اسراف در مصرف آب و برق، شرعاً جایز نیست

آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید، نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی را خواستار شد و اسراف در مصرف آب و برق را شرعا جایز ندانست.
چهارشنبه، 21 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اسراف در مصرف آب و برق، شرعاً جایز نیست
 ویرایش عکس دی ماه 98

آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید، نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی را خواستار شد و اسراف در مصرف آب و برق را شرعا جایز ندانست.
 آیت الله مکارم شیرازی، دیشب در جمع مسئولان دفاتر فرهنگی و دینی وزارت نیرو، مسئله آب و برق را برای جامعه، مهّم ارزیابی کرد و اظهار داشت: قطع یک ساعت آب و برق، مشکلات زیادی برای مردم فراهم می کند و عزیزان ما در همه سطوح وزارت نیرو باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.
این مرجع تقلید، با اشاره به مشکلات خشکسالی در تامین آب و برق گفت: باید این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم که می توانیم با صرفه جویی بر مشکلات فائق آییم.
این مرجع تقلید تاکید کرد: باید از هر گونه اسراف کاری در مصرف آب و برق، شرعا خودداری کنیم.
آیت الله مکارم شیرازی، ادامه داد: در صورت صرفه جویی نکردن،  مشکلاتی در کشور ایجاد خواهد شد که این مشکلات را به اصل نظام و مذهب سرایت می دهند؛ پس لازم است برای محکم کردن پایه های نظام، به مسئله صرفه جویی و پرهیز از اسراف وفادار باشیم.
آیت الله مکارم شیرازی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نقش مهّم مسائل فرهنگی در نظم جامعه، خاطرنشان کرد: در حکومت جمهوری اسلامی، نقش مسائل فرهنگی، بسیار پراهمیت است و باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

این مرجع تقلید، با بیان اینکه فرهنگ اسلامی و باورهای دینی تاثیر بسزایی در پیشرفت کارها دارد، افزود: وقتی مسئولی بر این باور باشد که اگر یک دقیقه از وقت لازم را برای انجام کارها کم بگذارد، مصداق کم فروشی است، یعنی به مسائل فرهنگی، پایبند است.
/2759/


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.