آمریکا سپاه پاسداران را تروریست خواند

اهداف و پیامدها‌ی تروریستی خواندن سپاه پاسداران از سوی آمریکا

ایالت متحده ی آمریکا نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که طبق قانون اساسی یکی از ارکان نظامی و دفاعی کشور است را در لیست گروه های تروریستی دولت آمریکا وارد کرده است.
سه‌شنبه، 20 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طاهره خوش خواهش
موارد بیشتر برای شما
اهداف و پیامدها‌ی تروریستی خواندن سپاه پاسداران از سوی آمریکا

طرح تروریستی خواندن سپاه پاسداران که از چندروز پیش در محافل آمریکایی مطرح شده بود امروز به تصویب رسید.
در چارچوب این طرح، ایالت متحده آمریکا نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که طبق قانون اساسی یکی از ارکان نظامی و دفاعی کشور است را در لیست گروه‌های تروریستی دولت آمریکا وارد کرده است.
نخستین مسئله ای که ذهن را متوجه‌ی خود می‌سازد این است که دولت ایالت متحده امریکا با به تصویب رساندن این طرح به دنبال چه اهدافی است و این طرح چه پیامدهایی را می تواند به دنبال داشته باشد.
قبل از بیان هر مطلبی ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که وزارت خزانه داری آمریکا پیش تر، مجموعه‌ی کاملی از تحریم‌ها را علیه اعضا و نهادهای زیرمجموعه‌ی سپاه تحت عنوان لیستی معروف به SDN اعمال کرده است و درج نام سپاه در لیست تروریستی که وزارت خارجه آمریکا تهیه می کند تاثیر عملیاتی چندانی نخواهد داشت.
در نتیجه با توجه به عدم تاثیر عملیاتی این طرح، مشخص است که آمریکایی ها بیشتر به دنبال بهره برداری از ابعاد روانی و رسانه‌ای اقدام خود هستند تا
اولاً مجموعه‌ی خصومت ورزی‌های علیه ایران را کامل کنند.
ثانیاً صف متحدان ضد ایرانی خود را منسجم تر کنند.
و ثالثاً به اصلی ترین هدف خود یعنی ایجاد ارعاب روانی برای بازار و اقتصاد ایران برسند.
که صد البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که این هدف جز در سایه‌ی هیاهوی رسانه‌هایی همچون بی بی سی محقق نمی شود.
آمریکا در آینده ای بسیار نزدیک باید منتظر پیامدهای این تصمیم باشد.
مهم‌ ترین پیامدهای آن شامل دو مورد می شود:
۱-با این اقدام، اعتبار سیاست آمریکایی‌ها در برخورد با موضوع تروریسم بیش از پیش نزد دیگر کشو‌رها و افکار عمومی بین المللی به ویژه منطقه غرب آسیا خدشه دار می شود؛ چرا که در سالهای اخیر نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در مبارزه علیه تروریسم به ویژه گروه تکفیری داعش بر همگان آشکار شده و غیر قابل انکار است.
۲-سپاه پاسداران نیز می تواند به عنوان یک اقدام متقابل و البته منطقی رویه‌ی مشابهی را در مورد ارتش ایالات متحده امریکا و نیروهای تحت امر اتخاذ کرده و به ویژه در سطح منطقه‌ای با آن‌ها مانند عناصر تروریستی داعش برخورد کند.

 
طاهره خوش خواهش

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.