انگلیس، آمریکا، امارات و عربستان علیه «ایران» و «انصاراللّه» بیانیه صادر کردند

شب گذشته وزرای خارجه انگلیس، آمریکا، عربستان سعودی و امارات پس از نشستی در شهر «ورشو»، ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در یمن متهم کردند.
پنجشنبه، 25 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انگلیس، آمریکا، امارات و عربستان علیه «ایران» و «انصاراللّه» بیانیه صادر کردند
شب گذشته وزرای خارجه انگلیس، آمریکا، عربستان سعودی و امارات پس از نشستی در شهر «ورشو»، ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در یمن متهم کردند.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس، وزرای خارجه انگلیس، آمریکا، عربستان سعودی و امارات عربی متحده در بیانیه‌ای که پس از نشست چهارجانبه آن‌ها در شهر «ورشو» لهستان منتشر شد، از لزوم برقراری «صلح» در یمن صحبت کرده‌اند و در عین حال بار دیگر به اتهام‌زنی به ایران پرداخته‌اند.

در بخشی از این بیانیه، با اشاره به توافق طرفین درگیر در یمن برای کاهش تنش در شهر ساحلی «الحدیده»، آمده است: «وزرا از طرف‌های یمنی خواستند که توافقاتی را که در دسامبر سال ۲۰۱۸ به دست آمد، فورا و کاملا اجرا کنند.»

این بیانیه سپس با استقبال از چندین توافق به دست‌آمده میان طرف‌های درگیر و با حمایت از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، به اتهام‌زنی به ایران پرداخته است: «وزرا همچنین در مورد اثر ثبات‌زدای کمک‌های غیرقانونی ایران به حوثی‌ها از طریق تأمین کمک‌های مالی، موشک‌های بالستیک و تسلیحات پیشرفته، بحث کردند... در تلاش برای کاهش واردات غیرقانونی سوخت توسط حوثی‌ها، وزرا در مورد گام‌هایی برای محدود کردن فعالیت‌های تسهیل‌کننده ورود جریان نفت از ایران و در عین حال کسب اطمینان از وجود جریان نفت از طریق دریای سرخ، بحث کردند.»

این چهار کشور در بیانیه خود بدون کوچکترین اشاره‌ای به حملات مداوم ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به زیرساخت‌های شهری یمن، پاسخ‌های موشکی و پهپادی مقاومت یمن را «به شدت محکوم کرده» و توقف این حملات را خواستار شده‌اند.

در پایان این بیانیه آمده است: «وزرا اتفاق نظر داشتند که اکنون پنجره فرصتی برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن وجود دارد و باید تلاش‌ها برای دستیابی به یک راهکار سیاسی را مضاعف کرد.»

نشست این چهار کشور در موضوع یمن در حاشیه اجلاس ضدایرانی که به میزبانی آمریکا و لهستان در ورشو در جریان است، برگزار شده است. آنطور که رسانه‌های انگلیسی گزارش داده‌اند، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس حضور در اجلاس ورشو را به برگزاری یک نشست چهارجانبه در مورد یمن مشروط کرده بود.




 

مطالب مرتبط
در چهارمین نشست سوچی: پوتین، روحانی و اردوغان درباره اقدامات آتی در سوریه تصمیم می‌گیرند
حسن روحانی: آمران و تمام عوامل اقدام وقیحانه تروریستی به‌زودی به سزای جنایت خود می‌رسند
سردار فدوی: عاملان جنایت تروریستی سیستان و بلوچستان پاسخ محکمی دریافت خواهد کرد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.