بهرام قاسمی: سازوکار ویژه مالی اروپا صرفا برای تأمین دارو و غذا نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا صرفا برای دارو و غذا نیست بلکه برای همکاری اقتصادی، تبادل فناوری و تکنولوژی و... هم می‌شود.
دوشنبه، 26 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بهرام قاسمی: سازوکار ویژه مالی اروپا صرفا برای تأمین دارو و غذا نیست
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا صرفا برای دارو و غذا نیست، بلکه برای همکاری اقتصادی، تبادل فناوری و تکنولوژی و... هم می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل از ایلنا، بهرام قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، درباره سفر وزیر امور خارجه به قطر گفت:‌ سیاست‌های منطقه‌ای همچنان سیاست قبلی است که مبتنی بر همکاری، همز‌یستی، رایزنی و گفت‌وگو با تمامی کشورهای همسایه و پیرامونی است. واقعیت‌های منطقه و تحولات منطقه‌ای فرصت‌هایی برای استمرار نگاه قبلی و سیاست فعلی ما ایجاد می‌کند تا از این نشست‌ها و فرصت‌ها بتوانیم مجددا مواضع خود را با افرادی که در این نشست‌ها حضور دارند، مطرح کرده و دیدگاه‌های آن شنیده و تحولات منطقه را مرور و افق‌های آینده را پیش‌بینی کنیم و بینیم و برای منطقه باثبات و مطلوب و باامنیت چه کنیم.

وی با بیان اینکه این سیاست در کشورهای منطقه بیش از گذشته خود را نشان می‌دهد و آمادگی بیشتری برای درک هرآنچه که ایران براساس اصول و مبانی خود دنبال می‌کند، بیشتر می‌شود، اظهار داشت: فروم دوحه، نشست جدیدی نبود ولی با توجه به نقشی که در این برهه می‌تواند با حضور مقامات کثیری از کشورهای منطقه و افراد صاحبنظر از کشورهای منطقه داشت، فرصت جدیدی ایجاد کرد.

 

ساز و کار ویژه مالی صرفا برای دارو و غذا نیست

این مقام عالی وزارت امور خارجه ادامه داد: سفر یک روزه ظریف فرصت خوبی برای دیدار با مقامات مختلف و همچنین تبادل نظر مفید و سازنده مقامات عالی‌رتبه قطر داشت که ان‌شاالله دستاوردهای خوبی خواهد داشت. امیدوارم با کشورهای منطقه اقدامات و همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

قاسمی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا شامل ارائه دارو و غذا به ایران در قبال پول نفت ایران می‌شود. آیا این مسئله صحت دارد؟ تصریح کرد: این سازوکار و مکانیزم که مدتی درباره آن بحث می‌شود، سازوکاری برای تسهیل مبادلات ایران با سایر کشورهای اروپایی است و شامل حال اقلام بسیاری خواهد بود که بدون شک در این سبد کالایی، دارو، غذا و دیگر مواد مورد نیاز ایران هم قرار می‌گیرد و حتی در شکل نوین خود می‌تواند یاری‌گر مناسبات ما با دیگر کشورها باشد. پس این مکانیزم صرفا برای دارو و غذا نیست بلکه برای همکاری اقتصادی، تبادل فناوری و تکنولوژی و... هم می‌شود.



 

مطالب مرتبط
علی لاریجانی: بودجه سال ۹۸ باید با اصلاحاتی ارائه شود/حجم کارمندان دولت باید کاهش یابد
قدردانی رئیس جمهور سوریه از تلاش‌های ایران برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه
عربستان در بیانیه‌ای موضع سنا آمریکا درباره پرونده قتل خاشقچی را نادرست خواند



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.