تشریح جزئیات کنگره بین‌المللی ضدتکفیری توسط آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با ملزم دانستن همگان به مقابله با افکار پلید جریان‌های افراطی گفتند : این آتش اگر خاموش نشود همه جا را فرا می‌گیرد.
شنبه، 1 آذر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تشریح جزئیات کنگره بین‌المللی ضدتکفیری توسط آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی

 ویرایش عکس دی ماه 98

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با ملزم دانستن همگان به مقابله با افکار پلید جریان‌های افراطی گفتند: این آتش اگر خاموش نشود همه جا را فرا می‌گیرد.
 
به گزارش راسخون به نقل از رسا، به این مرجع تقلید با اشاره به برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری و افراطی در جهان اسلام اظهارداشتند: هنگامی که خطری در دنیا پیدا می‌شود علما و بزرگان اقوام و بلاد مختلف در مقابل آن خطر مسئولیت دارند و باید برای برطرف‌سازی آن خطر تدابیری بیاندیشند.
 
ایشان افزودند: خطر تکفیری‌ها امروزه برای جهان به خوبی آشکار شده است و آشوبی که در سوریه آغاز کرده‌اند امروزه به عراق و برخی دیگر از کشورهای اسلامی رسیده است.
 
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه تکفیری‌ها در اقدامات خود از هیچ ظلمی دریغ نخواهند کرد تصریح کرد: کنگره جهانی جریان‌های تکفیری‌ و افراطی‌ از دیدگاه علمای اسلام با حضور شخصیت‌های برجسته مذاهب اسلامی برای مقابله با پدیده تکفیر در قم برگزار خواهد شد.
 
معظم له خاطرنشان کردند: بیش از 80 نفر از سران مذاهب و علمای کشورهای مختلف در این کنگره حضور خواهند داشت تا با خشکاندن ریشه‌های علمی جریان تکفیری به جهان ثابت کنند که این افراد با اسلام و مسلمانان بیگانه هستند.
 
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی با بیان این که جوانان و نوجوانان در گوشه و کنار جوامع ممکن است توسط جریان‌های مذکور فریب داده شوند عنوان کردند: علمای دینی وظیفه دارند که با روشن‌سازی در مناطق خود از این امر جلوگیری کنند.
 
ایشان  تاکید کردند:‌ برای مبارزه با جریان‌های تکفیری مبارزه نظامی کافی نیست بلکه باید از راه تبلیغی و علمی ریشه‌های عقیدتی و فکری آن‌ها را بخشکانیم تا بتوانیم آن‌ها را نابود کنیم.
 
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی به برخی از افکار این جریان‌ها اشاره کرد و افزود: راه اصلی بهشت و جهنم باید به افراد گمراه نشان داده شود تا به راه حق بازگردند.
 
استاد حوزه علمیه با تاکید بر بررسی ریشه‌های اصلی ایجاد پدیده تکفیر بیان کرد: با استفاده از منطق می‌توان در مقابل افکار کاذب ایستادگی کرد.
 
ایشان سیاسی‌ها، نظامی‌ها، اصحاب رسانه، علما و دیگر اقشار جامعه را موظف مقابله با افکار پلید جریان‌های افراطی دانستند و گفتند: این آتش اگر خاموش نشود همه جا را فرا می‌گیرد و امروزه نیز برخی از گروه‌های داخلی آن‌ها در مقابل خودشان ایستاده‌اند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.
 
آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی در خصوص جمع‌آوری مقالات کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از دیدگاه اسلام در 17 کتاب خبر دادند و افزودند: این کتاب‌ها در چهار بخش به چاپ رسیده است.
 
ایشان  اظهار داشتند: در روز اول این کنگره شخصیت‌های برجسته دینی به سخنرانی خواهند پرداخت و در روز دوم 60 مقاله تخصصی در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار داده خواهد شد.
/2759/

تشریح جزئیات کنگره بین‌المللی ضدتکفیری توسط آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.