فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

زیردریایی «فاتح» و ناوشکن «سهند» هفته آینده رونمایی می‌شوند/قطعا دشمنان جمهوری اسلامی غافلگیر خواهند شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زیردریایی فاتح اولین زیر دریایی کلاس متوسط است که تماما ایرانی بوده و در مجموعه وزارت دفاع ساخته شده است و قطعا برای دشمنان ما یک غافلگیری خواهد بود.
چهارشنبه، 30 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زیردریایی «فاتح» و ناوشکن «سهند» هفته آینده رونمایی می‌شوند/قطعا دشمنان جمهوری اسلامی غافلگیر خواهند شد
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زیردریایی فاتح اولین زیر دریایی کلاس متوسط است که تماما ایرانی بوده و در مجموعه وزارت دفاع ساخته شده است و قطعا برای دشمنان ما یک غافلگیری خواهد بود.

به گزارش راسخون به نقل از خیرگزاری مهر، امیر حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز(چهارشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: اولین زیر دریایی کلاس متوسط که تماما ایرانی است و در مجموعه وزارت دفاع ساخته شده، تحت عنوان «فاتح» را خواهیم داشت که قطعا برای دشمنان جمهوری اسلامی یک غافلگیری خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بودجه دفاعی ما بسیار کمتر از بسیاری از کشورهای منطقه بود اما نیروی دریایی پیشرفت کرد و ما علاوه بر ناوشکن سهند در هفته آتی شاهد الحاق اولین زیردریایی کلاس متوسط به نام فاتح به نیروی دریایی خواهیم بود.

وی افزود: تعامل خوبی با دوستان خود در منطقه داریم. ما تسلیحات‌مان را خودمان می‌سازیم؛ همچنین جوانانی که نیاز است از این تجهیزات استفاده کنند را تماما در کشور خودمان تربیت می‌کنیم.

امیر خانزادی تصریح کرد: امروز که ما در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب قرار داریم، باید ببینیم کجا ایستاده ایم و آنهایی که بر ما جنگ و ناامنی را تحمیل کرده اند، کجا ایستاده اند. امروز مردم آگاه جهان از ظلم و جنایت و فلسفه استکبار آگاه شده اند و پرچم آن ها را زیر پا می‌گذارند.

وی با اشاره به همکاری‌های نیروی دریایی با دیگر کشورها تصریح کرد: طی سال‌های گذشته به طور متناوب دیدار هایی را با کشورهای مختلف داشته و ظرفیت های گسترده ای را در همکاری های دریایی داشته ایم که جنبه آموزشی و عملیاتی دارد.

امیر خانزادی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها روی نیروی دریایی تاکید کرد: امروز بیش از چندین سال است که زیر بار تحریم قرار داریم. تحریم ها به ما آموخت که باید روی پای خود بایستیم. ما آموختیم که برای برقراری امنیت نباید به هیچ کشوری وابستگی داشت.

وی با اشاره به روابط دو نیروی دریایی ارتش و سپاه اظهار داشت: تعامل خوبی وجود دارد؛ دو نیروی دریایی، ید واحده هستند. ما نه تنها هیچ اختلافی با هم نداریم بلکه هر چه جلوتر می‌رویم برای مقابله با تهدیدات و انجام عملیات های دریایی، متحدتر می‌شویم.

امیر خانزادی با اشاره به امنیت منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: ما در خلیج فارس و تنگه هرمز ناامنی نداریم؛ نیروی دریایی سپاه، مامور برقراری امنیت در این منطقه است و حتی یک مورد ناامنی هم در این منطقه وجود ندارد؛ ما این امنیت را به طور مستقل و بدون حضور نیروهای فرامنطقه ای از جمله شرقی و غربی برقرار می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: از سال‌ها قبل، بحث توسعه و پیشرفت سواحل مکران طبق فرامین رهبر انقلاب آغاز شده است. بر همین اساس، نیروی دریایی ارتش متولی این امور شده است.

امیر خانزادی گفت: سواحل مکران امروز حرکت شتابانی برای توسعه را تجربه می کند. علاوه بر مجموعه ارتش، دولت و سایر ارگان و سازمان‌ها و بخش خصوصی در این منطقه فعالیت دارند؛ تحریم ها تاثیری روی پیشرفت این منطقه نگذاشته است. تغییر در منطقه مکران، منجر به توسعه همگرایی هموطنان عزیزمان در منطقه با نظام جمهوری اسلامی شده است.

امیر خانزادی تصریح کرد: هفتم آذرماه روز خلق حماسه بزرگی برای نیروهای مسلح است که در شصت و هفتمین روز از تجاوز دشمن بعثی طومار دشمن در دریا در هم پیچیده شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: وقتی به تاریخ نیروی دریایی نگاه می‌کنیم در کوران جنگ، دانشگاه امام خمینی(ره) در نوشهر تاسیس می‌شود که خود من فارغ التحصیل این دانشگاه هستم.

وی ادامه داد: ما در دهه هفتاد وارد حوزه ساخت تجهیزات شدیم و چند زیر دریایی سرآغاز کار برای ساخت زیر دریایی بومی شد. این روند به جایی رسید که شاهد الحاق زیر دریایی‌های غدیر بودیم و هفته آینده هم شاهد الحاق یک‌ فروند دیگر از این زیردریایی‌ها در ناوگان جنوب هستیم.

دریادار خانزادی اظهار داشت: این موفقیت ها در حالی اتفاق افتاد که نیروی دریایی از ابتدای انقلاب در تحریم قرار داشت. مردم ما باید بدانند این تحریم ها هیچ تاثیری بر سامانه های نیروهای مسلح ندارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: در هفته‌های آتی شاهد الحاق یک‌ ناوشکن با توانمندی‌های بیشتر از ناوشکن جماران، با نام سهند و با توان حمل بالگردهای بزرگتر و توان موشکی برای حضور در آب‌های بین‌المللی به نیروی دریایی خواهیم بود.



 

مطالب مرتبط
۸۰ میلیون بسیجی در کشور داریم/ بسیج، سرمایه عظیم کشور مقابل توطئه‌های دشمنان است
دونالد ترامپ: کاملاً محتمل است که بن سلمان از ماجرای خاشقچی مطلع بوده باشد
جزئیات جدید از دو فایل صوتی مربوط به قتل خاشقجی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.