رفتار عجیب پلیس فرانسه با دانش‌آموزان معترض که فرانسوی‌ها را شوکه کرد

تصاویر ویدئویی که در آن ده‌ها دانش‌آموز معترض فرانسوی پس از بازداشت، زانو زده و از سوی پلیس احاطه شده‌اند، فرانسوی‌ها را شوکه کرد.
شنبه، 17 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رفتار عجیب پلیس فرانسه با دانش‌آموزان معترض که فرانسوی‌ها را شوکه کرد

انتشار تصاویری از رفتار تحقیرآمیز پلیس فرانسه با دانش‌آموزانی که در تظاهرات‌ها در این کشور شرکت کرده‌اند خشم گروه‌های معترض را به همراه داشته است.

به گزارش راسخون به نق از خبرگزاری فارس، انتشار تصاویری از رفتار تحقیرآمیز پلیس فرانسه با دانش‌آموزانی که در تظاهرات‌ها در این کشور شرکت کرده‌اند خشم گروه‌های معترض را به همراه داشته است. 
به گزارش اسکای‌نیوز، فیلمی که برخی سیاستمداران آن را محکوم کرده‌اند دانش‌آموزان را در حالی نشان می‌دهد که روی زانو نشسته‌اند و پلیس ضدشورش با فریاد به آنها دستور می‌دهد. 

طبق این گزارش، مسئولان در فرانسه نگرانند دست به دست چرخیدن این فیلم در فضای مجازی باعث شعله‌ور شدن آتش خشم گروه‌های معترض، مشهور به «جلیقه‌زردها» شده و آنها را برای حضور در تظاهرات‌های برنامه‌ریزی‌شده برای شنبه راغب‌تر کند. 

بیم اعتراضات گسترده در روز شنبه عملاً پاریس را به تعطیلی کشانده است. وزیر فرهنگ فرانسه پنجشنبه اعلام کرد اماکن گردشگری فرانسه، از جمله برج ایفل و موزه لوور روز شنبه تعطیل خواهند بود. 
دانش‌آموزانی که فیلم آنها در فضای مجازی پخش شده، دانش‌آموزان منطقه «مانت-اژولی»، واقع در حومه پاریس هستند که پلیس آنها را به دلیل شرکت در تظاهرات‌های اخیر دستگیر کرده است. دامنه اعتراضات سه هفته‌ای در فرانسه ده‌ها مدرسه در این کشور را هم درگیر کرده است. 

اسکای‌نیوز نوشته پلیس در حوالی دبیرستان «سنت-اگزوپری» مجموعاً ۱۴۶ نفر را دستگیر کرده است. ادعا شده معترضان با پلیس درگیر شده و دو خودرو را به آتش کشیده‌اند. 

«الیور فاوئر»، رهبر حزب سوسیالیست فرانسه در واکنش به این فیلم این پیام را در توئیترش منتشر کرد: «هر کار اشتباهی که انجام شده باشد تحقیر نوجوانان و فیلمبرداری از آن توجیه ندارد.»

 
خبرها حاکی است مسئولان حکومتی تدابیر گسترده‌ای برای سرکوب اعتراضات روز شنبه تدارک دیده‌اند. رویترز نوشته حدود ۸۹ هزار نیروی پلیس در سراسر این کشور مستقر شده‌اند. 

کارگران و دیگر گروه‌های معترض که به «جلیقه‌زردها» معروف شده‌اند علی‌رغم عقب‌نشینی دولت فرانسه از طرحی که اعتراضات را کلید زد، برای روز شنبه فراخوان تجمعات گسترده سراسری صادر کرده‌اند.

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه که از لفظ «آشوب» برای اشاره به تظاهرات‌ها در فرانسه استفاده می‌کند گفته بیم آن می‌رود روز شنبه خشونت‌های جدی در پاریس اتفاق بیفتد. در همین راستا، پلیس فرانسه به مغازه‌داران منطقه «شانزلیزه» توصیه کرده روز شنبه مغازه‌های خود را باز نکنند.

تظاهرات‌ها در فرانسه از ۲۶ آبان‌ماه در اعتراض به تصمیم دولت این کشور برای اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع آغاز شد، اما بعد از آن به افزایش هزینه‌های زندگی و در کل سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه گسترش یافت.    

دولت فرانسه در دو مرحله از طرحی که اعتراضات را کلید زده به طور کامل عقب‌نشینی کرده است. 

نخست‌وزیر فرانسه ابتدا سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد دولت، طرح افزایش مالیات بر سوخت را برای ۶ ماه معلق می‌کند. او چهارشنبه شب، بعد از آنکه عقب‌نشینی اول تغییری در اوضاع ناآرام فرانسه ایجاد نکرد، گفت این طرح به طور کامل کنار گذاشته شده است.

روز چهارشنبه اتحادیه‌های کامیون‌داران و کشاورزان فرانسه نیز اعلام کردند قصد دارند علیه سیاست های اقتصادی دولت ماکرون دست به اعتراض و اعتصاب بزنند.


 

مطالب مرتبط
16 استان درگیر برف و کولاک/ امدادرسانی به بیش از 3 هزار حادثه‌دیده
انفجار بمب در چابهار + جزئیات حادثه تروریستی
ماجرای تجویز داروی مرگ‌آور یک سلبریتی!



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.