قیمت نفت دوباره به کانال 72 دلار رسید/دلیل افزایش نیافتن بیشتر قیمت نفت چیست؟

در پی ادامه‌دار شدن تنش‌ها در خاورمیانه قیمت نفت دوباره افزایش یافت و به کانال 72 دلار بازگشت.
پنجشنبه، 26 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
قیمت نفت دوباره به کانال 72 دلار رسید/دلیل افزایش نیافتن بیشتر قیمت نفت چیست؟
به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ قیمت نفت در روز پنج‌شنبه هم‌زمان با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و به دلیل نگرانی‌ها از اختلال احتمالی در عرضه نفت، افزایش یافت.

قیمت نفت برنت به 72.04$ در هر بشکه رسید که خود نشان از افزایش 27 سنتی و یا 0.4 درصدی نسبت به قیمت‌گذاری قبلی دارد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز به 62.27$ در هر بشکه رسید که نسبت به قیمت‌گذاری قبلی 25 سنت یا 0.4 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تحلیل‌گران بر این باورند افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و همچینن خارج کردن کارمندان سفارت آمریکا در بغداد به علت نگرانی از آنچه تهدید ایران خوانده شده، موجب افزایش قیمت نفت شده است.

یک تحلیلگر ارشد بازار نفت نیز گفت: «(تنش‌ها در خاورمیانه تشدید شده است) و اینکه آمریکا آماده فشار بر تهران است و به دلیل امنیتی، کارمندان سفارت آمریکا در بغداد را به علت نگرانی‌های امنیتی از عراق خارج کرده است.»


دلیل افزایش نیافتن بیشتر قیمت نفت چیست؟

با این حال، افشای افزایش ذخیره‌های نفتی آمریکا، از افزایش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرده است.

سازمان اداره اطلاعات انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته به طور غیرمنتظره افزایش داشته است به طوری که بیشترین میزان نسبت به ماه سپتامبر سال 2017 برآورد شده است. این در حالی است که انباشت گازولین در این کشور نسبت به پیش‌بینی‌ها بیش از پیش کاهش یافته است.

ذخایر نفتی آمریکا به 5.4 میلیون بشکه نفت افزایش یافته است، در حالی که تحلیل گران پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که ذخایر نفتی آمریکا با کاهش 800 هزار بشکه‌ای رو به رو خواهد شد.
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.