوی در گوشی Mate 20 Pro هواوی استفاده خواهد شد. همانطور که در تصاویر مشاهده خواهید کرد، این چیپ دارا مودم LTE Cat. 19 خواهد بود که در صورت پشتیبانی اپراتور سرعت دانلود 1.6 Gbps را برای شما به ارمغان خواهد آورد. میت 10 پرو اولین گوشی با مودمی با سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه است و به نظر میرسد که جانشین آن دوباره در سرعت LTE پیشگام خواهد شد. اسنپدراگون X24 کوالکام اولین مودم LTE Cat. 20 بود که در اویل سال 2018 و با معماری 7 نانومتری معرفی شد، اما به نظر میرسد که این مودم در
چیپ ست اسنپدراگون 855 در گلکسی S10 به کار گرفته شود.
اپل اولین کمپانی با چیپ‌ست 7 نانومتری نخواهد بود

باقی مشخصات کرین 980 نکته غیر قابل انتظاری به همراه نداشت. این تراشه دارای پردازنده هشت هسته ای با فرکانس 2.8 گیگاهرتز می باشد و از بلوتوث 5.0 و Wi-fi/ac دوال باند استاندارد پشتیبانی می کند. علاوه بر این قادر به پردازش نمایشگر 4K، پردازنده سیگنال 3 تصویر را می باشد که احتمالاً نشان دهنده این موضوع است که میت 20 پرو هم دوربینی سه گانه خواهد داشت. نسل آینده واحد پردازش عصبی هواوی هم در چیپ ست جدید با قابلیت های بهبود یافته و پیشرفتی محسوس در مقایسه با نسل قبلی خود ارائه خواهد شد.

تا امروز پاشنه آشیل چیپ ست های Kirin هواوی، پردازنده گرافیکی آنها بوده است، اما قرار است در محصول جدید یک به روزرسانی چشم گیر را شاهد باشیم. در Kirin 980 قرار است از پردازنده گرافیکی Mali-G72 با 24 هسته پردازشی استفاده شود که عملکرد فنی بسیار بهتری در مقایسه با نسل های قبلی دارد و مصرف انرژی آن نیز بسیار بهبود پیدا کرده است، طبیعتاً این خبر خوبی برای گیمرها خواهد بود.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.