هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا/

پیروزی قاطعانه شاگردان منصوریان مقابل الوصل امارات/استقلال الهلال را برد و امیدوار شد

نماینده های فوتبال ایران هفته ی سوم لیگ قهرمانان آسیا را با شایستگی مقابل تیم های امارات و عربستان با برتری به پایان رساندند. ذوب آهن با شکست الوصل امارات 7 امتیازی و صدرنشین شد و استقلال هم با شکست الهلال صدرنشین خود را از قعر جدول جدا و امیدها را برای صعود زنده کرد.
دوشنبه، 19 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پیروزی قاطعانه شاگردان منصوریان مقابل الوصل امارات/استقلال الهلال را برد و امیدوار شد
نماینده های فوتبال ایران هفته ی سوم لیگ قهرمانان آسیا را با شایستگی مقابل نماینده های امارات و عربستان با برتری به پایان رساندند. ذوب آهن با شکست الوصل امارات 7 امتیازی و صدرنشین شد و استقلال هم با شکست الهلال صدرنشین خود را از قعر جدول جدا و امیدها را برای صعود زنده کرد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، هفته ی سوم لیگ قهرمانان آسیا امشب آغاز شد که از گروه اول، تیم ذوب آهن اصفهان نماینده فوتبال کشورمان در ورزشگاه زعبیل با قضاوت یاماتو یودی ژاپنی میهمان الوصل امارات بود که در نهایت موفق شد با نتیجه 3 بر یک میزبان خود را از پیش رو بردارد و 7 امتیازی شود.
 
ترکیب ذوب آهن:
محمدرشید مظاهری، هادی محمدی، محمد نژاد مهدی، حمید ملکی، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی فر(کاپیتان91-علیرضا چراغعلی)، زبیر نیک نفس(68-جبیب زاده)، ارسلان مطهری، سیدمحمدرضا حسینی و کریستین اوساگونا
 
ترکیب الوصل:
حمید نجار، عبدالله صالح، عبدالله جاسم، علی العزیزی (دقیقه ۷۸- علی عبدالرحمن)، کایو، خلیل خمیس، خمیس اسماعیل (دقیقه ۷۰- حمید جاسم)، یوسف احمد (دقیقه ۵۵- حسن حسن)، سالم جمعه، هزاع الفارسی و علی صالح
 
اخطارها: زبیر نیک نفس از ذوب آهن و خمیس اسماعیل، خالد سالم، عبدالرحمان و البلوشی از الوصل
 
شرح نیمه اول:
سبزپوشان ذوب آهن شروع خوبی داشتند و تیم حریف را مجبور به عقب نشینی کردند. عملکرد خوب هافبک های نماینده ی ایران باعث شد تا این تیم نبض بازی را در اختیار داشته باشد اما این مالیکت توپ بیشتر در میانه ی میدان بود و در خلق موقعیت موفق نبودند.
 
الوصلی ها بعد از اینکه از فشار اولیه ی شاگردان منصوریان رها شدند، رفته رفته به شرایط بازی برگشتند و در اولین حرکت جدی خود در محوطه ی جریمه ی ذوب آهن صاحب موقعیت شدند.  در دقیقه 15 کاپیتان الوصل یعنی کایوی برزیلی در محوطه ی جریمه ذوب آهن صاحب موقعیت شد که چرخش و ضربه ی زیبای این بازیکن و اشتباه مدافع سبزپوشان، توپ در گوشه ی دروازه ی مظاهری قرار گرفت تا میزبان برخلاف جریان بازی به گل برسد.
 
شاگردان منصوریان بلافاصله برای جبران گل خورده، از سمت راست دروازه ی الوصل حمله ای تدارک دیدند که دقیقه 16، ارسال پاس زیبا و مواج ملکی پس از برخورد با زمین با ضربه ی سر شیرجه ای دیدنی اوساگونا همراه شد و بازی به تعادل کشیده شد.
 
در ادامه ذوبی ها با روحیه ی بالا به حملات خود ادامه دادند تا اینکه دقیقه 37 به گل دوم رسیدند. پرتاب اوت بلند از سمت چپ دروازه با ضربه ی سر اوساگونا به ارسلان مطهری رسید و این بازیکن با ضربه ای آرام اما دقیق توپ را به گوشه ی دروازه ی میزبان فرستاد. شاگردان منصوریان نیمه ی اول را با برد به رختکن رفتند.
 
شرح نیمه دوم:
الوصلی ها برای جبران نتیجه بازی را هجومی آغاز کردند اما هوشیاری هافبک ها و مدافعان ذوب مانع ایجاد موقعیت خطرناک شد. این تیم دقیقه 55 دست به اولین تعویض زد تا شاید بتواند روند بازی را عوض کند. منصوریان هم دقیقه 68 اولین تعویض را انجام داد و حبیب زاده را جایگزین نیک نفس که یک کارت زرد داشت، کرد.
 
نیمه ی دوم بازی دو تیم پایاپای دنبال شد اما این شاگردان منصوریان بودند که موقعیت های بهتری نسبت به میزبان خلق کردند. دقیقه 82 موقعیت مناسبی را اوساگونا از دست داد اما در ادامه روی یک ضربه ی کرنر این بازیکن نیجریه ای بار دیگر در محوطه ی الوصلی ها صاحب موقعیت شد که پاس به عقب داد. پاس به عقب اوساگونا دقیقه 86 با شوت زمینی و محکم حمید بوحمدان همراه شد تا گل سوم نماینده ی ایران به ثمر برسد. در ادامه تلاش دو تیم راه به جایی نبرد و ذوب آهن موفق شد با نتیجه 3 بر یک میزبان خود را شکست دهد.
 
