آیت الله مکارم شیرازی: وهابیت و بهائیت مجموعه ای از خرافات است

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با هشدار نسبت به فعالیت برخی فرقه‌های انحرافی در جامعه خاطرنشان ساخت: خرافه و آمیختگی آن با مذهب گناهی نابخشودنی است. وی بهترین راه مبارزه با خرافات را گرفتن معارف و احکام دین از فقها، بزرگان دین و سرچشمه‌های علم دانست و تصریح کرد: تنها در این صورت است که مردم به خرافات آلوده نمی‌شوند. ..
پنجشنبه، 1 بهمن 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیت الله مکارم شیرازی: وهابیت و بهائیت مجموعه ای از خرافات است
  ویرایش عکس دی ماه 98
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی، مذاهب ساختگی خرافی از جمله فرقه ضاله بهائیت و وهابیت را مجموعه ای از خرافات دانست.به گزارش راسخون از قم ، آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه دشمنان قصد دارند با ترویج فرقه‌های انحرافی وهابیت، بهائیت و شیطان‌پرستی، مردم را از امام زمان(عج) و اسلام متنفر کنند، نسبت ترویج خرافات در جامعه هشدار جدی داد.
آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با هشدار نسبت به فعالیت برخی فرقه‌های انحرافی در جامعه خاطرنشان ساخت: خرافه و آمیختگی آن با مذهب گناهی نابخشودنی است.
وی بهترین راه مبارزه با خرافات را گرفتن معارف و احکام دین از فقها، بزرگان دین و سرچشمه‌های علم دانست و تصریح کرد: تنها در این صورت است که مردم به خرافات آلوده نمی‌شوند.
این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم تبعیت از احکام انسان‌ساز اسلام و دوری از رذایل اخلاقی گفت: دروغ حرام است ولی اگر کسی دروغی به خدا و پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) ببندد حرمتش مضاعف می‌شود و ایمانش بر باد می‌رود.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: اگر راست بگویید در قیامت گرفتار نخواهید شد، زیرا مسئله دروغ به خدا و پیامبر در طول تاریخ بوده و گروهی به انگیزه های مختلف این کار را کرده اند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی به برخی خطرات شیوع دروغ در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: خطرات زیادی همچون گسترش خرافات از نتایج شیوع دروغ است چراکه برخی افراد مسایلی که در اسلام وجود ندارد را به دین نسبت می‌دهند تا چهره اسلام را خراب کنند این امر معنای خرافات است.
وی خرافات را دادن بهانه ای به دشمن برای از بین بردن دین عنوان می کند و معتقد است: در بیان معارف نباید به خواب تمسک کنیم، زیرا هرج و مرج پیش می‌‌آید و خرافات گسترش می‌یابد.
این مرجع تقلید ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی را خرافات خواند گفت: بسیاری از پیچیدگی مشکلات در خانواده همین موضوع خرافات است.
وی جهل را یکی از عوامل پدیدارشدن خرافات که موجب خراب شدن احکام و دین می شود، دانست و اظهار داشت: یکی از علل گسترش خرافات سوء‌استفاده مالی و جنسی برخی افراد حقه باز از دیگران است.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: بیگانگان می گویند اگر دین را با خرافات مخلوط کنید مردم اندیشمند، دین را کنار می گذارند.
/1001/


منتظر اخبار ، انتقاد و پیشنهادات شما هستیم :
news@rasekhoon.net

جذب خبرنگار افتخاری
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.