نرخ خودکشی جوانان آمریکایی در بالاترین سطح از 20 سال گذشته

یک مطالعه در آمریکا فاش کرد میزان خودکشی در میان جوانان آمریکا در دو دهه گذشته به بالاترین میزان رسیده است.
يکشنبه، 2 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
نرخ خودکشی جوانان آمریکایی در بالاترین سطح از 20 سال گذشته
به گزارش راسخون؛ نیوزویک در گزارشی نوشت: در سال 2017، 6241 نفر بین سنین 15 تا 24 سال به زندگی خود پایان دادند؛ که در این میان 5016 نفر آن‌ها مرد و 1225 نیز زن بوده‌اند.

درصد خودکشی افراد بین 15 تا 19 سال در این سال 11.8 در صدهزار نفر بوده است؛ این در حالی است که در سال 2000 این میزان 8 در صدهزار بوده است!

درصد خودکشی در میان سنین 20 تا 24 سال نیز نشان می‌دهد از سال 2000 که این میزان 12.5 در صدهزار بوده است، در سال 2017 به 17  در صدهزار رسیده است!

این آمار توسط مراکز کنترل بیماری آمریکا منتشر شده است که منابع اطلاعاتی خود را از اداره آمار آمریکا استخراج می‌کند.

این مطالعه جزو آخرین تحقیقاتی است که وضعیت سلامت روان جوانان آمریکایی را تبیین کرده است. یک مطالعه دیگر که سال گذشته در مجله The American Academy of Pediatrics منتشر شده، نشان داد میزان خودکشی کودکان و نوجوانان بین سال‌های 2008 تا 2015 افزایش چشمگیری داشته است.  هم‌چنین مطالعه دیگری که اخیرا در مجله The Lancet به چاپ رسیده است فاش کرد نرخ خوکشی در میان تمام گروه‌های سنی به سطح «اورژانسی» از نظر بهداشت عمومی رسیده است.

یکی از نویسندگان این مطالعه گفته است که از این میزان خودکشی در میان پسرهای جوان آمریکایی از سه سال گذشته تا کنون بسیار شگفت‌زده شده است؛ آماری که قبل از این درباره‌اش چیزی گزارش نشده بود.

او در ادامه گفت: این مطالعه نشان داد که نرخ خودکشی کاملا متغیر است و در گروه‌ها و جنسیت‌های مختلف نیز متفاوت است. هم‌چنین این مطالعه نشان داد نرخ خودکشی در اوج خود به سر می‌برد و بنابراین باید به دنبال راه‌حل‌هایی برای سلامت روانی خود باشیم.»

او در ادامه اشاره کرد این گروه تحقیقاتی قصد دارد در مطالعات بعدی به رابطه میان مواد مخدر و خودکشی نیز بپردازد.
 
این محقق در ادامه بر این موضوع نیز تاکید می‌کند: «بسیاری با دیدن این آمار و ارقام نگران خواهند شد، ولی نگرانی و هشدار اصلی بر می‌گردد به این موضوع که ما هنوز نمی‌دانیم علت افزایش خودکشی (در آمریکا) چیست»! او در ادامه افزود: ممکن است به دلیل فشار ناشی از فرهنگ شبکه‌های اجتماعی باشد که در این گروه سنی خودکشی متداول شده است یا به علت عدم دسترسی به سرویس‌ها و خدمات بهداشت روانی و یا به علت سبک متفاوت زندگی باشد که جوانان به سمت خودکشی سوق پیدا کرده‌اند. در هر حال همه این‌ها فرضیه است و ما  از علت اصلی این موضوع آگاه نیستیم.
 
این پژوهشگر ابراز نگرانی کرد که افزایش خطر آمار خودکشی، نخست درمیان گروه سنی جوان‌تر دیده شد و سپس این گروه، بعد از چند سال، افزایش خطر آمار خودکشی را با خود به گروه سنی بالاتر آورده‌اند. خطرناک‌تر این‌که با افزایش سن این نسل، این روند در سال‌های بعد به سن‌های بالاتر کشانده خواهد شد، که این خود مسئله‌ای بسیار مهم است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.