مجلس ‌با ‌ارز دولتی ‌برای واردات کالاهای اساسی مخالفت کرد

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: مجلس ‌با توجه به شرایط فعلی جامعه با درخواست دولت جهت تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی در سال ۹۸ مخالفت کرد.
شنبه، 11 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مجلس ‌با ‌ارز دولتی ‌برای واردات کالاهای اساسی مخالفت کرد
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: مجلس ‌با توجه به شرایط فعلی جامعه با درخواست دولت جهت تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی در سال ۹۸ مخالفت کرد.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ جبار کوچکی‌نژاد در رشت اظهار داشت: ارز 4 هزار و 200 تومانی که دولت امسال برای تأمین و واردات کالاهای اساسی پرداخت کرد هیچ سود و منفعت خاصی برای اقشار مختلف مردم و طبقات ضعیف نداشته و عواید سرشار آن تنها به جیب واسطه‌گران و دلال‌ها سرازیر شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس از وجود تناقص‌ها و اشکالات اساسی گزارشی که دولت در مورد نحوه تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردکنندگان و فواید این اقدام ارائه داده ‌خبر داد و افزود: گزارشاتی که دولت در این‌باره به مجلس ارائه داده است با شرایط و حال روز فعلی جامعه تناقض دارد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها تلاش برای ثابت نگه‌داشتن قیمت کالاهای اساسی در راستای حمایت از طبقات محروم جامعه را صرفاً پاره‌ای ادعا از سوی دولت خواند و گفت: طبق آمارهای مجلس میزان فشارهای اقتصادی به طبقات ضعیف و محروم جامعه روز به روز در حال افزایش است.

کوچکی‌نژاد در مورد گرانی اقلام و کالاهای اساسی مردم، عدم ثبات لازم در بازار ‌و عملکرد بسیار ضعیف دولت در این حوزه ابراز داشت:‌ افزایش قیمت کالاهایی که ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات آنان اختصاص پیدا کرده است بیشتر از کالاهایی است که با ارز آزاد وارد کشور شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه عواید تخصیص ارز دولتی جهت واردات کالاهای اساسی تنها به جیب یکسری دلال و واسطه‌گر وارد ‌شده است بیان داشت: مجلس نیز با توجه به شرایط فعلی جامعه با درخواست دولت جهت تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی در سال 98 مخالفت کرد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه پیشنهاد دولت جهت اختصاص 14 میلیارد دلار معادل 200 هزار میلیارد تومان برای واردات کالاهای اساسی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد اعلام کرد: دولت به جای پیشنهاد چنین مسائلی در وهله نخست نحوه هزینه‌کرد این مبالغ را باید برای نمایندگان روشن کند.

نماینده مردم رشت در مجلس عملکرد بسیار ضعیف مجموعه دولت در بحث تخصیص ارز و نظارت بر نحوه ورود کالاهای اساسی به داخل کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود:‌ به علت این سوء مدیریت‌ها و گرانی حاکم بر بازار اغلب مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه در تأمین کالاهای اساسی خود دچار مشکل شده‌اند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه دولت برنامه‌‌ای برای مدیریت مبالغی که برای واردات کالاهای اساسی در سال 98 درخواست کرده ارائه نداده گفت:‌ به اعتقاد نمایندگان،‌ دولت قبل از ارائه چنین پیشنهاداتی باید ساز و کار اجرای آن را به‌صورت کاملاً شفاف برای مجلس مشخص کند.




 

مطالب مرتبط
ورود ۴۶ تن لوازم آرایشی ناخن با ارز دولتی!
وزیر راه و شهرسازی: رصد کیفیت جاده‌های کشور با پهباد/باید امداد خودروها ساماندهی شوند
نیروگاه اتمی بوشهر به مدت دو ماه خاموش شد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.