"سلمان امراله" نفر اول سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن

قاریان و حافظان ایرانی افتخار جهان اسلام هستند | از محمود شحات انور و شاکرنژاد تقلید می‌کنم

متسابق شرکت کننده در سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن از کشور اندونزی گفت: حافظان و قاریان از جمهوری اسلامی ایران در مسابقات قرآنی حضور دارند که افتخار بزرگی برای جهان اسلام هستند.
سه‌شنبه، 27 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قاریان و حافظان ایرانی افتخار جهان اسلام هستند | از محمود شحات انور و شاکرنژاد تقلید می‌کنم

متسابق شرکت کننده در سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن از کشور اندونزی گفت: حافظان و قاریان  از جمهوری اسلامی ایران در مسابقات قرآنی حضور دارند که افتخار بزرگی برای جهان اسلام هستند.

به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون به نقل از ستاد خبری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن  "سلمان امراله" متسابق اندونزیایی که در بخش قرائت سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت کرده است با تمجید  از فعالیت و پیشرفت های قرآنی خاطرنشان کرد: سطح مسابقات قرآنی بسیار خوب است چرا که در آن متسابقینی از سراسر جهان شرکت کرده اند و به علاوه قاریان بزرگی از ایران حضور دارند که افتخار بزرگی برای جهان اسلام است.
متسابق اندونزیایی یادآور شد:
من چهره های قرآنی بسیاری را در ایران می شناسم که در سطح جهان معروف هستند که از جمله آنها آقای شاکرنژاد، علیزاده و حسینی است.
سلمان امراله که ۲۸ سال سن دارد و برای نخستین بار در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت کرده است در خصوص فعالیت های قرآنی در اندونزی اظهار داشت: اندونزی بزرگترین کشور مسلمان است و مسابقات قرآنی زیادی در آن همه ساله برگزار می شود و قاریان و حافظان مطرحی را در سطح جهان دارد.
وی ادامه داد: من به عنوان یک مدرس قرآن در رشته های قرائت، تجویدو... در کشورم فعالیت دارم و از کودکی با کلام خدا مانوس بوده ام خداوند را شاکرم که افتخار حضور در یک چنین مسابقه بین المللی بزرگی در ایران نصیبم شده است، ایران اسلامی دارای قراء بسیار بزرگی است و من آنها و ایران را بسیار دوست دارم.
متسابق اهل اندونزی گفت: در اندونزی مسابقات قرآنی همه ساله برگزار می شود که بخشی مربوط به فعالیت های قرآنی داخل اندونزی است اما امیدوارم در ماه نوامبر که مسابقه بین المللی قرآن برگزار می شود متسابقان ایرانی هم شرکت کنند.
سلمان امراله متسابق و قاری شرکت کننده در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در پایان تاکید کرد:
ایران کشور زیبایی است و آن را بسیار دوست دارم و قاریان بزرگی در خود جای داده است که صوت آنها بسیار دلنشین و زیباست و قرآن را به فصاحت تلاوت می کنند و این افتخاری برای مسلمانان است.

قاریان و حافظان ایرانی افتخار جهان اسلام هستند | از محمود شحات انور و شاکرنژاد تقلید می‌کنم

نحوه حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران
سلمان امرالله درباره اینکه چگونه به مسابقات ایران راه یافت، گفت: براساس قوانین رقابت‌های سراسری قرآن اندونزی که سالانه برگزار می‌شود، نفرات اول تا سوم این مسابقات به عنوان نماینده اندونزی به دیگر کشورهای اعزام می‌شوند. من در مسابقات ملی قرآن کشورم سوم شدم و به‌ عنوان نماینده اندونزی به مسابقات بین‌المللی قرآن ایران راه یافتم.
وی اضافه کرد: طبق قانون مسابقات اندونزی، نفر نخست این رقابت‌ها به مالزی، نفر دوم به مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه و نفر سوم به مسابقات ایران اعزام می‌شوند.
 

علاقه به تلاوت شاکرنژاد
امرالله درباره سبک تلاوتش گفت: بیش از همه به «محمود شحات انور»، قاری مصری، علاقه دارم و به همین دلیل از سبک وی تقلید می‌کنم. همچنین تلاوت «حامد شاکرنژاد»، قاری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، را بسیار می‌شنوم و از او تقلید می‌کنم.

وی در ادامه سطح مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را بسیار خوب ارزیابی کرد و از سبک برگزاری این رقابت‌ها ابراز رضایت کرد و گفت: اینکه افراد ضعیف در مرحله مقدماتی و در رقابت‌های اینترنتی کنار گذاشته شدند، در ارتقای سطح مسابقات بسیار تأثیرگذار بود.
سلمان امرالله درباره حضور خود در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران گفت: از کودکی آرزویم این بود که به ایران سفر کنم و اکنون از اینکه هم به ایران سفر کردم و هم در رقابت‌های بین‌المللی قرآن این کشور شرکت کردم احساس خوشحالی می‌کنم.
قاری اندونزیایی درباره آموزش قرآن در کشورش گفت: در اندونزی مدارس قرآنی زیادی وجود دارد، برای مثال در شهر کوچک من «بنده»، که شاید جمعیت آن کمتر از یک ملیون نفر باشد، بیش از ۱۰۰ مدرسه قرآنی وجود دارد.
 

زوج قرآنی
سلمان أمرالله درباره تأثیر قرآن در زندگی شخصی خود گفت: من و همسرم هر دو معلم قرآن هستیم. یک مدرسه قرآنی داریم و در آنجا بیش از ۱۵۰ قرآن‌آموز را آموزش قرآن می‌دهیم. من رشته قرائت را آموزش می‌دهم، ولی همسرم حافظ کل قرآن است و این رشته را آموزش می‌دهد. ما در محل کار و منزل بسیار قرآن می‌خوانیم. یک فرزند پسر داریم که او هم تحت تأثیر فضای قرآنی منزل قرار گرفته و به شنیدن تلاوت‌ها بسیار علاقه دارد. قرآن همه ابعاد زندگی ما را شکل می‌دهد. همیشه در زندگی ما حضور دارد و سرلوحه زندگی ماست.

سلمان امرالله در پایان درباره استفاده از شیوه‌های نوین یادگیری قرآن گفت: در زمینه یادگیری قرآن بسیار از اینترنت استفاده می‌کنم. تلاوت‌ها را در اینستاگرام و یوتیوب جست‌وجو می‌کنم و می‌شنوم.

مرتبط

برگزیدگان سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم معرفی شدند

انس با قرآن به انسان آرامش می‌دهد | ایران دوست و حامی ملت عراق است



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.