استعفاهای صوری برای فرار از محرومیت/ خبری از جوانگرایی در فوتبال نبود!

به نظر می رسد موج استعفاهای سئول نشینان تنها به خاطر فرار از محرومیت بین المللی بوده و قرار نیست افرادی که مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شده اند، کنار بروند و در ساختار فدراسیون اتفاق جدیدی بیافتد و جوانگرایی صورت گیرد.
يکشنبه، 19 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
استعفاهای صوری برای فرار از محرومیت/ خبری از جوانگرایی در فوتبال نبود!
به نظر می رسد موج استعفاهای سئول نشینان تنها به خاطر فرار از محرومیت بین المللی بوده و قرار نیست افرادی که مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شده اند، کنار بروند و در ساختار فدراسیون اتفاق جدیدی بیافتد و جوانگرایی صورت گیرد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، قانون منع بکارگیری بازنشستگان بعد از ابلاغ به دستگاه ها لازم الاجرا شد و فدراسیون فوتبال هم ناگزیر باید تن به این قانون می داد.
ابتدا محمدرضاساکت از دبیرکلی فدراسیون استعفا داد و جای او را ابراهیم شکوری به عنوان سرپرست دبیرکلی گرفت. بعد از این استعفا بود که همه امیدوار شدند تا ساختار کهنه ی فدراسیون فوتبال با تغییرات دیگر به سمت نوگرایی و جوانگرایی حرکت کند.
 
دلیل استعفای کفاشیان روشن شد
روز گذشته و تنها یک روز به برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال مانده بود، خبر رسید که علی کفاشیان رئیس کمیته ی فوتسال، فریدون معینی رئیس کمیته جوانان فدراسیون و فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران از سمت خود استعفا کرده اند. این خبر هرچند برای اهالی فوتبال خوشحال کننده بود تا شاید بعد از مدت ها هم شاهد اجرای قانون و هم جوانگرایی در ساختار کهنه ی فدراسیون باشیم اما امروز با برگزاری مجمع عمومی فدراسیون زوایای دیگری از این استعفاها روشن شد!
 
وزیر آمد اما .....
صبح امروز وقتی مسعود سلطانی فر به همراه داورزنی معاونش، خود را به مجمع عمومی فدراسیون فوتبال رساندند، نوید این داده می شد که قرار است اتفاق مثبتی بیافتد و تصمیم مهمی در این مجمع گرفته شود تا فوتبال ما یک گام به سمت مدرن سازی و جوانگرایی بردارد. اما در کمال تعجب فریدون اصفهانیان که روز گذشته به همراه کفاشیان و معینی استعفا داده بودند، هم در این مجمع حضور پیدا کرد تا علامت سوال بزرگی در ذهن حاضران و خبرنگاران ایجاد شود.
 
پاسخ مهدی تاج به علامت سوال بزرگ!
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که خود نیز مشمول اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان می شود و با بند و تبصره فعلا در راس فوتبال قرار دارد، در خصوص چرایی حضور فریدون اصفهانیان در مجمع عمومی با وجود سمت نداشتن در فدراسیون، گفت: تمام حساسیت ما این است که هم قانون را اجرا کنیم، هم به مانع بین المللی تصادف نکنیم. درباره اصفهانیان،  وی چون در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستند، به کار خود ادامه خواهند داد. من هم با او صحبت کردم. باید بالاخره قوانین را اجرا کنیم. در فوتبال نمی شود مستقل و بدون ارکان و قوانین کشور پیش رفت چون مشکل ایجاد می شود. 

وی ادامه داد: بقیه هیئت رئیسه هم دپارتمانی دستشان نیست. ممبینی هم اگر بخواهند در بازاریابی بماند، صحبت هایی با او انجام داده ام که یک بحث دیگر است. شیعی و اسلامیان هم در کمیته ها ریاست ندارند، پس می توانند به کار خود ادامه دهند و مشمول این قانون نمی شوند. ما استقلال فدراسیون را باید حفظ کنیم و رعایت قوانین دولت و مجلس هم از وظایفی است که ما داریم.
 استعفاهای صوری برای فرار از محرومیت/ خبری از جوانگرایی در فوتبال نبود!
استعفاهای صوری برای فرار از محرومیت!
با توجه به صحبت های رئیس فدراسیون فوتبال، پرواضح است که موج استعفاهای سئول نشینان تنها یک بازی رسانه ای بوده و فقط به خاطر فشار نمایندگان مجلس از سمت خود استعفا کرده اند تا مبادا این فشارها از سوی فیفا و نهادهای بین المللی به عنوان دخالت در کار فدراسیون تلقی شود و در نهایت فوتبال ما را جریمه و تعلیق کنند!
 
بازنشستگانی که هنوز حق رای دارند!
در حالی که استعفای دسته جمعی بازنشستگان شاغل در فدراسیون فوتبال، می توانست عرصه را برای جوانان تحصیل کرده ی فوتبالی و ورود تفکر جدید در سیستم فرسوده فدراسیون باز کند و شاهد تحول اساسی و به روز شدن سیستم تصمیم گیری در سطح کلان فوتبال باشیم اما متاسفانه اتفاق جدیدی رخ نداد و همان ترکیب هیات رئیسه ی قبلی- به دلیل اینکه عضویت در این سمت شغل محسوب نمی شود- در تصمیم گیری های کلان فوتبال صاحب نظر هستند و  حق رای دارند و برای فوتبال تعیین تکلیف می کنند.
 
جوانگرایی و تفکر نو نیاز فدراسیون
امیدواریم که مسئولان زیربط راهکاری بیاندیشند تا به معنای واقعی قانون منع بکارگیری بازنشستگان در فوتبال اجرا شود و شاهد این نباشیم که استعفاها فقط برای دور زدن قانون و گریز از محرومیت بین المللی صورت پذیرد. بلکه باید تدبیری اندیشیده شود تا بازنشستگان مجبور شوند از صندلی های خود دل بکنند و این فرصت را به نیروهای تازه نفس و جوان بدهند تا برای بهتر شدن وضعیت فوتبال ما تفکر نو و مدرن به فدراسیون تزریق شود.
 
سید مجتبی سیدی


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.