افزایش آمار مرگ کودکان و نوجوانان آمریکا به علت مسومیت مواد مخدر(اپیوئید)

یک مطالعه جدید نشان داده است که شمار مرگ ومیر کودکان و نوجوانان در آمریکا به علت مسومیت مواد مخدر(اپیوئید) به شدت افزایش یافته است.
شنبه، 8 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
افزایش آمار مرگ کودکان و نوجوانان آمریکا به علت مسومیت مواد مخدر(اپیوئید)
یک مطالعه جدید نشان داده است که شمار مرگ ومیر کودکان و نوجوانان در آمریکا به علت مسومیت مواد مخدر(اپیوئید) به شدت افزایش یافته است.

به گزارش راسخون به نقل از سی‌ان‌ان؛ بر اساس گزارشی که روز جمعه در مجله انجمن پزشکی پزشکی آمریکا (جاما) منتشر شده است، بین سال‌های 1999 تا 2016 حدود 9000 کودک جان خود به علت مواد مسمومیت موادمخدر از دست داده‌اند.

محققان نوشته‌اند: «(در آمریکا) میلیون‌ها کودک و نوجوان، به سهولت در خانه‌ها، مدارس و انجمن‌هایشان به مواد مخدر(اپیوئید) دسترسی دارند.»

تحقیقات منتشرشده در اوایل سال جاری در مجله مربوط به امراض کودکان (Pediatric) نشان داد که تعداد کودکانی که به علت مسمومیت موادمخدر(اپیوئید) در بیمارستان بستری شده‌اند، تقریبا دو برابر شده است.

 

نگاهی به آمار و ارقام

از 8986 کودک و نوجوانی که به علت مسمومیت موادمخدر(اپیوئید) در بازه زمانی 18 سال جان خود را از دست داده‌اند، 7921 نفر آنها نوجوانان بین 15-19 بودند. در این میان، بیش از 2050 مورد از این نوع مرگ به علت مصرف بیش از یک نوع موادمخدر بوده است، مانند بنزودیازپین‌خت، کوکائین، الکل و یا داروهای ضدافسردگی بوده است.

تقریبا 7 درصد از این نوع مرگ و میر به کودکان زیر چهار سال تعلق دارد. 4 درصد مرگ و میر ناشی از مسمومیت مواد مخدر به سنین 10 تا 14 سال و یک درصد هم به 5 تا 9 سال برمی‌گردد.

استفاده نابجای اپیوئیدها در 73 درصد موارد باعث مرگ شده است، اما هروئین خود به تنهایی جان حدود 1900 نفر از نوجوانان بین سنین 15 تا 19 را گرفته است.

عمده این مرگ‌ و میر، 81 درصد، غیرعمد(خودخواسته) بوده است. 5 درصد نیز به علت خودکشی بوده است و 2.4 درصد آنها نیز با این روش به قتل رسیده‌اند. اما  این آمار نشان می‌دهد کودکان زیر 5 سال تقریبا در یک‌سوم موارد با این روش به قتل رسیده‌اند و این آمار بین نوزدان تقریبا به 35 درصد می‌رسد.

این درحالی است که در این مطالعه آمده است که حدود 2000 کودک در یک سال به علت مسمویت موادمخدر در بیمارستان بستری بین سال‌های 1997 تا 2012 بستری شده اند که «تنها تعداد اندکی»، 30 مورد در هر سال، در بیمارستان فوت کرده ‌اند.

اگرچه گزارش جدید نشان می‌دهد هر سال 500 نفر به این علت جان خود را از دست می‌دهند. این گزارش دریافت در بیشتر موارد، مرگ افراد خارج از محیط پزشکی روی می‌دهد و در 38 درصد موارد نیز در خانه این اتفاق می‌افتد.

سال گذشته، 70 هزار نفر به علت مصرف بیش از حد موادمخدر در آمریکا جان خود را از دست دادند که مصرف اپیوئیدها در 67.8 درصد آنها منجر به مرگ شد.
 

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.