وقف‌نامه «ربع‌رشیدی» در کره جنوبی

بنابراین از کشور ایران و شهر تاریخی و فرهنگی تبریز نیز وقف‌نامه ربع‌رشیدی از کتابخانه مرکزی تبریز که در سال 86 به ثبت جهانی در یونسکو رسیده در نمایشگاه آرشیو فرهنگ بین‌الملل شرکت می‌کند، از این‌رو سازمان آرشیو بین‌الملل کره جنوبی آثاری را که دارای اعتبار جهانی هستند به نمایش می‌گذارد. مدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: خواجه رشید‌الدین برای ساماندهی،‌ تمرکز و تداوم تحقیقات و فعالیت‌های فرهنگی و علمی یک مجموعه بزرگ علمی، ‌آموزشی و پژوهشی به نام «ربع‌رشیدی»...
سه‌شنبه، 15 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقف‌نامه «ربع‌رشیدی» در کره جنوبی
ویرایش عکس آبان ماه 98
 مدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی،‌ از نمایش وقف‌نامه «ربع‌رشیدی» در نمایشگاه آرشیو فرهنگ بین‌الملل سئول خبر داد.
به گزارش خبرنگار راسخون به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان، «حسن خدایی»، مدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی،‌ با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه بین‌المللی در زمینه کتاب‌هایی که در حافظه جهانی به ثبت رسیده‌اند، برگزار می‌شود و از اول تا ششم ژوئن در سئول به معرض دید عموم قرار می‌گیرند.
وی افزود: بنابراین از کشور ایران و شهر تاریخی و فرهنگی تبریز نیز وقف‌نامه ربع‌رشیدی از کتابخانه مرکزی تبریز که در سال 86 به ثبت جهانی در یونسکو رسیده در نمایشگاه آرشیو فرهنگ بین‌الملل شرکت می‌کند، از این‌رو سازمان آرشیو بین‌الملل کره جنوبی آثاری را که دارای اعتبار جهانی هستند به نمایش می‌گذارد.
مدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: خواجه رشید‌الدین برای ساماندهی،‌ تمرکز و تداوم تحقیقات و فعالیت‌های فرهنگی و علمی یک مجموعه بزرگ علمی، ‌آموزشی و پژوهشی به نام «ربع‌رشیدی» تأسیس کرد، این مجموعه به صورت شهرکی علمی در حومه شهر تبریز ساخته شد.
خدایی اظهار کرد: نام اصلی این وقفنامه «الوقفیه الرشیدیه به خط الواقف فی بیان شرایط امور الوقف و المصارف» است که با آب طلا و به خط ثلث نگاشته شده است.
وی در پایان افزود: «وقف‌نامه ربع رشیدی» خرداد سال 1386 در حافظه جهانی به ثبت رسید و محل نگهداری این گنجینه ارزشمند، کتابخانه مرکزی تبریز است.
 
وقف‌نامه «ربع‌رشیدی» در کره جنوبی

وقف‌نامه «ربع‌رشیدی» در کره جنوبی
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.