حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی:

مردم باید آثار و برکات وقف را در جامعه ببینند

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع کارکنان اداره کل اوقاف خراسان رضوی در مهدیه امام خامنه ای(مدظله العالی) مشهد مقدس، گفت: سنت حسنه وقف ، کارکرد برای رفاه مردم با نیت قرب الهی است.
جمعه، 7 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد رضا فرزین
موارد بیشتر برای شما
مردم باید آثار و برکات وقف را در جامعه ببینند
به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در جمع کارکنان اداره کل اوقاف خراسان رضوی در مهدیه امام خامنه ای(مدظله العالی) مشهد مقدس با اشاره به آیات ابتدایی سوره طلاق گفت: این آیات از امیدبخش ترین آیات قرآن مجید است که تلاوت آن دل را صفا و جان را نور می بخشد و به تمام افراد با تقوا وعده نجات و حل مشکلات می دهد.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سه توصیه و یک امر به تقوای الهی در سوره طلاق آمده است، افزود: کسی که تقوای الهی پیشه کند، خداوند امرش را سهل و ناکاستی و نواقصش را جبران کرده و بلند مرتبه می شود.
وی با اشاره به ملاقاتی که با یک جامعه شناس عرب زبان مسیحی در لبنان داشته افزود: این جامعه شناس گفت:
"دوستانی که با نظام هستند لحظه به لحظه باید برای نعمت ولایت شکرگزار باشند و برای پاسداشت این نعمت و در اطاعت از فرامین ولی فقیه از هم سبقت گرفته و در هر حال گوش به فرمان فرامین رهبری باشند."
مردم باید آثار و برکات وقف را در جامعه ببینند
حجت الاسلام و المسلمین خاموشی، با بیان اینکه قرآن از مقوله قرائت آمده، افزود: خداوند در اولین آیات نازل شده بر پیامبر فرمودند« ای صاحبان روح و اندیشه تقوای الهی پیشه کنید.
وی با اشاره کلمه "ذکر" در آیات پایانی سوره طلاق، گفت: منظور از ذکر همان رسول است که جنبه علمی نیز دارد و در مکتب تشیع "رسول" به عنوان مجری قوانین الهی در جامعه است.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، افزود: حضرت محمد(ص) و اهل بیت او ناطق به کتاب - یعنی قرآن - می باشند و امیر المؤمنین(ع) می فرماید: من قرآن ناطق و زبان گویای خداوند هستم.
وی افزود: امام راحل (ره) قبل از انقلاب با تکیه بر مردم انقلاب را به جهتی که در ذهن داشت هدایت و این انقلاب را با توکل بر خدا شروع کرد و بعد از پیروزی انقلاب نیز از همان اوایل بر داشتن و افزایش بصیرت انقلابی تاکید داشتند.
حجت الاسلام و المسلمین خاموشی، بیان کرد: همزمان با پیشرفت انقلاب دشمنان نیز به فکر فتنه بودند ولی تاکنون نتیجه ای نگرفتند و مردم انقلابی ایران در ۹ دی پاسخ محکمی به فتنه های دشمنان دادند.
وی اظهار کرد: امروز به موقعیتی رسیدیم که دشمن مجبور به ترک منطقه شده و از حکومتش بر منطقه خبری نیست و به برکت انقلاب و بصیرت مردم انقلابی، آمریکا امروز دور خودش دیوار می کشد.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه سنت حسنه وقف کارکرد برای رفاه مردم با نیت قرب الهی است، گفت: واقفان با وقف خود با نیت ساخت حسینه، حمام، مسجد، درمانگاه ، مدرسه و... به فکر منفعت رساندن به مردم بودند.
وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها، امروز وقف با نیت علم، دانش و فناوری، مشاغل دانش بنیان و حمایت از کسانی که تولید می کنند بسیار مورد توجه و ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمین خاموشی، با بیان اینکه سعی ما در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اجرای امینانه نیت های واقفان است، گفت: مردم نیز باید این نعمت ها و اثرات وقف را در جامعه ببینند و بعد اجتماعی موقوفات یکی از ابعاد اصلی سنت حسنه وقف است.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امیدواریم که این سازمان در حوزه وقف جدید ترین خدمات و در کارنامه اش به عنوان حافظ منافع واقفان بهترین کارکرد را داشته باشد.


مرتبط
انتصاب مدیرعامل و اعضاى هیئت امناء بنیاد فرهنگی البرز
علاوه بر نفت در معارف اسلامی هم خام فروشی می کنیم
امامزادگان ما را از غربت و تهاجم نگه می دارند/ وقف در فضای مجازی مغفول مانده است/ اگر راسخون خوب معرفی شود وقف فضای مجازی رونق می گیرد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.