در دیگر دیدار گروه اول، النصر عربستان با نتیجه 4 بر یک میهمان خود الزوراء عراق را در هم کوبید.

در جدول گروه اول، ذوب آهن با 7، الزوراء عراق با 4، الوصل امارات و النصرعربستان با 3 امتیاز به ترتیب اول تا چهارم هستند.
 
استقلال برد و زنده شد!

 
در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا از گروه سوم، امشب دیگر نماینده فوتبال ایران یعنی استقلال در ساعت 21:30 در ورزشگاه حمد بن خلیفه با قضاوت کریستوفر جیمز بث استرالیایی به مصاف الهلال صدرنشین رفت که در پایان با نتیجه 2 بر 2 به تساوی رسید.
 
ترکیب استقلال:
حسین حسینی، محمد  دانشگر، پژمان منتظری، میلاد زکی پور، خسرو حیدری، علی کریمی، امید نورافکن، داریوش شجاعیان، آیاندا پاتوسی، فرشید اسماعیلی(93-آرمین سهرابیان) و ایسما(88-منشا)
 
ترکیب الهلال:
علی المعیوف، محمد البریک، جهفالی، البلیهی، کادیش، جینیاک(62-ناصر الدوساری)، محمد شلهوب، کارلوس ادواردو، هتان(65- یاسر الشهرانی)، جوینکو(69-نواف العابد) و گومیس
 
اخطار: علی کریمی، دانشگر، اسماعیلی از استقلال و البلیهی از الهلال
 
شرح نیمه اول:
شاگردان شفر که قبل از این دیدار با یک امتیاز در قعر جدول بودند، به برد این بازی نیاز مبرمی داشتند. آبی ها بازی را طوفانی شروع کردند و از همان ابتدای بازی حملات خود را روی دروازه ی صدرنشین گروه از سر گرفتند. تلاش استقلالی ها بالاخره دقیقه 5 به بار نشست. سانتر آیاندا پاتوسی از سمت چپ دروازه ی الهلال با ضربه ی سر علی کریمی به تور دروازه ی نماینده عربستان چسبید تا نماینده ی ایران یک بر صفر پیش بیافتد.
 
در ادامه الهلالی ها برای جبران گل خورده به سمت دروازه ی استقلال یورش بردند اما با هوشیاری مدافعان ما به هدف خود نرسیدند. دقیقه 23 شوت سرکش بازیکن الهلال به شکلی خطرناک از کنار دروازه ی استقلال در حالی بیرون رفت که حسین حسینی فقط نظاره گر شلیک بازیکن حریف بود.
 
شاگردان شفر دقیقه 30 روی یک توپ ربایی از هافبک های الهلال، سریع یک ضدحمله تدارک دیدند. در این حرکت هجومی که مدافعان استقلال هم پیش کشیده بودند، باز هم پاتوسی سانتر کرد و این بار ضربه ی سر محمد دانشگر در دهانه ی دروازه الهلال به پژمان منتظری دیگر مدافع آبی ها رسید و این بازیکن گل دوم استقلال را به ثمر رساند.
 
الهلالی ها که از عملکرد خوب استقلالی ها شوکه شده بودند، نتوانستند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند و این بازیکنان شفر بودند که با دوندگی و شور و حرارت زیاد مانع موقعیت سازی حریف شدند تا نیمه ی اول با نتیجه 2 بر صفر به نفع نماینده ایران به اتمام برسد.
 
شرح نیمه دوم:
مطابق انتظار تیم عربستانی نیمه ی دوم را برای جبران نتیجه هجومی آغاز کرد. این تیم با هافبک هجومی ایتالیایی خود جووینکو که طراح اصلی حملات بود، دقیقه 49 اولین موقعیت خطرناک را روی دروازه ی استقلال ایجاد کرد که ضربه ی مهاجم حریف را سید حسین حسینی با پا از خط دروازه دور کرد و مانع کم شدن اختلاف شد.  
 
در ادامه زوران مامیچ سرمربی الهلال برای تغییر نتیجه دست به تغییر زد و 2 بازیکن خود یعنی یاسر الشهرانی و ناصر الدوساری را به بازی آورد. الهلالی ها توپ و میدان را در اختیار دارند اما دوندگی بالای بازیکنان استقلال مانع از موقعیت سازی حریف شده است.
 
بالاخره در یکی از حملاتی که آنچنان هم خطرناک نبود، ارسال بلند بازیکن الهلال با اشتباه میلاد زکی پور همراه شد و دقیقه 72 توپ زیر پای گومیس افتاد و این بازیکن اختلاف را به عدد یک رساند.
 
دقیقه 80 ارسال ضربه خطا توسط نواف عابد روی دروازه ی استقلال با ضربه یسر خطرناک زکی پور همراه شد اما حسینی با عکس العملی سریع مانع گل به خودی این بازیکن و به تساوی کشیدن بازی شد.
 
 در ادامه تلاش الهلالی ها برای جبران نتیجه بی ثمر ماند و این آبی پوشان استقلال بودند که با عملکردی فوق العاده با نتیجه 2 بر یک حریف قدرتمند خود را شکست دادند.

در دیگر بازی این گروه، الوحیل با تساوی 2 بر 2 در زمین خود مقابل العین امارات متوقف شد.
 
در جدول گروه سوم، تیم های الهلال عربستان با 6، الدوحیل و استقلال با 4 و العین با 2 امتیاز به ترتیب اول تا چهارم هستند.

سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.