آغاز نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۱ اردیبهشت‌ماه با شعار «قرآن معنای زندگی»

بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ با شعار «قرآن معنای زندگی» در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
سه‌شنبه، 16 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آغاز نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۱ اردیبهشت‌ماه با شعار «قرآن معنای زندگی»
بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ با شعار «قرآن معنای زندگی» در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل از  خبرگزاری فارس؛ نشست خبری بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بیست و هفتم گفت: این دوره از نمایشگاه از روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ به مدت دو هفته در مصلای بزرگ امام خمینی رحمة الله برگزار و پیش از آغاز شب‌های قدر به اتمام می‌رسد وی درخصوص دلایل عدم برگزاری بخشی از نمایشگاه در ایام ماه شعبان گفت: ما علاقمند بودیم بخشی از نمایشگاه در ایام پایانی ماه شعبان برگزار شود، برخی از هموطنان خصوصاً شهرستانی‌ها بتوانند از نمایشگاه قرآن استفاده کنند اما به دلیل نزدیکی به زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عملاً این امکان برای ما وجود ندارد و حتی نمی‌توانیم نمایشگاه را از ابتدای ماه رمضان آغاز کنیم از این رو نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از روز ششم ماه مبارک رمضان کار خود را آغاز می‌کند.

فقهی‌زاده درخصوص شعار این دوره از نمایشگاه گفت: سال گذشته نمایشگاه قرآن با شعار قرآن چلچراغ هدایت برگزار شد. اما سال ۹۸ شعار «قرآن معنای زندگی» برای نمایشگاه در نظر گرفته شده، البته این شعار اصلی نمایشگاه است و در حول آن شعارهای دیگری هم طراحی شده است.

وی تلاش در جهت توسعه فرهنگ و آموزه‌های قرآن و عترت را هدف اصلی برگزاری نمایشگاه بیان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن مورد بازنگری کامل قرار گرفته و به زودی همه سیاست‌ها و راهبردهای این نمایشگاه از طریق سایت آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی از کاهش کمیته‌های برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: یکی دیگر از تحولات نمایشگاه بیست و هفتم این است که کمیته‌های برگزاری به کمتر از نصف تقلیل پیدا کرده و در این راستا برخی از کمیته‌ها تجمیع و برخی از کمیته‌ها در دیگر کمیته توزیع شده‌اند.

معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در ادامه به بیان دو نکته درخصوص نمایشگاه قرآن پرداخت و گفت: در نمایشگاه بیست‌وهفتم نگرش صرفه‌جویی از سوی معاونت قرآن و عترت دنبال می‌شود و در این راستا به دلیل شرایط جدید اقتصادی کشور تلاش‌های زیادی خواهیم داشت همچنین برگزاری نمایشگاه به صورت مشارکتی از دیگر برنامه‌های ما برای نمایشگاه بیست‌وهفتم است، البته این اتفاق از دوره گذشته هم رخ داد اما امسال از همه طرح‌ها برای برگزاری بهتر نمایشگاه استقبال می‌کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد درخصوص دلایل تداخل زمان برگزاری نمایشگاه قرآن با نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب تاریخ ثبت شده جهانی دارد که آن هم دهه اول اردیبهشت‌ماه امکان تغییر این زمان عمل آن وجود ندارد، البته ما در این زمینه چند جلسه با آقای جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد برگزار کردیم و نهایتاً برگزاری نمایشگاه کتاب در تاریخ ۴ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد. البته امیدواریم با مکاتبات مسئولان وزارت ارشاد تاریخ برگزاری نمایشگاه کتاب حداقل برای سال ۱۳۹۹ تغییر کند و این نمایشگاه بعد از ماه مبارک رمضان برگزار شود.

فقهی‌ زاده درخصوص استفاده از ظرفیت جشنواره آیات در نمایشگاه قرآن گفت: جشنواره آیات شامل ۱۵ جشنواره داخلی است که طی دو سال در توسط معاونت قرآن و عترت برگزار می‌شود، البته ما جشنواره‌های چلچراغ آسمانی و حکمت و نیایش را به این جشنواره اضافه کردیم و اختتامیه این جشنواره‌ها در نمایشگاه قرآن برگزار خواهند شد. همچنین تلاش ما این است که از ظرفیت جشنواره آیات خصوصاً در موضوعات مختلف هنری برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه قرآن استفاده کنیم

وی عمومی کردن فعالیت‌ها را از جمله سیاست‌های معاونت قرآن و عترت دانست و گفت این جشنواره‌ها برای جذب اهالی فرهنگ و قرآن و جلب توجه آنها برای تولید محتوای قرآن و عترت است، در واقع جشنواره برگزار می‌شود که مردم فعالیت کنند و فعالیت آنها به وسیله جشنواره عرضه و بهترین آثار شناسایی و صاحبان آثار تجلیل شوند. پس این کار و این تجلیل‌ها به هیچ وجه دولتی کردن یک اثر فاخر فاخر هنری نیست.



 

مطالب مرتبط
هزینه «حج تمتع» برای هر زائر ایرانی بیش از ۳۱۰۰ دلار تمام می‌شود
اسامی مجروحان ایرانی حمله تروریستی سامرا + جزییات حادثه
رهبر کاتولیک‌های جهان احترام خواستار احترام به توافق آتش‌بس در یمن شد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.