قاریان ایرانی برای بسیاری از جوانان کشورهای اسلامی الگو شده اند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: قاریان ایرانی امروزه از سبک ویژه خودشان برخوردار هستند و برای بسیاری از جوانان کشورهای اسلامی الگو شده اند و این موجب افتخار است.
چهارشنبه، 28 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد رضا فرزین
موارد بیشتر برای شما
قاریان ایرانی برای بسیاری از جوانان کشورهای اسلامی الگو شده اند
به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامورخیریه علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ستاد خبری سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران را همین گسترش فرهنگ قرآنی عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین مباحث قرآنی قبل و بعد از انقلاب اسلامی داشته باشیم باید گفت قبل از انقلاب ، تنها شیوه‌های سنتی و جلسات قرآن مقابله‌ای حاکم بود و تعداد جلساتی که برگزار می شد، محدود بود . هم اکنون پیشرفت هایی که در زمینه فعالیت های قرآنی صورت گرفته به هیچ وجه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه در گذشته فعالان قرآنی امکانات لازم را چه به لحاظ آموزشی و چه تبلیغی در اختیار نداشتند، عنوان کرد: قبل از انقلاب و حتی سال های اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اساتید برای برگزاری کلاس های آموزش قرآن نه تنها مبلغی دریافت نمی کردند بلکه از جیب خودشان هزینه می‌کردند ، اما امروز برای فعالیت های قرآنی بودجه در نظر گرفته شده است و این به برکت انقلاب است و باید سعی شود به نحو شایسته هزینه شود .
بروجردی اظهار کرد: اینکه در اولین ضیافت ماه رمضان ، رهبر معظم انقلاب اسلامی قاریان را دعوت می کنند نشان دهنده احترام ویژه ای است که برای قرآن و قداست قرآن و قاریان قائل هستند و این خود یک حرکت نمادین بسیار ارزشمند است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه درخشش خوبی در کل جهان اسلام داریم و قاریان امروزه از سبک ویژه خودشان برخوردار هستند و برای بسیاری از جوانان کشورهای اسلامی الگو شده اند و این موجب افتخار است.
وی با بیان اینکه طی چهل سال برگزاری مسابقات قرآن، تجربه خوبی در این زمینه به دست آمده است، گفت: هرساله شاهد حضور قاریان حافظان قرآن از سراسر جهان اسلام در کشور ایران هستیم و با توجه به اینکه میلیون ها نفر از مردمان کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز مسلمان هستند، باید تمهیداتی اندیشیده شود تا زمینه حضور مسلمانان و متسابقان از این کشورها نیز در زمان برگزاری مسابقات فراهم شود و باید سعی کنیم جغرافیای گسترده تری را در دنیا پوشش دهیم.
مرتبط
آیت‌الله صدیقی: مسابقات بین المللی قرآن شجره طبیه انقلاب اسلامی است | باید نقاط قوت را برجسته کرد

بسیاری از سران کشورهای عربی دنباله‌روی کفار شدند | حرکت عظیم مردمی در امداد به سیل‌زدگان از آموزه‌های قرآن و شهداست



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.