از برکات ساخت فیلم و سریال برای وقف

به گفته بازیگر تلویزیون: هر چه اداره اوقاف و امور خیریه تعاملش را با اهالی فرهنگ و رسانه بیشتر باشد و بتواند کارهای در زمینه وقف تولید کند، انگیزه مردم به وقف بیشتر می شود.
جمعه، 16 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از برکات ساخت فیلم و سریال برای وقف
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن اکلیلی اظهار داشت: فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه باید برای ایجاد وقف هایی جهت بر طرف کردن نیازهای روز جامعه و ترغیب واقفان نیک اندیش به ایجاد وقف‌هایی برای اشتغال، کمک به معیشت مردم و مسائل تولیدی و اقتصادی بیش از پیش شود.
وی در ادامه نیز خاطر نشان شد: همچنین باید در راستای احیای موقوفات و به روز کردن نیات واقفانی که امروز دیگر کارایی ندارد برنامه‌ریزی و اقدامات لازم نیز از طرف اداره اوقاف و امور خیریه انجام شود.
این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در ادامه به نقش و جایگاه وقف و سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از مهمترین و ریشه دارترین نهادهایی است که با مشارکت‌های مردم در جهت رفع نیازهای جامعه در قالب اداره موقوفات شکل گرفته و همواره موقوفات در طول تاریخ و شکل گیری مشارکت‌های مدنی و توسعه تمدن اسلامی نقش و تاثیر بسزایی داشته اند و این موضوع نشان‌دهنده نقش وقف است.
حسن اکلیلی در ادامه به فعالیت اصفهانی‌ها در امور مختلف اشاره کرد و گفت: از آنجایی که اصفهانی‌ها از دیرباز در تمام امور فرهنگی، اجتماعی، دینی و علمی همواره در کشور جزء پیشگامان و تاثیرگذاران بوده اند در امر وقف و موقوفات نیز جزء پیشگامان بوده‌اند که شاهد این موضوع نیز وجود موقوفات تاریخی همچون؛ مسجد امام خمینی(ره) و... است که این بناها تا به امروز نیز برجا مانده‌اند.
وی در ادامه یادآور شد: اداره اوقاف و امور خیریه باید با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشیدن به مردم آنان را با کارکردهای وقف و همچنین انواع نیات مورد نیاز روز جامعه آشنا کند و وقف را براساس روز برای مردم تعریف و تشریح نماید تا زمینه ترغیب مردم به وقف نیز بیش از پیش مهیا شود.
بازیگر سریال "تفنگ سرپر" در ادامه اضافه کرد: اداره اوقاف و امور خیریه باید با تعامل بیشتر با اهالی فرهنگ و هنر در تهیه خوراک فرهنگی و همچنین ساخت فیلم، سریال و برنامه‌های مختلف فرهنگی زمینه را برای ترغیب بیشتر مردم به ایجاد وقف‌های جدید فراهم نماید زیرا که امروز ساخت فیلم، سریال و برنامه‌های مختلف فرهنگی زمینه را برای ترغیب مردم به ایجاد وقف‌های جدید فراهم می‌کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.