واکنش آیت الله مکارم شیرازی نسبت به وقایع اخیر مجلس:

نباید با خشونت و استفاده از ادبیات نامناست برای خود مسئله درست کنیم

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه همه مسئولان نسبت به مساله احیای فرهنگ، مسئول هستند، گفت: نیروی انتظامی هم باید حساس باشد و نباید با خشونت، کوبیدن و زدن بهانه به دست کسی داد.
دوشنبه، 3 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نباید با خشونت و استفاده از ادبیات نامناست برای خود مسئله درست کنیم
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه همه مسئولان نسبت به مساله احیای فرهنگ، مسئول هستند، گفت: نیروی انتظامی هم باید حساس باشد و نباید با خشونت، کوبیدن و زدن بهانه به دست کسی داد.

به گزارش راسخون به نقل از خبرنگار شفقنا، این مرجع تقلید شیعیان در دیدار سردار فتحی زاده، جانشین فرمانده ناجا و جمعی از فرماندهان ناجا که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) در قم برگزار شد، با بیان اینکه امنیت حرف اول را در همه مسائل می زند، اظهار داشت: اگر امنیت نباشد، هیچ چیزی نخواهد بود؛ در روایت داریم که امنیت و سلامتی دو نعمت بزرگ است که تا قدر آن دانسته نشود به آن توجه نمی شود.

او با بیان اینکه دشمن دائم به دنبال ناامن کردن جامعه بوده و کار نیروی انتظامی در شرایط کنونی بسیار حساس است، گفت: معاندین از نبود امنیت در نظام جمهوری اسلامی خوشحال می شوند؛ به همین دلیل باید در برقرار کردن امنیت با تدبیر عمل کرد.

آیت الله مکارم شیرازی بر افزایش آمادگی رزمی، سطح آموزش در مسائل انتظامی و فرهنگی تأکید کرد.

او بر توجه بیشتر به مسائل فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید آموزش در مسائل اخلاقی و فرهنگی و حتی نوع فعالیت نیروی انتظامی در برقرار کردن امنیت و نوع برخورد با مردم بیشتر شود چون هر روز شاهد این قضیه هستیم که شگرد دشمن در ایجاد ناامنی و فتنه به روزتر می شود.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: به روز بودن نیروی انتظامی در آموزش ها و برقرار کردن امنیت باعث می شود پادزهر آماده ای در برابر برنامه دشمن داشته باشد، اما باید در کنار آموزش فرهنگی، مجله درون گروهی هم باشد تا از وضعیت فکری و برنامه دشمن به درستی اطلاع رسانی و تحلیل کند تا به موقع برای مقابله، پادزهر آن را هم آماده و اهداف دشمن را خنثی کرد.

او برخورد محبت آمیز در عین قاطعیت را نیز مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بعضی گمان می کنند چشم پوشی از خطا، قاطعیت نیست درحالیکه برخورد محبت آمیز در عین قاطعیت بسیاری از مشکلات را حل می کند.

آیت الله مکارم شیرازی اتفاقات اخیر مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرار داد و ضمن ابراز ناخرسندی از این حرکات اظهار داشت: اخیرا در مجلس اتفاقی افتاده که شکل خوبی نداشت؛ اگر با ادبیات خوب برخورد می کردیم جلوی مشکلات بعدی گرفته می شد؛ نباید با خشونت و استفاده از ادبیات نامناست برای خود، مسئله درست کنیم.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نباید با کسی آمرانه سخن گفت بلکه با ادبیات خوب و محترمانه می توان قلب ها را جذب کرد، افزود: با زبان و گفتار خوب و ادبیات محترمانه می توان همه را جذب کرد و جلوی اتفاقات بعدی را گرفت.

او عنوان کرد: نکته سوم این است برنامه نیروی انتظامی باید نسبت به مسئله فرهنگ حساس تر از سایر موضوعات باشد چون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است و نباید مسائل فرهنگی این نیرو کم رنگ باشد.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: به سایر مسئولین می گویم در کنار فعالیت روزمره شان، همه نسبت به احیای فرهنگ مسئول هستند و نیروی انتظامی هم باید حساس باشد؛ نباید با خشونت، کوبیدن و زدن بهانه به دست کسی داد.

او با اشاره به حادثه سال قبل از سوی دشمنان و عملکرد مناسب نیروی انتظامی گفت: در حوادث سال گذشته که خارجیها وارد شده، طراحی کرده و مشکلاتی ایجاد کردند نیروی انتظامی در برقرار کردن امنیت و برخورد با مردم خوب کار کرد و این نوع مسائل نشان می دهد می توان با تدبیر ولی با قاطعیت به درستی عمل کرد.




 

مطالب مرتبط
مافیای مباحث آموزشی به پیش‌دبستانی‌ها هم ورود کرده‌اند
واکنش رئیس سازمان محیط‌زیست درباره صادرات خاک به خارج از کشور
ژاپن بیشترین کاهش جمعیت را در سال 2018 تجربه کرده است + نمودار



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.